..: Žluté vlaky vyjíždí, zatím jen propagačně na Kozí dráze :..

Desiro Classic, RegioJet - vizualizace, foto: RegioJet Děčín — (Aktualizováno 17.50) Trať 132 na severu Čech, známá jako Kozí dráha, na přelomu dubna a května na několik dní ožije pravidelným provozem, a to rovnou ve velkém stylu. Dopravce RegioJet, dceřiná společnost brněnské Student Agency podnikatele Radima Jančury, se po více než dvou letech mediální pozornosti rozhodla předvést reálné provozování osobní železniční dopravy, a tak v sobotu 24. dubna poprvé vypraví šest párů regionálních vlaků v úseku Děčín hl.n. - Krupka za symbolickou cenu 5 Kč. V následujících dnech se pak žluté vlaky, vedené jednotkou Siemens Desiro Classic, podívají ještě do Ústí nad Labem a Litvínova. RegioJet tuto akci využije zejména pro vlastní propagaci ve snaze upoutat více pozornosti na svůj pokračující boj o otevření českého trhu s osobní železniční dopravou.

Každý víkendový den od 24. 4. do 7. 5. bude vypraveno 6 párů zvláštních osobních vlaků v úseku Děčín - Krupka, z nichž první vyjede z Děčína v 9.00 a poslední v 17.00. Zpět pojedou spoje z Krupky po 2 hodinách od 10.00 do 18.00. Poslední spoj 25. dubna a 2. května bude pokračovat až do Litvínova; naopak první ranní spoj 1. května bude v Litvínově začínat. Během pracovních dnů od 26. dubna do 7. května bude jezdit 6 párů zvláštních osobních vlaků mezi Ústím nad Labem a Litvínovem, přičemž podrobnější jízdní řád pro tratě trať 130 a 134 ještě bude zveřejněn.

Jak pro ŽelPage potvrdil provozní ředitel RegioJetu Jan Paroubek, dopravce si pro tyto mimořádné jízdy pronajal motorové jednotky Siemens Desiro Classic od leasingové společnosti Alpha Trains (do konce loňského roku Angel Trains), jež se cestujícím představí ve firemních barvách RegioJet. Jednotná cena jízdného z kterékoli zastávky činí symbolických 5 Kč pro zpáteční jízdenku, což je výrazně méně, než jízdné místní dopravy v okolních městech. Kromě této propagační akce už ale RegioJet zveřejnil i kompletní tarif a přepravní podmínky.

Žlutý dopravce chce touto akcí svým častým kritikům dokázat, že dokáže zajistit provoz vlaků, aniž by musel nějaké vlastnit. Tento argument přitom v nedávné kontroverzní debatě o dlouhodobých smlouvách pro České dráhy citovalo hned několik hejtmanů, které Student Agency konfrontovala s alternativními nabídkami. Společnost může mít vozidla pronajatá klidně i na 15 let, byť by výhodnost takového pronájmu byla diskutabilní. Představitelé RegioJetu nicméně dlouhodobě prezentují nákup nových vozidel jako samozřejmost s tím, že pronájmy dokáží pokrýt dočasný nedostatek souprav v době zahájení provozu.

Příloha: Jízdní řád vlaků Děčín – Krupka.

Příloha: Jízdní řád vlaků Ústí nad Labem – Litvínov.

Zdroj: RegioJet, iHNed.cz


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 12.4.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Ústecký


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 11      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel aron 
13.04.2010 (13:15)  
Doomlukas: Rameno Pardubice-Zábřeh by mohlo klidně začínat už v Jaroměři.
13.04.2010 (12:05)  
Buďme rádi, za podobné "pokusy". Doufám, že lidi přínos ocení a že se vznese z veřejnosti víc kritiky na ČD za jejich staré a hnusné (špinavé) vlaky.

Tak nějak už přestávám číst články tady na ŽP o nových výběrkách ČD na dodej nových vozů. Vždycky se to časem zruší. Proč? :-)
Lidi jsou rádi za rekonstrukce ponorek a regionov - které se mimochodem velice povedly.
13.04.2010 (11:07)  
M: Ve Skalici je jen poloperonizace (tj. jen jeden ostrovní peron mezi hlavní a předjízdnou kolejí na straně dál od výpravní budovy, na straně u výpravní budovy jsou jen úrovňová nástupiště stejně jako v Letovicích), to by taky moc nepomohlo. Nikde mezi Brnem a Českou Třebovou není stanice dobře vybavená k přestupům, tj. plně peronizovaná. Poloperonizované jsou ještě Blansko a Svitavy, jinak je to všude stejné jako v Letovicích.
13.04.2010 (11:05)  
Jó doby , kdy jezdily osobní vlaky Praha-Bratislava a nikdo neřešil , kde končí kraje či jiné části země , už se nevrátí.
Zatímco v mezinárodní přepravě vše směřuje k pokusům o jakousi integraci, uvnitř se rozdělujeme totálně. A to nejen železničně.
13.04.2010 (10:47)  
M: Plzeň - Ostrava zas přeháníš. Mezi tím je pražská příměstská doprava, která má jiný charakter a končí právě v Pardubicích. Z Pardubic do Přerova je ale charakter osobních vlaků víceméně stejný a není důvod je dělit v České Třebové. Resp. za současné situace by vlaky z Pardubic končily spíše už v Zábřehu, protože do Přerova se dnes jezdí z Šumperka... Přestup v Letovicích, který tak vytrvale obhajuješ, je nouzové řešení a doufám, že se někdy dočkáme toho spojování/rozpojování jednotek v Letovicích. Navíc z České Třebové do Letovic (a do Zábřeha bohužel taky) jezdí regiošuk, který má naprosto tragické jízdní vlastnosti a třeba v Zábřehu tyto vlastnosti způsobily úplné rozvázání přípojů (protože regiošuk jede neúnosně dlouho a v Zábřehu mu vlaky ujíždí), takže když jedu od České Třebové do Zábřeha a chci pokračovat dál, tak musím vždy dlouho čekat. Do prosince 2009 to bylo zlaté, když jsem se vezl přímo z Rudoltic až do Přerova. Dnes se musím hrkat hrozným regiošukem do Zábřeha, tam dlouho čekat, popojet do Olomouce a znovu přestupovat, abych konečně dojel do Přerova. Jezdím takhle poměrně často a takové cestování mě dost otravuje, "normálního" člověka by to otravovalo ještě mnohem více. Přestup v Letovicích nějaké komplikace podobného rázu přináší určitě taky - nevím teď přesně, ale je to přinejmenším prodloužení cestovní doby následkem přestupu a použití regiošuku.
registrovaný uživatel M 
13.04.2010 (10:20)  
Ted jsem se jeste podival, jak to chodi v Rakousku.
Trat Wien-St.Valentin (166 km)-Linz (190 km). Z Vidne jezdi prime vlaky jen do toho St.Valentinu, kde se musi na poslednich 24 km prestoupit. St. Valentin jezi u hranice Niederosterreich-Oberosterreich.

Smer jih (Steiermark) konci vlaky v Payersbachu, kde je nutny prestup (vlaky navazuji) a po chvili dallsi prestup (vlaky nenavazuji).

A kdyz mrknu na Innsbruck-Bregenz (Tirol-Vorarlberg), tak taky prestup u hranic.

V kazdem pripade princip, ze osobni vlaky nespojuji mesta plati i tam a kde se stykaji "kraje" osobni vlaky konci. Uznavam
registrovaný uživatel M 
13.04.2010 (2:00)  
Starsi lide - jestli bych mel resit toto, tak radsi to zkratim nekam, kde ty perony jsou (Skalice?) nez abych to prodlouzil...
Kua, jsou dve...:(
registrovaný uživatel M 
13.04.2010 (1:56)  
Jezdil bych "z Ostravy" tak daleko, kam saha ostavsky vliv. Nejsem chachar, takze to neposoudim. Nicmene ne do Prerova bych nejezdil. Jak je to s Mostama nevim, byl jsem tam jednou autem...:) Kazdopadne ne Tesin, ale kdyby to nekde koncilo, tak v Trinci (**neni tam ale zlom napajecich soustav?)
13.04.2010 (1:55)  
Jasně, ale jde o to, jestli tam není silná úseková frekvence zrovna přes ten přestup, který se vytvoří. Pak, jestli přestupní stanice je vůbec k přestupům vhodná – a zrovna v Letovicích zejména starší dost nadávají na ty poloperony, ze kterých se musí do 560 škrábat. Tento konkrétní bod je prostě umělé rozdělení ramena a nic víc.
registrovaný uživatel M 
13.04.2010 (1:52)  
Hranice-Olomouc - jo, v Prerove se prestupuje. Ja ale nemyslel doslova ta dve mesta, jen tu trasu. Pardubice-Prerov nebo i Trebova-Brno by taky nikdo osobakem nejel:-))
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko