..: Rychlík Jadran letos do Splitu nevyjede :..

Jadran, Odb.Lučební, foto: Duhy Praha — Jak uvádějí České dráhy (ČD) ve své tiskové zprávě z 26. ledna 2010, s ohledem na to, že zahraniční železnice (tj. slovenské, maďarské a chorvatské) nechtějí v létní sezóně 2010 přispívat na provoz přímého vlaku spojujícího Českou republiku s Chorvatskem, nebude tento spoj zaveden, a to ani jako každodenní, ani jako víkendový spoj; veškeré náklady na vedení vlaku by totiž musely nést pouze ČD. To by znamenalo zvýšení nákladů, neboť při klasickém předávání vlaku mezi jednotlivými správami se jízda vlaku zaplatila i díky cestujícím v Maďarsku, např. mezi městy Györ a Szombathely. Při dosavadní běžné ceně by České dráhy musely spoj dotovat a tyto peníze by chyběly jinde. Případné promítnutí reálných nákladů do ceny jízdenky by pravděpodobně následně odradilo cestující od využití takového vlaku.

Díky vedení tohoto spoje se cestující v létě roku 2009 mohli na spojích IC 570/571 Brněnský drak setkat mimo jiné s chorvatskými vozy. Tento „babylon“ se ale letos konat nebude.

Pokud chcete letos vyrazit na dovolenou k Jaderskému moři a nechcete cestovat po silnici, v nabídce jsou přímé lehátkové vozy do černohorského Baru – na našem území vedené na vlaku EC 344/345 Avala po trase Praha - Kolín - Pardubice - Brno - Břeclav.

Zdroj: České dráhy


miropiro | 2.2.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
02.02.2010 (16:19)  
Semik:
45 000 na lietadlo? Kde zijes? My ideme dvaja do Dubaja za 800 EUR pri kupe mesiac dopredu... Stvorclenna rodina po Europe sa zmesti urcite do 1000ky.. ak sa posnazi (a nebude vyuzivat taxikarske tarify CSA).
02.02.2010 (15:54)  
stoupa:
A čemu vadí lehátko na EC?
registrovaný uživatel stoupa  mail  
02.02.2010 (15:26)  
a) když to (ten internacionální vlak) na sebe nevydělá, netřeba ani zamačkávat slzu, neb slza nevzniká
b) nelahodí mi idea přivěšovat na EC (zejména ty v denní době) kurzáky.
registrovaný uživatel Semík  mail  
02.02.2010 (15:26)  
Martin Jarath
Jenže letos pojede z Curtiči rumunské lehátko. Bude to náhrada za zkrachovalí loňský vlak Bucurest - Varna přes Kardam. Loni jsem si ho chtěl vyfotit ve Varně, no vždy to mělo přes 2 hodiny sekyru a jelo BDŽ Desiro jako náhradní souprava.
02.02.2010 (15:10)  
Semík:
Seperátně bez možnosti vnitropřepravy to jezdilo přes Rumunsko už vloni.
registrovaný uživatel Semík  mail  
02.02.2010 (14:49)  
waszyn - Dítě musí platit letenku, zatím co vlak má zadarmo. Pokud je rodina třeba se 2 malýma dětma, vlak ji vyjde na 10 000,- i s lehátky. U letadla se to pohybuje kolem 45 000,- To je rozumný důvod použít vlak. Za jeden den uspořeného času 35 000,- nevyděláš. Ceny jsou uvedeny zpáteční dle loňských tarifů.
registrovaný uživatel Semík  mail  
02.02.2010 (14:37)  
Asi takhle, nejsem zamněstnanec ČD, ale v podstatě ubytovací vozy do Varny(Burgasu) jedou na Amicusu do Budapešti. Z Busapešti nově pojedou jako ucelený rychlík s názvem Nesebar do Ruse. Po cestě přiberou vozy v Lokoshezy a Curtiči. Do Varny přijíždí pod označením Moskva - Varna. Protože ve vlaku jsou řazeny vozy ČD, ZSSK, MAV, PKP, CFR a RŽD, tak ten poplatek nebude tak vysoký.
02.02.2010 (14:37)  
waszyn) Bar a Soluň nejedou jako extra vlak, ale jako jeden přímý vůz. Tam budou asi o hooodně nižší náklady, ne?
registrovaný uživatel waszyn 
02.02.2010 (14:31)  
A ta Solun/Varna, to si na sebe vydela? Nebo jde zavodni doprava fipkaru na dovcu ze ZDO, cili z nasich dani? Predpokladam ze normalni platici smrtelnik-nesotous do Recka/Bulharska leti.
registrovaný uživatel Semík  mail  
02.02.2010 (13:20)  
Ono jde u toho vlaku o cenu a rychlost. Když porovnám relaci do Varny, kam jezdím vlakem skoro každý rok. Letadlo cena dle internetu mezi 2 300 - 60 000,- Kč. Na konec letadlo stálo 8 000,- cestovní doba domov - hotel 12hod. Vlak 4 000,- cestovní doba hotel - domov 24 hodin.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko