..: Rychlík Jadran letos do Splitu nevyjede :..

Jadran, Odb.Lučební, foto: Duhy Praha — Jak uvádějí České dráhy (ČD) ve své tiskové zprávě z 26. ledna 2010, s ohledem na to, že zahraniční železnice (tj. slovenské, maďarské a chorvatské) nechtějí v létní sezóně 2010 přispívat na provoz přímého vlaku spojujícího Českou republiku s Chorvatskem, nebude tento spoj zaveden, a to ani jako každodenní, ani jako víkendový spoj; veškeré náklady na vedení vlaku by totiž musely nést pouze ČD. To by znamenalo zvýšení nákladů, neboť při klasickém předávání vlaku mezi jednotlivými správami se jízda vlaku zaplatila i díky cestujícím v Maďarsku, např. mezi městy Györ a Szombathely. Při dosavadní běžné ceně by České dráhy musely spoj dotovat a tyto peníze by chyběly jinde. Případné promítnutí reálných nákladů do ceny jízdenky by pravděpodobně následně odradilo cestující od využití takového vlaku.

Díky vedení tohoto spoje se cestující v létě roku 2009 mohli na spojích IC 570/571 Brněnský drak setkat mimo jiné s chorvatskými vozy. Tento „babylon“ se ale letos konat nebude.

Pokud chcete letos vyrazit na dovolenou k Jaderskému moři a nechcete cestovat po silnici, v nabídce jsou přímé lehátkové vozy do černohorského Baru – na našem území vedené na vlaku EC 344/345 Avala po trase Praha - Kolín - Pardubice - Brno - Břeclav.

Zdroj: České dráhy


miropiro | 2.2.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
02.02.2010 (13:18)  
kobros: ono do Baru či Soluně to rychleji zvládne akorát letadlo :-). Třeba bus Praha-Soluň pokud si vzpomínám míval jízdní dobu přes 30 hodin, a ani autem to přes Srbsko a Makedonii/Bulharsko o moc rychlejší nebude ...
Takže Řecko samozřejmě nejlépe letecky, ale když po zemi, tak raději vlak (nejlépe autovlak) než bus.
02.02.2010 (13:14)  
Pikehead: ale v letech 2003-5 to přes Rakousko jezdilo, a nevzpomínám si že by ten vlak jezdíval prázdný ...
Jinak to co jsem psal jsou přímé vozy na stávajících vlacích, takže vícenáklady jsou akorát na posunovaní lokomotivu v žst. Wien-Meidling a Zagreb glavni kolodvor.
02.02.2010 (13:12)  
Zdenek J: pres Rakousko to jet nemuze, jsou tam drahe kilometry. Kdyby ne, jede to pres Rakousko davno a je to tam o pul dne driv... :)
02.02.2010 (13:03)  
A to jsme zrovna letos popvé chtěli ject vlakem chjo....
registrovaný uživatel kobros 
02.02.2010 (11:57)  
Pro Panula: Příznivci dlouhých cest vlakem však budou mít i přes zrušení Jadranu několik možností k uspokojení své záliby. Od poloviny června bude možné jet z Prahy bez přestupu do černohorského města Bar (doba jízdy 27 a půl hodiny) či do řecké Soluně (29 a půl hodiny).
Mno, nevim, povazuji se za priznivce dlouhych cest vlakem, ale za tu dlouhou cestu bych se chtel i nekam dostat. V Evrope, kde je kazdych par set kilometru uplne jine zeleznicni kralovstvi, to je docela velky problem. Respektive, krome VRT nema smysl uvazovat o nejakem dalkovem cestovani vubec. Na dalkove cestovani valkem je Rusko.
02.02.2010 (11:30)  
keďže väčšina cestujúcich sú FIPkári

Do Splitu (narozdíl od zůstávajících letních relací) právěže ne.
02.02.2010 (10:37)  
Ale jak píše Idnes, tak i kdyby to jelo:
Podle propočtů drah by ztráta z provozu vlaku za každou jeho jízdu dosáhla půl milionu korun. Zahraniční železnice měly také nabídnout horší trasu, která by prodloužila jízdní dobu vlaku o dvě hodiny.

Nejvíce se mi tam líbilo, ale toto:
Příznivci dlouhých cest vlakem však budou mít i přes zrušení Jadranu několik možností k uspokojení své záliby. Od poloviny června bude možné jet z Prahy bez přestupu do černohorského města Bar (doba jízdy 27 a půl hodiny) či do řecké Soluně (29 a půl hodiny).

M 474 003:
No s autem asi těžko... :)
02.02.2010 (10:22)  
Nebyla úpně náhodou levnější letenka ve stejné relaci?
02.02.2010 (10:08)  
najzaujímavejšie na tom je, že ČD ako prvé navrhli ešte na prvej FTE ku GVD 2010 to aby sa Jadran zrušil. Koncom roka 2009 si zrazu zmysleli, že Jadran chcú a tak to začali riešiť a HŽ a aj MÁV už chceli platby za ten vlak komerčnú cenu čo sa už samozrejme neoplatí keďže väčšina cestujúcich sú FIPkári ...
02.02.2010 (9:07)  
O Jadranu jsem psal v diskusi na www.k-report.cz minulý týden toto:

pokud by byla ochota ÖBB a HŽ, pak by nebyl problém vést přímáky směrem do Splitu:
EC 77 "Antonín Dvořák"
Praha hl.n. 10,39
Wien-Meidling 15,23
EC 159 "Croatia"
Wien-Meidling 16,03
Zagreb gl.kol. 22,34
R 825
Zagreb gl.kol. 22,50
Split 6,56

Ovšem zpět by problém vyvstal:
R 824
Split 22,07
Zagreb gl.kol. 6,31
EC 158 "Croatia"
Zagreb gl.kol. 7,25
Wien-Meidling 13,58
EC 72 "Smetana"
Wien-Meidling 14,33
Praha hl.n. 19,21
protože Smetana je PENDOLÍNO! Pinďa by musel jet na Schubertovi o 2 hodiny později a na Smetanovi klasika, ovšem nevím zda by to bylo reálné (asi ne, že :-) ).
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko