..: Plzeňský kraj výběrovým řízením poptává drážního dopravce :..

754.060, Staňkov, 20. 8. 2009, foto: Pavel Martoch Plzeň — Dosud se v Česku mluvilo o liberalizaci regionální dopravy a hledání vhodného dopravce formou výběrového řízení především v souvislosti s Libereckým krajem, kde má část spojů v Jizerských horách od roku 2011 zajistit Arriva prostřednictvím dceřiné společnosti Vogtlandbahn. Většinu spojů ale bude i přes protesty konkurenčních dopravců nadále provozovat akciová společnost České dráhy. Příklad severních Čech nyní následuje Plzeňský kraj, který v úterý 8. 9. 2009 vyhlásil soutěž na některé své tratě. Od tendru si slibuje nejen nižší ceny (subvence), ale také kvalitnější vlaky.

Výběrové řízení nabízí případným zájemcům kontrakt na 15 let pro období prosinec 2011 až prosinec 2026. Kraj tak může poptávat mezi konkurenty dopravce pro určené regionální výkony, kdy vítěz získává dlouhodobou smlouvu na jasné množství výkonů a cenu za ně. Výměnou za to musí nabídnout přijatelný cenový tarif a kvalitní vozidla. Balíček Plzeňského kraje v sobě zahrnuje požadavek na zajištění základní dopravní obslužnosti na tratích 160 (v úseku Plzeň – Blatno), 180 (v úseku Plzeň - Domažlice město) a také navazující 181 (Nýřany – Heřmanova Huť). Zájemci mohou podat nabídky do 19. října, výsledky pak mají být známy právě ještě koncem října tohoto roku. Tyto neobvykle krátké lhůty patrně vychází ze snahy kraje umožnit dopravcům čerpání finančních prostředků na případný nákup vozidel z Regionálních operačních fondů, jak vyplývá z odkazu v usnesení Rady Plzeňského kraje č. 1099/09 na termín předpokládaného vypsání příslušné výzvy v lednu 2010.

V souvislosti s vypsáním řízení byli přímo osloveni dopravci České dráhy a RegioJet, kteří v posledním roce projevili zájem spolupracovat s krajem na zajištění provozu vlaků na regionálních tratích. Ostatní zájemci si mohou zadávací dokumentaci vyzvednout za poplatek 1000 Kč na Krajském úřadě Plzeňského kraje. Od dopravce se očekávají mimo jiné moderní vozidla pro regionální provoz. Pokud je nevlastní, bude mít 13 měsíců do začátku provozu čas na jejich pořízení. Spoje budou provozovány v rámci Integrované dopravy Plzeňska.

Zdroj: Plzeňský kraj


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 15.9.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Plzeňský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
18.09.2009 (12:09)  
LuBe: A to, že se dává více peněz do silnic než do železnic znamená, že je podporována silniční doprava?? Zkuste se třeba podívat na podíly jednotlivých druhů dopravy a zjistíte, že to zhruba odpovídá investicím do infrastruktury.
registrovaný uživatel LuBe 
18.09.2009 (11:52)  
Jak se prosím Vás projevuje, že v ČR je podporována silniční doprava??

To si snad děláte p..el. Stačí se podívat na harmonogram výstavby cest do roku 2013:
http://www.mdcr.cz/cs/Media/Tiskove_zpravy/TZ_17_09_2009.htm
Nevyšší položka u železnic je přes 27 mld., většina staveb již měla být dávno dokončena. Zatímco u silnic 70 mld!
18.09.2009 (0:29)  
Drahoš Švestka: Jak se prosím Vás projevuje, že v ČR je podporována silniční doprava?? Jak by to u nás podle Vás mělo vypadat, aby tomu tak nebylo??

Jinak co se týká mého pohledu na výběrová řízení, tak se domnívám že je to určitě plus a to i přesto, že postupně začínám mít pocit, že soukromníci nemají proti ČD šanci a to ať už právem či neprávem. Nicméně jedině soutěž ospravedlní ceny, které ČD požadují....
17.09.2009 (20:57)  
Twix,ppp:Jednu otázku.Domníváte se,že tenhle stát má zájem na tom,aby zde fungovala veřejná doprava?Na úrovni srovnatelné se srovnatelnými okolními státy?Ne s Polskem a Rumunskem,i když přesně tam míříme.
Není jen Švýcarsko.Tamní způsob veřejné dopravy je rarita,dotažená k dokonalosti.Jsou i jiní.
Jak jste přišli na to,že jsem proti tomu,aby se ve větší míře prosadili soukromníci?Naopak,bylo by mi potěšením neživit svou prací takový aparát příživníků.Ale základem všeho je dopravní politika státu,která jednoznačně podporuje silniční(individuální)dopravu, a soukromníkům zláme vaz zrovna tak jako komukoliv jinému.
Železniční síť máme jednu z nejrozvinutějších v Evropě.Stačilo by ji udržovat.Jsou země,které ji musí pracně budovat.Samozřejmě některé tratě se asi zániku nevyhnou.Ale jako celek by to mohlo fungovat-kdyby se chtělo.To je můj názor,za kterým si stojím.
registrovaný uživatel DJ 
17.09.2009 (17:05)  
Jony:
Nehledě na to nevím proč by výběrové řízení měla vyhrávat Arriva a další zahraniční dopravci, snad jsme v Česku tak by bylo vhodné zajistit práci hlavně pro čechy a ne pro nějaký němce či rakušáky ať táhnou do svého od kud přišli

- Myslíte si snad, že by Arriva v případě vítězství v některém českém VŘ zaměstnala pro tyto výkony Němce nebo Rakušáky? Nebo proč by taková Arriva neměla zajistit práci taky pro Čechy?
- Kolikpak pracuje v Rakousku a v Německu Čechů? Co takhle, aby táhli zpátky odkud přišli... Proč se cpou do cizí země?
registrovaný uživatel Jony  mail  
17.09.2009 (16:39)  
Miroslav Zikmund:
Přesně tak v Německu a Švícarsku a nejen tam jezdí kolikrát daleko starší keply než u nás jenomže vtip je v tom, že tam jsou na údržbu taky trochu jiné peníze než u nás, kdyby se u nás nedělali nějaký zkurvený 814/914 a udělali se perfektně podotýkám perfektně vozy řady B, tak bychom jsem se ještě divily jaký by to byly pěkný vagony jenomže na to by museli být prachy a to nejsou tady v žosce se udělá pouze to co si depa napíšou a na co jsou peníze PVy/Revize atd. ale jinek nic.
Nehledě na to nevím proč by výběrové řízení měla vyhrávat Arriva a další zahraniční dopravci, snad jsme v Česku tak by bylo vhodné zajistit práci hlavně pro čechy a ne pro nějaký němce či rakušáky ať táhnou do svého od kud přišli mi se taky nestaráme o jejich dopravu tak ať se nestarají o nás.
16.09.2009 (16:36)  
M 474 003 : na základě čeho by měl DÚ zakázat provoz vámi citovaných vozidel. Máte poznatky o tom, že jsou v takovém technickém stavu, který ohrožuje bezpečnost drážní dopravy. Pak byste se měl se svými poznatky obrátit na DÚ případně podat trestní oznámení. V Německu či bájeném Švýcarsku jezdí mnohem starší vozidla než je vozový park ČD... Jenže jsou tak zmodernizovaná, že bez pohledu na výrobní štítek to nepoznáte...

IN GOLD - ano máte pravdu ...
registrovaný uživatel hanaak 
16.09.2009 (14:25)  
právě to švýcarsko má ve většině případů tu železnici dobře trasovanou. železnici je vedena převážně údolími, stejnou trasou jako silnice, proto nedochází k navýšení km. navíc většina obyvatelstva se koncentruje v těch údolích. na kolika linkách u nás jezdí plný 12 vozový soupravy?
registrovaný uživatel happy 
16.09.2009 (9:45)  
Odpurci CD jako vzdy na ZelPage vedou. Takze zase pockame na vysledek VR....
Pokud někdo preferuje jako já VŘ, tak nutně nemusí nenávidět čd! A zajímalo by mě, jak s vaším přístupem chcete obměnit vozový park?
registrovaný uživatel PPP 
16.09.2009 (8:38)  
Drahoš Švestka: Také si dovolím nesouhlasit s Vaším názorem. Říkáte, že nelze srovnávat ČR a Švýcarsko. Máte pravdu v jednom ohledu. Švýcarsko je totiž vesměs hornatá země a tak má možná nejhorší přírodní podmínky pro stavbu kvalitních železnic. Přesto má nejlepší dopravní systém. Z hlediska počtu obyvatel je s cca. 8 mil. obyvateli srovnatelné s námi (má také zhruba o třetinu menší rozlohu). Srovnání velikosti měst (protože železnice se lépe provozuje mezi velkými městy) a sídelní struktury také vychází ve prospěch ČR.

Argumentujete financemi. Máte pravdu, že dotace na jeden přepravený vlakokilometr je v ČR nejnižší v Evropě, zatímco ve Švýcarsku je jedna z nejvyšších v Evropě. Kdysi se mi ale dostal do ruky zajímavý materiál (vydaný ČD) který uváděl mnohem zajímavější údaj (protože vlakokilometr je nesmyslná jednotka): dotaci na přepravený osobokilometr. A v tomto ukazateli byla nejvyšší hodnota u ČR a naopak nejnižší (mnohem menší než u nás) u Švýcarska. Z toho plyne, že Švýcarsko provozuje pro stát mnohem levnější dopravu než je u nás.

Proto se mi zdá nesmyslné argumentovat, že si švýcarský model nemůžeme dovolit. Není rozhodně pravda, že efektivní fungování státu (a tedy i dopravy) si mohou dovolit jen ti bohatí, ale naopak kdo zajistí efektivní fungování, ten šetří a je bohatý.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko