..: Plzeňský kraj výběrovým řízením poptává drážního dopravce :..

754.060, Staňkov, 20. 8. 2009, foto: Pavel Martoch Plzeň — Dosud se v Česku mluvilo o liberalizaci regionální dopravy a hledání vhodného dopravce formou výběrového řízení především v souvislosti s Libereckým krajem, kde má část spojů v Jizerských horách od roku 2011 zajistit Arriva prostřednictvím dceřiné společnosti Vogtlandbahn. Většinu spojů ale bude i přes protesty konkurenčních dopravců nadále provozovat akciová společnost České dráhy. Příklad severních Čech nyní následuje Plzeňský kraj, který v úterý 8. 9. 2009 vyhlásil soutěž na některé své tratě. Od tendru si slibuje nejen nižší ceny (subvence), ale také kvalitnější vlaky.

Výběrové řízení nabízí případným zájemcům kontrakt na 15 let pro období prosinec 2011 až prosinec 2026. Kraj tak může poptávat mezi konkurenty dopravce pro určené regionální výkony, kdy vítěz získává dlouhodobou smlouvu na jasné množství výkonů a cenu za ně. Výměnou za to musí nabídnout přijatelný cenový tarif a kvalitní vozidla. Balíček Plzeňského kraje v sobě zahrnuje požadavek na zajištění základní dopravní obslužnosti na tratích 160 (v úseku Plzeň – Blatno), 180 (v úseku Plzeň - Domažlice město) a také navazující 181 (Nýřany – Heřmanova Huť). Zájemci mohou podat nabídky do 19. října, výsledky pak mají být známy právě ještě koncem října tohoto roku. Tyto neobvykle krátké lhůty patrně vychází ze snahy kraje umožnit dopravcům čerpání finančních prostředků na případný nákup vozidel z Regionálních operačních fondů, jak vyplývá z odkazu v usnesení Rady Plzeňského kraje č. 1099/09 na termín předpokládaného vypsání příslušné výzvy v lednu 2010.

V souvislosti s vypsáním řízení byli přímo osloveni dopravci České dráhy a RegioJet, kteří v posledním roce projevili zájem spolupracovat s krajem na zajištění provozu vlaků na regionálních tratích. Ostatní zájemci si mohou zadávací dokumentaci vyzvednout za poplatek 1000 Kč na Krajském úřadě Plzeňského kraje. Od dopravce se očekávají mimo jiné moderní vozidla pro regionální provoz. Pokud je nevlastní, bude mít 13 měsíců do začátku provozu čas na jejich pořízení. Spoje budou provozovány v rámci Integrované dopravy Plzeňska.

Zdroj: Plzeňský kraj


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 15.9.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Plzeňský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
16.09.2009 (8:11)  
xAnri05: To je dost možná pravda, ale konkrétně já jsem neřekl že to ČD nemají vyhrát. Když budou splněny podmínky VŘ (hlavně nová vozidla místo uchlastaného brejláka+shnilých Bt), tak je celkem fuk kdo bude jezdit. Já jsem jen tvrdil, že soukromník to může provozovat stejně efektivně jako ČD, ať už budou vozidla patřit dopravci nebo kraji.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
16.09.2009 (0:55)  
Twix: OK. Odpurci CD jako vzdy na ZelPage vedou. Takze zase pockame na vysledek VR....
16.09.2009 (0:30)  
Drahoš Švestka: Naše dráha je chudá, proto si nemůže dovolit moderní vozidla, která šetří provozní náklady. Nemůže si je dokonce ani pronajmout. Nemůže si vzít úvěr od banky, která by s ním neměla problém, protože díky vyhranému VŘ bude mít dopravce 10 let jistotu, že bude mít kde jezdit. U nás to prostě nejde, aby se ve větší míře prosadili soukromníci, tak jako tomu je v Polsku a Rumunsku, tyto země jsou proti nám nesrovnatelně bohaté. (Omlouvám se za tenhle výpad, proti Vám nic nemám a Vaše fotky se mi moc líbí, ale přesně tohle uvažování drží naši železnici v té zadeli, kde je.)

xAnri05: No tak se na ty oběhy kolem Plzně podíváme. Tratě 180 a 160 jsou zčásti provázané, ale tak tomu díky VŘ může být nadále. Na Beroun jezdí pořád jedny soupravy a na Klatovy taky. Zčásti propojené jsou oběhy na Horažďovice a Stříbro, ale to by se dalo buď jednoduše rozdělit, nebo zachovat a dát to jednomu dopravci jako průjezdný S-Bahn. Ostatní tratě (lokálky) mají také obvykle svůj sortiment vozů, třeba jsou propojené 178+182+184 a 183+185, ale to by snad zůstalo i po VŘ. Tak kde je ten problém neefektivity po rozsekání?
15.09.2009 (23:16)  
Radši jsem ty komenty ani neměl číst.Snad to aspoň trochu vysvětlil p.Zikmund.A vy ostatní zůstaňte nohama na zemi a nesrovnávejte nesrovnatelné.V zemích jako Švýcarsko apod.tečou do dráhy desetinásobky toho co v téhleté lepší Ukrajině.Např.zisk z osobní dopravy tam za loňský rok činil v přepočtu 4 mld.Kč.,o nákladní ani nemluvě.A když jsou prachy,pak se dá modernizovat a VYDĚLÁVAT.Kdo by nechtěl pracovat u takové firmy...Tady vlaky jezdí na DLUH.Z těch směšných "dotací"co dráha se zpožděním dostane,navíc ještě minimálně nějakých 10-15% prošustrují ty manažerský pijavice.Na svoje platy,odměny a bůhvícoještě.Soukromý(menší)dopravce by mohl být řešením,pokud zajistí celosíťovou obslužnost a nevyzobe jen ty nejlukrativnější spoje a nezruší slevy.Osobně tomu nevěřím,že nějaký takový existuje.
registrovaný uživatel bub 
15.09.2009 (22:32)  
Taky si myslím že je toto velká chyba. Vždyť v koženkových vozech B rádi vzpomínáme na mladá léta, škoda že nejezdí ještě třeba vozy Bai, kde plápolá oheň a čoudí kamínka, to je ta správná atmosféra.Navíc je potřeba zachovat práci všem zasloužilým posunovačům, tranzitérkám , mazačům a hradlářkám, aby tito mohli užívat za zasloužilou činnost všechny výhody, především režijku do 1.třídy, což by jim nějaká velolila nebo coldrex určitě nedovolili!
registrovaný uživatel Honnzok  mail  
15.09.2009 (21:41)  
No to je teda ale humus... Že se nestydíte. Já měl zato že plzeňský kraj je normální jak tak vidím tak není. Nevidím na vozovém parku nic špatného. Je snad trošku ušpiněná koženka v B no tak vytáhnu papírovej kapesník a očistím nebo si sednu jinam. A jeslti vám vadí koženka tak se běžte odstěhovat do Německa a vyzkoušejte tamní dopravu....... To se teda radši budu jezdit ČD, který mě teda zatím a to jsem něco najel dovezli a nenechali mě trčet v Homburgu 3,5 hodiny bez jedinej informace. Takže já preferuji ČD
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
15.09.2009 (17:58)  
happy: hurvinku, videl si nekdy obehy souprav? pekne cteni, doporucuji...
registrovaný uživatel happy 
15.09.2009 (17:31)  
Plzeňsko, si jako jeden z mála krajů uvědomuje to, že pokud chce získat peníze na obnovu vozového parku z fondů EU, tak musí vyhlsit výběrové řízení! Ono se totiž krásně může stát, že ostatní kraje spláčou nad výdělkem, až budou muset peníze vracet zpět, protože prostě není možné, aby peníze z fondů shrábla jen jedna firma a to za dobré slovo. Potom už bude jedno, kdo s čím vyhraje.

Misto klasiky 242+3xBdt jede 1x810, ktera jinak slouzi na odbocne trati.
Takže jeden kraj zafinancuje soupravu na nějakou trať a dopravce si jí potom nasadí podle potřeby kam se mu zlíbí? Si to představuješ jak "Hurvínek válku". Už je konečně nutné se smířit s tím, že vlaky kategorie Os nejsou odkladištěm dálkové dopravy, jak tomu bylo a je. Navíc v současnosti je fůra vlaků regionální dopravy silně naddimenzovaná, takže stačí mít pár jednotek jako posilové a jedoucí třeba jen v části úseku. Což zrovna u klasiky dost dobře nejde.
15.09.2009 (17:17)  
Arriva dotoho! Fandím vám hoši!
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
15.09.2009 (16:50)  
m.pavel1: ...vykopávkamy...

diky za prispevek :)
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko