Čeladná - Cestující z podhorské obce Čeladná v Beskydech se brzy dočkají nové staniční budovy. Na železniční zastávce, nacházející se na trati 323 Ostrava - Valašské Meziřičí, se začne stavět ještě letos. Stávající budova nádraží stojí v Čeladné již více než 120 let a nevyhovuje dnešním standardům moderního cestování. „Půjde o zásadní změnu,“ uvádí starosta obce Pavol Lukša a dodává: „Především z důvodu zajištění budoucího bezbariérového přístupu pro cestující s tělesným postižením a s ohledem na umístění zastávky v podhorském prostředí se investor – Správa železniční dopravní cesty – po konzultaci s architektem rozhodl pro zbourání dosluhující budovy a její nahrazení zcela novou stavbou“. Přípravě stavby podle něj byla věnována značná pozornost. Součástí nové kryté čekárny, která je v současnosti jedním z několika nových dopravních projektů v obci, budou i hygienická zařízení a prostor pro úschovu jízdních kol.
Zdroj: Denik.cz
1 2 | Zpráv na stránku: |
http://www.payusworld-railways.ic.cz/zeleznice/nadrazi/celadna/index.htm
Po shlédnutí obrázků se shoduji s názorem, že budova mohla po rekonstrukci dál sloužit. Ta nová sice není až tak ošklivá, nicméně přijde mi poněkud strohá a chladná. Bohužel na základě současných "ekonomických" paradoxů se asi ukázala levnější demolice a následná výstavba celé nové nové, než adaptace té staré. Chápu, že je třeba dát prostor i současným architektům, nicméně podle mě toho není třeba dosahovat za každou cenu (viz poslední nápad sice zachovat budovu v Ústí nad Orlicí, ale postavit zároveň i tu novou, a pracně hledat pro starou využití). Je škoda, že se nadaní architekti zatím nemohou uplatnit třeba při výstavbě nových zastávek na stávajících, upravovaných či obnovovaných tratích, a to zejména tam, kde dosud nejsou nebo se nedochovaly použitelné budovy či přístřešky.
Kdo hledá najde:
http://www.turistika.cz/foto-video/76244/celadna-zst.html
resp. přímo obrázek budovy:
http://www.turistika.cz/foto/8522/4573/mid_73330.jpg
Jinak spíš mě zajímá asi nová zastávka Frenštát pod Radhoštěm město - již v JŘ 2007/2008 bylo "zastávka otevřena ode dne vyhlášení" a celý rok nic.
A teď je JŘ 2008/2009 a zase je tam ta poznámka, ale nic jsem neslyšel o tom, že by se něco dělo atd.
Neví někdo o tom něco? :-)
Stávající případy podléhají předpisů, norem, platné v době zřízení. Odpovědnost by nenesl nikdo, protože vše je "papírově dodrženo".
Tedy dlouhým časem se to vyřeší. Na koridorech je již konstatní výška hrany.
Ono to vypadá dobře, ale přínáší to i problémy. Např.: Je-li snaha změnit nevyhovující sypané nástupiště na nástupiště "z desek" staršího typu, je to papírový boj.
Spíše je otázkou, co na tohle obecně říká DÚ nebo DI. Jenže stejná situace nastává v mnoha stanicích když vlak zastaví dveřmi "u přechodu přes koleje". Kdo by v daném případě nesl odpovědnost za úraz cestujícího je "ve hvězdách".
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.