Brno - Jihomoravský kraj připravuje obnovení železniční trati Hrušovany u Brna - Židlochovice, kde byl provoz zrušen už před 30 lety. O obnovení této asi 3 km dlouhé trati usiluje tamní radnice už léta. Podle starosty města Vlastimila Helmy by se jí lidé mohli dočkat nejpozději v roce 2015. Jedním z nutných kroků Židlochovických je získání územního rozhodnutí a uvolnění cesty. Na místě, kde se má vystavět nová nádražní budova, odkoupilo město v dražbě nemovitost. Nyní se čeká na povolení k demolici.
Hlavní výhodou bude blízkost vlakového a autobusového nádraží v Židlochovicích. Krajský radní pro dopravu Jaroslav Pospíšil uvádí, že se chystá také výstavbu železniční spojky v Boskovicích a modernizaci trati Šakvice - Hustopeče u Brna. Studie už jsou zpracované. "Všechna tři města jsou natolik velké cíle, že tam můžeme klidně provozovat železniční linku, vedoucí k hlavnímu koridoru. Dopravní proud ve směru na Brno je tu opravdu velký," potvrzuje Pospíšil. Cestující si ovšem budou muset na výhody železničního cestování pár let počkat. Nejdříve se dočkají zřejmě v Boskovicích. Takzvaná boskovická spojka by totiž mohla sloužit zhruba v roce 2012, pokud nenastanou v projektu žádné komplikace.
Zdroj: iDNES
Syn :Znáte to tady u nás vůbec pane Zikmund? Co tím jako müslíte ? Jak vypadají stanice a zastávky, kolik cestujících jezdí konkrétními vlaky apod. ?
Skutečně to müslím tak, jako jste to uvedl ve druhé větě.
Krátký vlak je "krátký" co do délky a tedy hmotnosti soupravy, takže má rychlý rozjezd.
Ono je třeba taky müslet na to, co s těmi vlaky (soupravami) dál, když přijedou na HLN. Buď budou pendlovat jen mezi HLN a Židlochovicemi nebo mohu být protaženy do Krpole / Kuřimi / Adamova. Vliv na organizaci dopravy může ovlivnit i elektrifikace trati směr Jihlava, takže krátká "uvraťová" souprava může z oběhových důvodů jezdit do Střelic ...
Záleží na intervalu "židlochovických vlaků" při 30 minutovém intervalu a odhadované jízdní době 20 minut by bylo zhruba 10 minut na obrat v Židlích by to odpovídalo požadavku na dvě soupravy, v Brně také 10 minutový obrat, což není dobře. Vlaky do Židlí by měly jezdit v Brně pravidelně z téže koleje ... v tom je půvab jednoduchosti a pravidelnosti dopravy ... Zkuste si „to" nakreslit.
Ono je těžké skloubit různé požadavky, které si mnohdy odporují.
V dopravní sedle, večer, ranní neděle, svátky apod ... by stačilo, aby jezdil vlak jen do / z Hrušovan na přestup, případně tam jezdila nějaká Regionova ... zajišťující dopravu na zastávkovník ... (a zase lze začít diskusi o tom, že ČD chybí vhodný typ elektrického vozu ... )
Celkově bych řekl že tak nějak optimální by bylo kdyby vlaky od Vranovic i od Židlochovic jezdily počínaje Hrušovany jako zrychlené a místní frekvenci přebíral třetí vymeták. Dovoluji si ovšem odhadnout že na tuto optimální variantu nebudou peníze. Proto bych ze dvou možností kterou větev urychlit a kterou nechat zastavovat určitě volil zastávková - Židlochovice, zrychlená - Vranovice. Přeplňování něčeho jako třívozové soupravy tažené plecháčem v zastávkách jako jsou Vojkovice, Popice se netřeba obávat, taktéž je jistě dosti nepravděpodobné že by někdo toužil jezdit přímo Vranovice - Rajhrad. Pokud pod pojmem "krátké vlaky" myslíte krátké jízdní doby (nikoliv krátká ramena nebo krátké soupravy) pak vřele souhlasím, ty jsou ovšem důležité též u Vranovických.
Znáte to tady u nás vůbec pane Zikmund? Ne že bych to viděl jako nutnou podmínku vstupu do této diskuze ale přecejen by to bylo užitečné...
zeptam se - existuji i motorove lokomotivy s uzemnovacem (ano, uznavam, vubec netusim co to ma byt, proste se ptam)? Pokud ano, tak to neni fyzikalni duvod, ale proste u nas k dispozici
Celkove to vysvetleni (ani v nejmensim si nedovoluji rict, ze neco neni pravda!!) na mne pusobi (patrne mylne) takto: Kdyz nekam chci v zime jet, tak napred musim zahrivat 10 minut motor a prvnich 30 minut jizdy je v aute hrozna zima => proto radeji nez autem, chodim pesky (autobusem, ...).
Jenomze tyhle popsane nevyhody se netykaji aut obecne, ale pouze toho jednoho auta.
V Přerově se taky dá udělat úvrať za 4 minuty. Ono nejde jen o fyzikální důvody. Například u motorové lokomotivy s elektrickým topením soupravy musíte při výměně motorové lokomotivy bez uzemňovače stopnout podle elektrotechnických bezpečnostních předpisů spalovací motor, pak rozpojit VN kabel a znovu startovat spalovací motor. Ten samozřejmě jásá nadšením, protože stopování spalovacího motoru podle udržovacího předpisu se má provádět, až se ustálí teplota chladicí vozy na stanovené hodnotě (nechat nějakých 5 minut na volnoběh), čili nestopovat silně zahřátý spalovací motor. Strojvedoucí má sice „pokud možno" upravit režim spalovacího motoru, aby teplota klesla .. ale
Pak se musí lokomotiva znovu nastartovat, Ve startovacím obvodu je zapojeno časové relé a tlakové relé, takže startovací proces trvá kolem minuty, než se natlakuje olej v mazacím obvodu. Takže jen touto manipulací ztrácíte minimálně minutu. U elektrické trakce se desítky let zamykala zásuvka klíčem, který se bral ze spínače topení na lokomotivě. Spojování kabelu mohl dělat pouze "řádně proškolený" vozový elektrikář (tam, kde nebyl, např. v Benešově u Prahy měl toto oprávnění vozmistr). Takže když přijel úvraťový vlak do Přerova, nejdříve kvalifikovaný vozový elektrikář odpojil kabel a pak "služebním" krokem odkráčel na opačný konec soupravy, kde zase majestátně provedl spojení kabelu. To trvalo třebas 5 minut.
V zahraničí jsou od těchto bezpečnostních "komedií" oproštěni, takže to tam jde rychleji.
Francouzské předpisy neznám - nemusí být "český" cesťák, tam může být jiný způsob signalizace, resp. označení místa, kde končí "vlaková cesta" a odkud jede vlak cestou posunu ... (neproměnné návěstidlo).
SYN : tady přece neřešíme reálný GVD. Předpokládal bych, že cílem obnovení provozu do Židlochovic je dosažení co nejkratšího cestovního času do Brna, čili jde o přímou frekvenci, takže není potřeba zastavovat v dalších místech. Předpokládejme, že současně pro Židlochovice nepočítáme s pěti nebo šestivozovou 560, ale třívozovou soupravou s plecháčem nebo laminátkou, resp. s řídícím vozem, takže frekvence z mezilehlých zastávek by znamenala přeplnění soupravy.
V době, kdy židlochovická zrychlenka bude odjíždět z Hrušovan může mít na vjezdu postaven "zastávkovník" od Vranovic.
Cestující na železnici přivedou krátké vlaky, v častém intervalu. Tedy co si "žlutý pán" někde přečetl a teď s tímto "objevem" oslňuje veřejnost ...
"Slovaci a Madari" stoji 10 minut (Krizik ale pouze 3), Devin dokonce 20. Prijde mi to proste trochu moc
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.