..: Jihomoravský kraj chystá obnovení trati do Židlochovic :..

Přibice Brno - Jihomoravský kraj připravuje obnovení železniční trati Hrušovany u Brna - Židlochovice, kde byl provoz zrušen už před 30 lety. O obnovení této asi 3 km dlouhé trati usiluje tamní radnice už léta. Podle starosty města Vlastimila Helmy by se jí lidé mohli dočkat nejpozději v roce 2015. Jedním z nutných kroků Židlochovických je získání územního rozhodnutí a uvolnění cesty. Na místě, kde se má vystavět nová nádražní budova, odkoupilo město v dražbě nemovitost. Nyní se čeká na povolení k demolici.

Hlavní výhodou bude blízkost vlakového a autobusového nádraží v Židlochovicích. Krajský radní pro dopravu Jaroslav Pospíšil uvádí, že se chystá také výstavbu železniční spojky v Boskovicích a modernizaci trati Šakvice - Hustopeče u Brna. Studie už jsou zpracované. "Všechna tři města jsou natolik velké cíle, že tam můžeme klidně provozovat železniční linku, vedoucí k hlavnímu koridoru. Dopravní proud ve směru na Brno je tu opravdu velký," potvrzuje Pospíšil. Cestující si ovšem budou muset na výhody železničního cestování pár let počkat. Nejdříve se dočkají zřejmě v Boskovicích. Takzvaná boskovická spojka by totiž mohla sloužit zhruba v roce 2012, pokud nenastanou v projektu žádné komplikace.

Zdroj: iDNES


Adys Poslat mail autorovi | 27.5.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel SYN 
27.05.2009 (14:55)  
M: no to není špatný návrh ale přecejen, jednak ty "půlky" na obě části trasy by potřebovaly být v jiném poměu než 50:50 (a taky momentálně nějak nevím který typ vozidel by na to byl vhodný - a pokud na vhodný typ budeme teprve čekat tak to chce s ČD velkou výdrž).
K druhé možnosti - tak jsem to myslel až na to že bych asi nebyl tak radikální a aspoň jednu z [Modřice, Rajhrad] bych zachoval, asi spíš ty Modřice...
registrovaný uživatel M 
27.05.2009 (14:48)  
Osobne vidim moznosti dve
1.Pulka vlaku bude jezdit do Vranovic, pulka do Zidlochovic - neco podobneho jako "pripad Skalice"
2.Neco jako funguje uz ted - jeden vlak jako Sp Brno-Hrusovany-zastavky-Breclav-Olomouc a druhy jako Os Brno-zastavky-Zidlochovice

Osobne v tom nevidim problem
registrovaný uživatel SYN 
27.05.2009 (14:16)  
Zajímavé, pozoruhodné! Tak Židlochovice jsou zajisté dost významné sídlo a zároveň přestupní uzel aby tam vlak měl smysl. Na druhé straně je trošku problém - vlak kam? No logické by mělo být do Brna, ovšem takováto linka bude mít velký společný úsek (tvořící nějakých 90% délky Židlochovické) s hlavní tratí na Břeclav (jejíž část po Vranovice je dosti hustě frekventovaná linka S3 IDSJMK - interval 20 min. a do budoucna snad i víc) a přitom v této společné části leží relativně málo frekventované zastávky Popovice, Horní Heršpice a řekněme středně frekventované Modřice a Rajhrad. Takže když bude jezdit něco Židlochovice - Brno (-možná někam dál?) tak na tomhle příměstském úseku dojde k zahuštění které bude skoro k ničemu (kromě těch cílových Židlochovic samozřejmě) ba naopak kdoví jak se tam ty vlaky podaří nacpat. Jediné co mě napadá že by alespoň trochu mohlo mít smysl je že by vlaky na lince Židlochovice - Brno mohly vymetat ty díry všechny kdežto S3 by mohla nadále stavět jen Brno hl. - Modřice - Rajhrad - Hrušovany, čímž by mohlo dojít k jejímu mírnému zrychlení které by velká většina cestujících dost uvítala (linka je dost frekventovaná dojíždějícími ale pomohlo by kdyby byla rychlejší, už nyní se tam pokusy o zrychlení některých spojů konají).
Otázka ovšem zůstává co by na téhle lince jezdilo (řekl bych že je to tak asi na třívozovou elektrickou jednotku, něco jako se svého času probírala možnost "poloviční 560" s jedním motorovým vozem, jedním vložákem a jedním řidičákem upraveným z vložáku) a jak by se to vešlo na koleje...
27.05.2009 (13:05)  
Smysl a nesmysl vlaků :) - zajímavé to pojmenování. Pokud má v Židlochovicích vzniknout přestupní uzel, pak jedině s vazbou autobusů na přímé vlaky do Brna. Jinak se s tím "smyslem" značně přiblíží třeba právě trati do Hevlína ve stávající podobě (jejíž "smysl" bych ovšem tak docela nepopíral při obnovení provozu přes hranice a zavedení přímých spojů tam, kam je třeba, případně též vylepšení navazujících tratí).
registrovaný uživatel happy 
27.05.2009 (12:30)  
Se Židlochovicema počítá i plán IDS JMK.
27.05.2009 (12:04)  
A ECTS snad není nová zabezpečovačka?
27.05.2009 (11:35)  
Má se dělat nové zab.zař.
Nevím kde berete tu jistotu, že tomu tak skutečně bude...

Co já vím tak jen nový AB - elektronický
nový napáječ
a něco s KO.
jinak nic
27.05.2009 (10:08)  
M. Zikmund - hlavním problémem je zabezpečovačka v Hrušovanech, která na zapojení není připravena. A peníze do staré se nebudou dávat, když se má dělat nová
27.05.2009 (9:59)  
Po pravdě řečeno, já tomu termínu taky nerozumím. Uvést trať do "normového stavu" by zase nemuselo trvat tak dlouho. V prostoru stávající staniční budovy by mohlo existovat provizorní "bezbariérové" nástupiště. Když to jde v Praze – zastávka Gymnazijní, tak není důvod, proč neudělat něco podobného i v Židlochovicích.

Elektrifikace je nezbytností - to se dá v poklidném tempu zvládnout za rok - není potřeba žádných výluk. Přestupy v Hrušovanech nejsou to právé "ořechové", jiná věc čím by se tam vozba zajišťovala. Elektrický vůz, resp. tak nejvýše třídílná jednotka v současné době není k dispozici.
Patrná je absence "universálního" řídícího vozu pro soupravy s E lok. Zase to oživuje myšlenku na využití "motorových vozů zeleného Krakena" k přestavbě na řídící vozy.
27.05.2009 (9:55)  
Termín je podle mě zvolen kvůli zavádění ETCS, které dříve asi hotové nebude
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko