Brno - Jihomoravský kraj připravuje obnovení železniční trati Hrušovany u Brna - Židlochovice, kde byl provoz zrušen už před 30 lety. O obnovení této asi 3 km dlouhé trati usiluje tamní radnice už léta. Podle starosty města Vlastimila Helmy by se jí lidé mohli dočkat nejpozději v roce 2015. Jedním z nutných kroků Židlochovických je získání územního rozhodnutí a uvolnění cesty. Na místě, kde se má vystavět nová nádražní budova, odkoupilo město v dražbě nemovitost. Nyní se čeká na povolení k demolici.
Hlavní výhodou bude blízkost vlakového a autobusového nádraží v Židlochovicích. Krajský radní pro dopravu Jaroslav Pospíšil uvádí, že se chystá také výstavbu železniční spojky v Boskovicích a modernizaci trati Šakvice - Hustopeče u Brna. Studie už jsou zpracované. "Všechna tři města jsou natolik velké cíle, že tam můžeme klidně provozovat železniční linku, vedoucí k hlavnímu koridoru. Dopravní proud ve směru na Brno je tu opravdu velký," potvrzuje Pospíšil. Cestující si ovšem budou muset na výhody železničního cestování pár let počkat. Nejdříve se dočkají zřejmě v Boskovicích. Takzvaná boskovická spojka by totiž mohla sloužit zhruba v roce 2012, pokud nenastanou v projektu žádné komplikace.
Zdroj: iDNES
K druhé možnosti - tak jsem to myslel až na to že bych asi nebyl tak radikální a aspoň jednu z [Modřice, Rajhrad] bych zachoval, asi spíš ty Modřice...
1.Pulka vlaku bude jezdit do Vranovic, pulka do Zidlochovic - neco podobneho jako "pripad Skalice"
2.Neco jako funguje uz ted - jeden vlak jako Sp Brno-Hrusovany-zastavky-Breclav-Olomouc a druhy jako Os Brno-zastavky-Zidlochovice
Osobne v tom nevidim problem
Otázka ovšem zůstává co by na téhle lince jezdilo (řekl bych že je to tak asi na třívozovou elektrickou jednotku, něco jako se svého času probírala možnost "poloviční 560" s jedním motorovým vozem, jedním vložákem a jedním řidičákem upraveným z vložáku) a jak by se to vešlo na koleje...
Nevím kde berete tu jistotu, že tomu tak skutečně bude...
Co já vím tak jen nový AB - elektronický
nový napáječ
a něco s KO.
jinak nic
Elektrifikace je nezbytností - to se dá v poklidném tempu zvládnout za rok - není potřeba žádných výluk. Přestupy v Hrušovanech nejsou to právé "ořechové", jiná věc čím by se tam vozba zajišťovala. Elektrický vůz, resp. tak nejvýše třídílná jednotka v současné době není k dispozici.
Patrná je absence "universálního" řídícího vozu pro soupravy s E lok. Zase to oživuje myšlenku na využití "motorových vozů zeleného Krakena" k přestavbě na řídící vozy.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.