..: IV.koridor vs. dálnice D3: u EU má zelenou železnice :..
IV. koridor vs. dálnice D3 - Evropská unie dala přednost železnici - III. a IV. koridoru před dálnicí D3. Znamená to, že EU bude přednostně přispívat na stavby III. a IV. koridoru. A příspěvky to nebudou zrovna malé, protože budou dosahovat až 80% nákladů na stavbu, které se v případě IV. koridoru odhadují na cca. 40 miliard korun. To je dáno zejména dlouhými tunely a nutností značnou část trati zdvoukolejnit v odlišné poloze, než vede současná trať.
Po dokončení IV.koridoru, které se plánuje na rok 2014 (včetně uzlů), se výrazně zrychlí spojení z Prahy na jih.
IV. koridor má na našem území dvě základní větvě. První větev vede z Děčína st.hr. přes Prahu, Tábor, České Budějovice do Horního Dvořiště st.hr. a dále pokračuje jako mezinárodní koridor na jih.
Druhá větev vede z Veselí nad Lužnicí do Českých Velenic a dále do Rakouska.
Se zahájením stavebních prací se počítá během příštího roku...
Na přiloženém snímku je stanice Heřmaničky, což je jedna ze stanic, která bude zrušená a nahrazená zastávkou na přeložené trati.

Karel Chýla Poslat mail autorovi | 22.10.2004 (17:37)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Jihočeský

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko