Brno - V brněnské městské části Starý Lískovec se dle plánů radních bude stavět nový velký přestupní terminál pro vlaky, regionální autobusy i městskou hromadnou dopravu. Situován bude na konci ulice Osová mezi Starým Lískovcem a Bohunicemi. Stavba uzlu by měla začít už příští rok a příjde na 300 milionů korun. Termín dokončení stavby se plánuje na rok 2013. Investice za 300 milionů korun by měla být spolufinancována z evropských fondů; investorem bude SŽDC, která postaví novou zastávku na trati Brno – Střelice. Město Brno pak zřídí zastávky MHD a parkoviště.
Dále budou vybudovány chodníky, lávka přes říčku Leskavu, veřejné osvětlení, přípojky vody, plynu, kanalizace a bude prodlouženo trolejové vedení. "Bude tam jeden velký přestupní uzel. Lidé se dostanou z vlaku rovnou do trolejbusu směrem do města nebo do autobusu integrovaného dopravního systému," říká náměstek primátora Ladislav Macek.
Západní část Brna je jednou z nejrychleji rozvíjejících se částí města. Naproti Fakultní nemocnici Bohunice staví Masarykova univerzita rozsáhlý kampus. Do dokončovaných studoven, knihoven a laboratoří dojíždějí studenti lékařských a přírodovědných oborů, pracují tam i stovky výzkumníků. Podle Žáry je proto nezbytné, aby se doprava do této části Brna zlepšila.
Zdroj: ČT24
Ona totiž většina IDS linek směrem od Ivančic, Oslavan, Zastávky, Velké Bíteše atd. stejně tam okolo projíždí (staví obvykle buď na Osové a/nebo před nemocnicí Bohunice) tak leckteré z nich klidně můžou prohnat přes tenhle terminál. Je to otázka jak konkrétně se to udělá.
MS: nedělat "zbytečný čachry s nádražím" myslíte jako co? Nechat ho být jak je, bez opravy? To už se odkládá příliš dlouho na to aby to tak mohlo zůstat (desítky let). A pokud se musí spravovat tak nastává ta diskuze jestli tam kde je teď nebo na novém umístění. To je vcelku namístě, argumenty jsou pro obě stanoviska, už to chce debatu dokončit, jednu možnost vybrat a realizovat. Ať už to bude kterákoliv, lepší než současný stav.
Dohromady s touto zastávkou/terminálem to souvisí jen potud že se obojí týká vlaku a obojí je v Brně, jinak už to nesouvisí nijak. Poloha a funkce této zastávky je kompatibilní s oběma verzemi nádraží.
Racek - hm, hm...
To je samozřejmě nesmysl, nikdo jedoucí do středu města nevystoupí z vlaku v Lískovci, aby odtud udělal okružní jízdu trolebusem na Mendlovo náměstí nebo ještě dál. Pro lidi bydlící v sídlišti, studenty nebo ty, kdo pojedou do nemocnice však bude zastávka zajímavá. Přinejmenším odlehčí městské dopravě z centra na západ. V rámci rekonstrukce uzlu Brno by takových přestupních uzlů mělo být víc (Židenice, Černovice, snad i další).
Pro pamětníky: někdy do začátku 70. let existovala o kus dál zastávka Brno-Lískovec, dlouho tam stála velká prosklená čekárna s názvem zastávky přilepená na strážní domek nebo hradlo.
A budou studenti odevsud krom smeru Strelice jezdit do skoly vlakem? To se mi moc nezda.
Jako asi si na tom nekdo udela dost bodu, ale bez saliny to zasadni vliv mit nebude. Obavam se:-(
Nicméně hlavní důvod bude nejspíš návoz do slavného univerzitního kampusu, pro ten se to také hodí odlehčit osmičce od hlavasu a přitom něco málo času ušetřit.
Obecně jsou takové zastavky fajn a super akorát se to nesmí přehnat aby se neúměrně neprodlužovala jízdní doba. Ale v těchhle místech to chtělo zastávku už dávno, konečně doba nazrála (výstavba baráků, ulic) takže je to tu.
Jinak za ty prachy bude mj. též to prodloužení trolejí nějakých 900m aby si někdo nemyslel že jenom nádražní bouda.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.