Brno - V brněnské městské části Starý Lískovec se dle plánů radních bude stavět nový velký přestupní terminál pro vlaky, regionální autobusy i městskou hromadnou dopravu. Situován bude na konci ulice Osová mezi Starým Lískovcem a Bohunicemi. Stavba uzlu by měla začít už příští rok a příjde na 300 milionů korun. Termín dokončení stavby se plánuje na rok 2013. Investice za 300 milionů korun by měla být spolufinancována z evropských fondů; investorem bude SŽDC, která postaví novou zastávku na trati Brno – Střelice. Město Brno pak zřídí zastávky MHD a parkoviště.
Dále budou vybudovány chodníky, lávka přes říčku Leskavu, veřejné osvětlení, přípojky vody, plynu, kanalizace a bude prodlouženo trolejové vedení. "Bude tam jeden velký přestupní uzel. Lidé se dostanou z vlaku rovnou do trolejbusu směrem do města nebo do autobusu integrovaného dopravního systému," říká náměstek primátora Ladislav Macek.
Západní část Brna je jednou z nejrychleji rozvíjejících se částí města. Naproti Fakultní nemocnici Bohunice staví Masarykova univerzita rozsáhlý kampus. Do dokončovaných studoven, knihoven a laboratoří dojíždějí studenti lékařských a přírodovědných oborů, pracují tam i stovky výzkumníků. Podle Žáry je proto nezbytné, aby se doprava do této části Brna zlepšila.
Zdroj: ČT24
BTW - zajimalo by mne, jestli developer na strankach toho projektu ma vizualizaci, kde je vsude zelen a vicemene ani noha (div ze ne co barak, to 25m bazen) nebo tam bude vlakovy nadrazi a v pozadi dalnice:-)))
M: Osová se prodlužovat bude, v tom originálním článku na idnesu se o tom píše.
A k té druhé půlce: pokud vlak nebude tvrdnout na hlavním, tak bude rozhodně rychlejší přestoupit z vlaku později na kratší úsek. A to i kdyby v té době už jezdila k nemocnici šalina z Osové, jak slibuje pan "Rychlodráha" Veselý.
Racek - to je prave otazka... Jestli bude kombinace vlak-trolej rychlejsi a pohodlnejsi nez neco z centra. Fakt je, ze prime spojeni je jenom pofiderni 60 tusim...
Vzhledem k tomu, ze ranni vlaky vecne cekaji pred Horni Herspice st. silnice a od Herspic se do Brna pohybuji priskoky (vlaky pred Hornbachem stavaji s zeleznou pravidelnosti, ale v JR jsem takovou zastavku nenasel) tak casovy efekt pro mnohe nastane jeste drive nez po presunuti nadrazi. A to nemluvim o tom, kdyz se z Herspic vylouci byt jedna kolej...
Ale myslim si, ze vznik zastavky Videnska bude mit vetsi prinos nez terminal v Liskovci. A to i pres to, ze lidi, bydli okolo trati a jezdi casto do nemocnice, je dost, problem je, ze k vlaku existuje alternativa ve forme autobusu, ktery budto zajizdi k trolejbusu uz ted, nebo stavi rovnou pred nemocnici. Dalsi vec je, jestli se duchodcum nastupuje lepe do autobusu nebo vlaku, s prihlednutim na to, ze na teto trati se az na Strelice dolni vyskytuji pouze pseudonastupiste a ze nizkopodlazni jednotky jsou na dlouhy vyhled na teto trati utopie.
Nerikam, ze je to sptane a at se to nestavi, ale nejakou zasadni zmenu cestovani do Brna to bez prestupu vlak-salina prinest nemuze.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.