..: VŘ PKP Intercity na 20 vysokorychlostních jednotek: 2. kolo :..

EP09-025Varšava - Společnost PKP Intercity, která v Polsku provozuje dálkovou železniční dopravu, postoupila své výběrové řízení na 20 dálkových jednotek do druhého kola. V první fázi soutěže přitom byly z celkem šesti uchazečů vyřazeny z formálních důvodů nabídky dvou španělských firem — Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. i Patentes Talgo S.L.

Do druhého kola tak postupili celkem čtyři uchazeči, reprezentováni firmami ALSTOM Konstal S.A.; konsorciem AnsaldoBreda S.p.A. a NEWAG S.A.; konsorciem Siemens Sp. z o.o. a Siemens Aktiengesellschaft Sp. z o.o.; a konsorciem Bombardier Transportation Sweden AB a Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. Holding. Tyto subjekty prošly v prosinci 2008 dalším pohovorem a na jaře letošního roku se zúčastní další fáze výběru formou konkurenčního dialogu. Společnost PKP Intercity chce definitivní rozhodnutí vydat v polovině roku 2009 tak, aby první soupravy vstoupily na polské železnice na přelomu let 2011-2012.

Zdroj: rynek-kolejowy.pl


JiříK. | 6.1.2009 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Polsko


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel pekař 
07.01.2009 (18:43)  
M:prostě pokud chceš jet z Prahy do Varšavy jsou super. Jinak je vřele nedoporučuji a ty řeči o tom, jak se to tam vše rozjíždí ber jen jako pozdní silvestr:)
registrovaný uživatel M 
07.01.2009 (12:47)  
Zajimave, nedavno jsem tady cetl, jak je v POlsku vsechno spatne, ze se tam rusi ruzne trate, ze nenavazuji vlaky...
A ted zase ctu, ze Polsko je super...
registrovaný uživatel Karboxilas  mail  
07.01.2009 (12:05)  
Je vidět, že obě hlavní polské firmy PESA a NEWAG se pěkně rozjíždějí, teď si už troufají i na vysokorychlostní jednotky ( i když v součinnosti s věhlasnějšími výrobci - to mi trochu připomíná podobný projekt ČKD tehdy ještě s Fiatem, ale stejný scénář se v polské podobě asi nebude opakovat..). A také se opět ukazuje, že za nějakou dobu největším železničním skanzenem v Evropě budou ČD. Jednotlivá vojvodství, tak PKP neustále nakupují nové jednotky.
registrovaný uživatel Addams 
06.01.2009 (23:56)  
Tieto supravy su planovane prioritne pre planovanu (budovanu ?) vysokor.trat Warszawa - Berlin a zrekonstruovany koridor Warszawa - Katowice; az potom vsetko ostatne - vratane Prahy a Viedne. ( http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c7/Paneuropetransport.png - koridory 2 a 6)
Nazyvat to hrozbou pre ETR 680 je dost mylne, predpokladam v Relacii Wwa - Praha skor striedavu prevadzku - 1/2 vlakov ETR 680, 2/2 vlakov PKP I - obdobne ako je to na vlakoch Wien - Munchen/Frankfurt, kde sa striedaju vlaky ÖBB a DB.
06.01.2009 (19:14)  
nojva: Traťová rychlost na II. koridoru by se měla využívat už od příštího GVD - dálkové vlaky od Rakouska by tam měly tahat Taurusy, možná už v kombinaci s těmi polskými :-)
06.01.2009 (18:13)  
nojva: Však mají být schváleny i v ČR a Rakousku, viz původní článek...
registrovaný uživatel nojva  mail  
06.01.2009 (18:09)  
No maji prece CMK a pokud budou mit klopidla (predpokladam ETR-600) tak budou moct jezdit 250kmh v pomerne dlouhem useku a neskryvam nadeje ze by treba ty soupravy mohly jet na EC az do Vidne a konecne by se vyuzila taky tratova rychlost 2.koridoru :-)
registrovaný uživatel M 
06.01.2009 (14:27)  
A na prelomu 2011-2012 uz Polaci budou mit i nejake vhodne trate?
registrovaný uživatel sAd 
06.01.2009 (13:24)  
Kdopak nám to asi tak vyhraje?
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko