Varšava - Společnost PKP Intercity, která v Polsku provozuje dálkovou železniční dopravu, postoupila své výběrové řízení na 20 dálkových jednotek do druhého kola. V první fázi soutěže přitom byly z celkem šesti uchazečů vyřazeny z formálních důvodů nabídky dvou španělských firem — Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. i Patentes Talgo S.L.
Do druhého kola tak postupili celkem čtyři uchazeči, reprezentováni firmami ALSTOM Konstal S.A.; konsorciem AnsaldoBreda S.p.A. a NEWAG S.A.; konsorciem Siemens Sp. z o.o. a Siemens Aktiengesellschaft Sp. z o.o.; a konsorciem Bombardier Transportation Sweden AB a Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. Holding. Tyto subjekty prošly v prosinci 2008 dalším pohovorem a na jaře letošního roku se zúčastní další fáze výběru formou konkurenčního dialogu. Společnost PKP Intercity chce definitivní rozhodnutí vydat v polovině roku 2009 tak, aby první soupravy vstoupily na polské železnice na přelomu let 2011-2012.
Zdroj: rynek-kolejowy.pl
1 2 | Zpráv na stránku: |
160 kmh - mno ano... Az Polaci budou mit tisic kilometru trati pro 300 kmh, tak potom to porovname...
Co se tyce te trati do Krakowa, ktera je na 200 a je rovna jako pravitko (to je v Polsko skoro cokoliv v obou rovinach:-) - jak by na nich klopidla mohla jezdit rychleji? Pokud je stavena na 200, tak maximum snad bude 200, ne? Nebo ze by diky naklapeni na trati rovne jako pravitko mohla klopidla jezdit rychleji?
Kazdopadne momentalne vidim 226 kilometru a tri hodiny. To vse bez jedine zastavky. Na to, ze to maji postaveny na 200, tak je skoda, ze prumerna rychlost je 75 kmh. To tam jezdi spojene 810?
ARR/AVV bych nezmiňoval, to chybí pomalu ve všem co se vyrobí v západní Evropě. (Jasně jsou zde vyjímky, ale víte jak...)
Jako cestujícímu mi může být úplně jedno, že do toho naprali GTO tyristory místo IGBT. (viz Duke123-ho článek "Nezatracujme Pendolino kvůli GTO")
Po vychytání počátečních problémů se zamrzlými CDromy se z toho stala jedna z nejvíce spolehlivých věcí, která u ČD jezdí. Pro mě za mě, ať to táhnou třeba dvojící Albatrosů, hlavně, že to dojede do cíle včas.
No a když jsem se tu tak krásně rozpovídal^^, tak k tomu můžete přidat i 471 a nechcu slyšet klasické výmluvy typu interiér, údržba a další...
Jiste, to vsechno je pravda, ale je to jako z radia Jerevan :) Patrove jednotky jezdi, ale kvuli sve poruchovosti jen obcas a max. 140 km/h, vysokorychlostni jednotky taky mame, ale konstrukcne zastarale a jezdi max. 160 km/h, o dalsich problemech co s nimi jsou nemluve.
S tou rychlosti 250 km/h si ale nejsem jisty, prece jen ta "nova" trat z Krakowa do Warszavy byla stavena na 200 km/h a navic je rovna skoro jak pravitko, takze nevidim duvod proc by tu klopitka mohla jezdit rychleji.
Cili fakt, ze se v Polsku "neco deje" sam o sobe ani zdaleka nemusi znamenat, ze u nas se nedeje nic nebo ze polske deni je lepsi nez deni ceske. Kdybych chtel byt jo detailista, tak napisu, ze jednotky pro VRT uz mame nekolik let. My jich mame 7, Polaci budou mit 20. Polsko je ale tusim o neco vetsi nez Cesko... Patrovych jednotek u nas taky par mame. Cili taky se to da rict, ze v polskym zapadakove kupuji to, co u nas uz davno mame...
"dodávky 37 patrových vozů, které pro potřeby dopravce Koleje Mazowieckie (KM) vyrobil závod Bombardier", "Slezské vojvodství zakoupilo čtyři elektrické jednotky řady EN75", "11 jednotek řady ED74 pro dopravce PKP Przewozy Regionalne od Pojazdy Szynowe PESA" atd. Vůbec neříkám, že je to tam super, ale podle mého názoru se tam děje víc, než v našem zapadákově.
Ale jo, za chvilku to vyzkousim (teda bez te Prahy). Na sklonku minuleho roku jsem se radoval z toho, ze vlaky z Polska jezdi vcas, poslednich par dnu je to ale zase pekne v kytkach:(
- Norimberg
- Schlosshof
- velke muzeum od Brodskeho po Ciernu nad Tisou :-(
za nějakou dobu ... budou ČD - ale uz jsou ZSR :-(
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.