..: O tender na dieselelektrické jednotky pre ZSSK nie je záujem :..

Bratislava - Rozbehnutá séria výberových konaní slovenského národného dopravcu, pomocou ktorej plánuje realizovať najrozsiahlejšiu obnovu vozidlového parku od svojho vzniku, začína narážať na prvé prekážky. Do tendra na dodávku 12 medziregionálnych dieselektrických jednotiek, ktorý Železničná spoločnosť Slovensko vypísala v septembri tohto roka, sa neprihlásil žiaden záujemca, vďaka čomu bola súťaž zrušená. ZSSK pritom plánovala za tieto jednotky zaplatiť 1,2 až 1,6 mld. Sk.

Nové jednopodlažné dieselelektrické jednotky mali byť tvorené dvoma motorovými vozňami a jedným alebo dvoma vloženými dielmi. Premávať mali na medziregionálnych vlakoch v okolí Nových Zámkov a Humenného, s plánovanou dobou dodania do siedmych rokoch. ZSSK ich nákup plánovala financovať z vlastných zdrojov, štrukturálnych fondov EÚ a štátneho rozpočtu (v ktorom však na rok 2009 financie na tento účel vyčlenené neboli). Momentálne nie je jasné, či a za akých podmienok ZSSK tender zopakuje.

Zdroj: sme.sk


qwix | 9.12.2008 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel waszyn 
10.12.2008 (10:21)  
hawkey: slysel jsi neco treba o desirech do budejic? nebo o vagonech z nemecka? nebo jak na tom jeste donedavna byly esusy, kolik % jich stalo dlouhodobe na ONJ? a presto se sich objednalo dalsich 30? pripadne o regionovach a kdo koupil fabriku, ktera je bastli z 810? nebo tu o tom jak nejaky stat objednal 20 vozidel, ktera jeste neexistovala ani v prototypu? A slysel jsi o firme Appian Group? O panu Kolackovi, Hodacovi?
Jak uz tady nekdo nedavno poznamenal, trosku to pripomina aero vodochody. Ale je to zeleznicni server, cili resime vlacky:)
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
10.12.2008 (9:43)  
waszyn: To není výsměch, jen konstatování. Nevím, co je na posledních nákupech ČD tak špatného, co by mi mělo trhat žíly?

Taky platím daně a docela slušný daně a rozhodně mě naštve víc jiné utrácení mnohem vyšších částek než je nákup kolejových vozidel.
registrovaný uživatel waszyn 
10.12.2008 (9:11)  
Hawkey: Proc ten vysmech? Vsechny nakupy z posledni doby mi davaji naprosto jasne argumenty domnivat se a formulovat myslenku, ze tomu bude presne tak jak pisu nize. Jako fanousek zeleznice ani jako danovy poplatnik z toho bohuzel ale nemuzu mit radost, protoze nez napr. 10 zatim neexistujicich jednotek za 5 let, na kterych se pak jeste budou dalsich 10 let vychytavat mouchy(viz esusy) a normalne budou tedy fungovat nekdy v roce 2023, bych radsi za stejne penize vzal 15 jednotek existujicich, modernich, osvedcenych, rozsirenych po cele evrope a to hned:)
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
10.12.2008 (6:58)  
waszyn: a nějakou novou písníčku nemáš? Tahle je už hodně trapná a ohraná.
registrovaný uživatel happy 
09.12.2008 (20:21)  
Spíš bych řekl,že neatraktivní je ta cena,než doba výroby popř. i se schválením.
09.12.2008 (20:13)  
A nebo se počítá s tím, že se to nevyrobí hned, ale tahle zakázka se hodí někam "do pořadníku" výroby nějaké jednotky a až příjdou ZSSK na řadu, tak se pro ně vyrobí. (Takže se třeba bude 2 roky čekat a pak se to za půl roku vyrobí...)
registrovaný uživatel Werkie  mail  
09.12.2008 (20:01)  
A není těch sedm let myšleno jako maximální doba, s případným vývojem? Prostě když by to vyhrály Stadlery tak by to bylo třeba i dřív?
registrovaný uživatel Dusanh 
09.12.2008 (19:48)  
12 jednotek za sedm let? To se fakt tomu výrobci vyplatí. Nemohl by garantovat, že se během jejich výroby nezmění dodavatelé komponent... :-)) Vůbec se nedivím, že do toho nikdo nejde. Jo sedm jednotek vcelku a do dvou let, to je jiná...
registrovaný uživatel petrumr  mail  
09.12.2008 (18:52)  
i desiro to může být.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko