..: O tender na dieselelektrické jednotky pre ZSSK nie je záujem :..

Bratislava - Rozbehnutá séria výberových konaní slovenského národného dopravcu, pomocou ktorej plánuje realizovať najrozsiahlejšiu obnovu vozidlového parku od svojho vzniku, začína narážať na prvé prekážky. Do tendra na dodávku 12 medziregionálnych dieselektrických jednotiek, ktorý Železničná spoločnosť Slovensko vypísala v septembri tohto roka, sa neprihlásil žiaden záujemca, vďaka čomu bola súťaž zrušená. ZSSK pritom plánovala za tieto jednotky zaplatiť 1,2 až 1,6 mld. Sk.

Nové jednopodlažné dieselelektrické jednotky mali byť tvorené dvoma motorovými vozňami a jedným alebo dvoma vloženými dielmi. Premávať mali na medziregionálnych vlakoch v okolí Nových Zámkov a Humenného, s plánovanou dobou dodania do siedmych rokoch. ZSSK ich nákup plánovala financovať z vlastných zdrojov, štrukturálnych fondov EÚ a štátneho rozpočtu (v ktorom však na rok 2009 financie na tento účel vyčlenené neboli). Momentálne nie je jasné, či a za akých podmienok ZSSK tender zopakuje.

Zdroj: sme.sk


qwix | 9.12.2008 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
10.12.2008 (14:52)  
Paninaro - kdyz pouziju tvoje pomucky, tak asi takto - je logictejsi modlit se pred modylkem nez pred prazdnym stolkem...
Resp. pokud se modlim k necemu, co neexistuje, tak je to vlastne spravne modleni - to je fakt:-))

No a tupakum, co furt pisou o nejakym milovani, modleni apod. - nevim, co presne vzrusuje vas, ale ja zadnou uchylku co se tyce vlaku nemam. Pokud nejakou uchylku mam, tak zhruba takovou, ze radeji kupuji nejakym zpusobem vyzkousene a radeji kupuji stejnou vec tam, kde je nejlevnejsi... To jen k tem vasim slintum o modleni atd...
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
10.12.2008 (14:52)  
Chikatetsujin: Nikoliv, ale byla to reakce na to, že si ČD měli koupit lokomotivu, která nebyla ani ve formě prototypu. Tak jsem chtěl poukázat na to, že někým nesnášený, jiným milovaný Taurus 1216 v době uzavření přijímání přihlíšek do VŘ také nebyl.

DJTiësto: k vozům Bimz.. ty co DB nabídly byly v režimu DB vnitro .. tj. byl by s nimi další problém. Kdyby byly v RIC režimu tak už tu asi byly. K "Desirům" podle toho co jsem slysěl, tak nebyl dostatečný počet vozidel k pronájmu v krátkém čase.
10.12.2008 (14:36)  
Paninaro:Jsi vtipnej. Zato jsou tu někteří, co by nepřenesli přes srdce, kdyby se tady panebože kupovalo něco jiného než se dělá, nebo možná za dvacet let bude dělat u nás, tedy ve zlaté Škodověnce:o)
10.12.2008 (14:09)  
Hawkey:no kdyby na 471 byla jedna takováto závada, která se odstraní a bude to šlapat tak nic proti 471....na těch SBB to prostě odstraní v garanci a jede se dál.To se stává....
A co ty Bimzy a Desira? To by bylo zajímavější a schválně si se odpovědi vyhnul....
10.12.2008 (14:08)  
Hawkey - Myslím, že se zbytečně snažíte zde něco vysvětlovat!! Kde nic není ani smrt nebere a to, že sem chodí pár přispěvatelů, kteří mají chorobně patologickou averzi vůži českým kolejovým vozidlům respektive výrobcům, to už také víme... Takže snahy jsou zbytečné. A k jejich pofiderním ekonomickým argumentům se už nemá cenu ani vyjadřovat. Prostě člověka, který zavrhl 380ku jestě předtím než vznikla a zároveň se denně modlí před modýlkem 1216 asi nepřesvěčíte...
10.12.2008 (14:03)  
Hawkey: Emm, chceš tím snad říct, že 380 už tehy existovala a byla schálená pro provoz na SŽDC? Takže Tauruse finišovali v dílnách zatímco Škoda měla nákres od Poršáka (který se navíc nerealizoval).
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
10.12.2008 (13:44)  
DJTiësto:
add 380: Vzhledem k tomu, že 1. stroj 1216 byl představen 31. března 2005, byl to typ ES 64 U4‑A, takže i kdyby se tehdá chtělo, to tehdá bylo 9.2.2004, tak pochybuju, že by Taurus 1216 v té době fyzicky existoval ve formě provozuschopného protorypu, natož bych schválen pro provoz na síti SŽDC.

add 471: Pokud Ti nevadí, že RABe 514 SBB má v současnosti problémy se vzduchovým vyrpužením (min. polovina jednotek má takovou závadu na jednom voze) a jezdí se s vypnutým vzduchovým vypružením a že může do odbočky s Vmax 30 km/h, tak je to opravdu lepší.
10.12.2008 (12:22)  
ad Hawkey: Když teda všechno tak nejlíp víš tak se poděl proč nejsou Bimzy a Desira ať se tu tedy jen nekrafají doměnky jak Ty říkáš.
Jo a místo 471 by byly RABe 514 SBB určitě lepší...
814, východisko z nouze. Budiž.
380,kdyby se už tehdy chtělo tak Taurus by se schválil stejně jako se stalo nedávno...ale nic proti, když bude šlapat a budou kupci...
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
10.12.2008 (12:04)  
waszyn: Pokud těmi 20 ks narížíš na 380 .. ona v té době, kdy se se uzavíral kontrakt (rok 2004), existovala moderní elektrická lokomotiva SCHVÁLENÁ pro provoz na síti SŽDC?

A o "desirech" či Bimzech toho vím dost, nehoj, mám dost objektivních informací. A nejsou to informace z diskusních fór na internetu, kde do všeho kecá každý, kdo má v zadku díru.

O projektu 814 toho vím také dost a to včetně prvních informací o záměru takto modernizovat 810 i to od koho ten záměr prvně vyšel na veřejnost.

OK, nechceš 471, co místo nich? RABe 514 SBB?

Doporučoval bych navštěvovat odborné semináře a nehledat za vším až paraniocky vliv Škodovky.
registrovaný uživatel JOHNZ 
10.12.2008 (11:52)  
waszyn: SKODA kupila Pars kvoli tomu, aby im nerobil konkurenciu modernizovanymi salinami (K3RN a pod.), osobne si myslim, ze zeleznicne veci su v tomto pripade len taka ceresnicka na torte.

Ono ked som sa ja nad tym zamyslel, tak som si uvedomil, ze dieselelektricka jednotka v kombinaci MV+VV+MV s tym, ze podla specifikacie by bolo vhodne, keby sa tam VV dal dokonca vyvesit a privesit na druhu do MV+VV+VV+MV, tak neexistuje. Stadler to robi nevyviesatelne (vlozaky dokonca bez vlastnych podvozkov /GTW/), Desiro sa sice robi aj odviesatelne (Desiro UK a niektore verzie Desiro Mainline) ale pri dieselovom pohne pouzivaju myslim zasadne hydrodynamicku prevoithovku ... A SA134 ani SA131 z PESA Bydgoszcz sa pokial viem trojdielne nerobia (a tiez su nerozviesatelne) ...
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko