Ostrava - V Praze a Středočeském kraji cestující již rok jezdí ve vlacích, provázaných s městskou dopravou. Otázkou je, jak se tento trend uchytí v Moravskoslezském kraji. Řeč je o vytvoření systému vlaků regionální dopravy a jejich integraci do jednotného celku. Od 14. prosince 2008 tak budeme moci na Ostravsku vídávat a hlavně používat vlaky pod označením „S“.
Celý tento projekt je koncipován a založen na jednoduchosti, přehlednosti, provázanosti a pravidelnosti vlakové dopravy. Tyto linky se, podobně v Praze, začlení do integrovaného dopravního systému. Tím budou cestující moci při cestě použít například jediný jízdní doklad. A to jak na prostředky MHD, tak i na vlak.
Aleš Ondrůj z marketingového oddělení drah se nechal slyšet: „"S" linky chtějí postupně na území Ostravy a v jejím okolí převzít úlohu, kterou má v Praze metro.“ Na kolik se tak stane, si musíme však ještě počkat. V horizontu několika let by však na ostravských "eskových" linkách měly jezdit nízkopodlažní vlaky, což odpovídá jednotkám řady 471. Na některých trasách by se měl později snižovat interval, kdy budou vlaky jezdit častěji. Podobně tomu od prosince bude i na části tratě 171 z Prahy do Berouna, kde budou vlaky linek S jezdit ve špičce v desetiminutovém sledu.
Celý systém S linek v Moravskoslezském kraji má být dle Ondrůje provázaný s prostředky veřejné dopravy. V tiskové zprávě České Dráhy uvedly několik příkladů jízdních dob: „Například doba jízdy přímých spojů S linek z Opavy do zastávky Stodolní v centru Ostravy bude trvat jen 43 minut, z Českého Těšína 42 minut a z Havířova 20 minut.“
Zdroj: TZ ČD
je tady i nemalo budovatelu svetlych zitrku, kteri si ale bohuzel neuvedomuji, ze doprava bude to posledni na co zbytou prachy, pokud se toho ujme ten material, kteremu tak fandi a ktery vypada, ze se toho ujme...
Ale kdyby bylo po mym, tak ma tri pivka:-)
Až příště půjdete z krajské nemocnice, zbude Vám v kapse třicet korun na pívo :-/
Jinak neni uz nekde nejaka oficialni mapka toho ostravskeho S-ka?
Při diskuzi se zainteresovanou osobou ohledně zastávky,jsem se dověděl,že cena by se pohybovala okolo 30mil.kč včetně přistupových cest,osvětlení atd.(v této ceně nejsou započteny náklady na přeložku teplovodu)Je pravděpodobné,že by nějaké kč spustilo i SŽDC (??)Tak snad se jí dočkáme.
Té Vaší poslední větě tleskám.Souhlas trefné a přesné.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.