..: Českou republikou projel vlak s jaderným palivem :..

Ilustrační obrázekČesko - V minulých dnech, kdy se v médiích spekulovalo o osudu zličínského Siemensu a odpočítavaly se poslední hodiny do prezentace lokomotivy Škoda 109E, projel Českem zvláštní nákladní vlak Rn 33805/33804 s jaderným palivem do temelínské jaderné elektrárny. Mluvčí JETE Marek Sviták tuto informaci zpočátku nepotvrdil ani nevyvrátil. Konstatoval pouze, že "Informace o převozu jaderného paliva jsou běžně ve světě utajenou informací. České jaderné elektrárny v tom nejsou výjimkou." Poslední takový transport se uskutečnil 10. ledna tohoto roku, kdy napříč Českem vyrazila podobná vlaková souprava.


Temelín – největší česká jaderná elektrárna potřebuje za rok vyměnit přibližně jednu čtvrtinu palivových souborů v blocích reaktorů. Proto se palivo vozí na jih Čech dvakrát do roka. Dodávky nového uranu doposud realizovala americká společnost Westinghouse. Od roku 2010 však bude dodávky zajišťovat ruský koncern TVEL, s nímž elektrárenská společnost ČEZ podepsala smlouvu za několik miliard korun. Kontrakt na dodávky uranu bude platit pět let. Za tu dobu bude do Temelína přivezeno kolem 400 tun jaderného paliva. TVEL tak bude zajišťovat zásobování našich obou jaderných elektráren.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Tyto transporty jsou vždy doprovázeny mnohými bezpečnostními opatřeními a manévry - počínaje přelety vrtulníku a hlídkujícími policisty na přejezdech konče. Dle předpisů „uranový“ vlak nesmí nikde zastavit a po celé své trase a má absolutní přednost před všemi spoji. Soupravu tvořila motorová lokomotiva 750.333 v čele, sedm plošinových vozů a čtyři salónní vagony pro doprovod. Na konci soupravy byla jako postrk řazena lokomotiva 750.277. Ta mimo to vypomáhala i při jízdě přes úvraťové stanice a odpadala nutnost přepřahů.

Doplnil: Vítek_V

Použité fotografie: Petr Dungl - Czech Trainspotters, Jakuza, Vojta Jelínek


Horatio | 28.7.2008 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu ČR Jihočeský Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
28.07.2008 (23:43)  
Přednost a podmínky vůbec řeší D32 (mj. jezdí v mezistaničním oddílu). Ale zatímco někde se jeho jízda řídila s citem pro ostatní dopravu a vliv byl do +4, jinde ho asi stále ještě nenašli.
28.07.2008 (23:16)  
Spíš tam vidím klasický plošiňák pro převoz kontejnerů. Aneb manipulační jednotka=kontejner s jaderným palivem. Díky za "tajné" fotografie, :o).
28.07.2008 (22:38)  
dedaluis: ono je to asi jako rozdíl mezi zákazem zastavení a zákazem stání. Čili ten vlak zastavit může, ale stát nesmí.
28.07.2008 (22:37)  
U tohoto vlaku se strojvedoucí střídají většinou někde v poli ,aby náhodou k něčemu nedošlo.
28.07.2008 (22:33)  
To je hádám kategorie JEx - jaderný expres, že má přednost. A už slyším to hlášení pro cestující z rychlíku 893: "Důvodem zpoždění vlaku je čekání na průjezd vlaku s jaderným palivem do elektrárny Temelín. Veškeré stížnosti na zpoždění vlaku směřujte, prosím, na společnost ČEZ."
28.07.2008 (22:08)  
dedaluisi, no dost blbě... To je taková kocourkovská vada této definice. :)
28.07.2008 (22:04)  
jsem asi blbej ale pokud nesmí nikde zastavit jak se to provádí v uvratových stanicích
registrovaný uživatel Qaws 
28.07.2008 (22:03)  
Takovej malej dotaz.. Mají tyhle uraňáky nějak zvlášť upravenou rychlost nebo můžou jet co trať dovolí? Předem Ď.=)
registrovaný uživatel zaza 
28.07.2008 (21:13)  
Co se utajení týče, souhlasím s tím, koukám že šotouši informace mají, ale je lepší aby to nevěděli aktivisti, aby se vyhnulo nějakým přikovaným bláznům na kolejích nebo něco podobnýho...
registrovaný uživatel M 
28.07.2008 (21:11)  
Ty jsou prece do "oranzova", tenhle je pekne modrej:)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko