..: Technická specifikace motorového vozu Dm12 pro finské železnice :..

obrazekOstrava - Jedním z nejzajímavějších exponátů letošního veletrhu Czech Raildays byl motorový vůz Dm12 pro finské železnice VR. My jsme si zjistili různé technické specifikace.


obrazek
Označení prototypuVR Dm12 4401, 849 001-3
VýrobceČKD Vagonka
Uspořádání náprav(1A)´ (A1)´
Maximální rychlost120 km/h
MotorMAN 2876 LUE 606
Naftová nádrž900 litrů
Nominální výkon motoru2x301 kW při 2000 otáčkách za minutu
Úroveň emisíUIC 624-II - > EURO 3
Převodovkahydrodynamická převodovka VOITH T 111 bre
Délka přes nárazníky25 200 mm
Vzdálenost otočných čepů podvozků17 300 mm
Hmotnost prázdný / obsazený vůz54/64 tun
Brzdící váha v režimu P70 t
Počet sedadel60 + 3 (5)
Počet míst ke stání60
Systém WCvakuové

obrazek Když jsem motorový vůz uviděl prvně, ihned jsem v něm viděl motorový vůz 843, ze kterého vychází. Rozdíl hlavně spočívá v čelech - ta jsou laminátová, automatické spřáhlo a také pouze vyklápěcí okna v oddílech cestujících. Oproti řade 843 vůz nemá služební prostor a "konce" nejsou z žárovek, ale z LED diod.

Stanoviště strojvedoucího je vybaveno klimatizací, oddíly pro cestující jsou pouze větrány.

Pro zkušební účely je vůz zavázán na rozchod 1435 mm. Na finský široký rozchod bude vůz převázán až před cestou do Finska.

Prototyp byl dokončen na přelomu 2003/2004 a nyní se podrobuje typovým zkouškám v ČR.

Po ukončení zkoušek v ČR by měly následovat zkoušky ve Finsku a od srpna 2005 do února 2006 by mělo být dodáno celkem 16 vozů.

Snímky z 16.6.2004: Vůz Dm12 (kch), sedačky pro cestující (md), Kabina strojvedoucího (md).


Karel Chýla Poslat mail autorovi | 17.6.2004 (22:47)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


registrovaný užívateľ strejcekms  mail  
13.01.2010 (9:04)  
Pěkný motorák, jen škoda že ho neobjednali čd.

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko