Ostrava - Jedním z nejzajímavějších exponátů letošního veletrhu Czech Raildays byl motorový vůz Dm12 pro finské železnice VR. My jsme si zjistili různé technické specifikace.
Označení prototypu | VR Dm12 4401, 849 001-3 |
---|---|
Výrobce | ČKD Vagonka |
Uspořádání náprav | (1A)´ (A1)´ |
Maximální rychlost | 120 km/h |
Motor | MAN 2876 LUE 606 |
Naftová nádrž | 900 litrů |
Nominální výkon motoru | 2x301 kW při 2000 otáčkách za minutu |
Úroveň emisí | UIC 624-II - > EURO 3 |
Převodovka | hydrodynamická převodovka VOITH T 111 bre |
Délka přes nárazníky | 25 200 mm |
Vzdálenost otočných čepů podvozků | 17 300 mm |
Hmotnost prázdný / obsazený vůz | 54/64 tun |
Brzdící váha v režimu P | 70 t |
Počet sedadel | 60 + 3 (5) |
Počet míst ke stání | 60 |
Systém WC | vakuové |
Když jsem motorový vůz uviděl prvně, ihned jsem v něm viděl motorový vůz 843, ze kterého vychází. Rozdíl hlavně spočívá v čelech - ta jsou laminátová, automatické spřáhlo a také pouze vyklápěcí okna v oddílech cestujících. Oproti řade 843 vůz nemá služební prostor a "konce" nejsou z žárovek, ale z LED diod.
Stanoviště strojvedoucího je vybaveno klimatizací, oddíly pro cestující jsou pouze větrány.
Pro zkušební účely je vůz zavázán na rozchod 1435 mm. Na finský široký rozchod bude vůz převázán až před cestou do Finska.
Prototyp byl dokončen na přelomu 2003/2004 a nyní se podrobuje typovým zkouškám v ČR.
Po ukončení zkoušek v ČR by měly následovat zkoušky ve Finsku a od srpna 2005 do února 2006 by mělo být dodáno celkem 16 vozů.
Snímky z 16.6.2004: Vůz Dm12 (kch), sedačky pro cestující (md), Kabina strojvedoucího (md).
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.