Velim - Ve čtvrtek 10.4. 2008 probíhaly na Zkušebním železničním okruhu u Velimi testy zajímavé jednotky. Souprava řady 440 pro DB Regio, známá pod obchodním názvem Coradia Lirex, je vyráběna Alstomem. Ten dodal stroje rodiny Coradia již pro příměstské linky ve Stockholmu a pro švédský region Skane. Testovaná jednotka ve složení 94 80 0 440 001-6, 94 80 0 441 001-5, 94 80 0 441 501-4 a 94 80 0 440 501-5 je první z objednávky 79 kusů pro německé DB Regio Bayern. To plánuje nasazení souprav na linky Mnichov - Augsburg - Ulm, Norimberk - Würzburg a Mnichov - Pasov. Přinášíme krátké představení stroje a snímky z testovacích jízd.
První jednotka, 440.001, vyjela z továrny Alstomu v Mannheimu počátkem tohoto roku a testována je již od 6. března v německém Salzgitteru. Jedná se o čtyř-vozovou variantu. DB Regio objednalo 48 čtyř-, 25 tří- a 6 pětivozových souprav pro spoje S-Bahn. Soupravy jsou 54 m, 70 m, resp. 87 metrů dlouhé, jejich maximální rychlost činí 160 km/h. V interiéru se nachází oddíl první třídy, oddíl vyhrazený pro přepravu kol, souprava je klimatizovaná, nízkopodlažní a bezbariérový přístup je samozřejmostí. Firma Alstom se pyšní faktem, že vlak je vyroben z 95% z recyklovatelných materiálů.
Jednotky by měly být dány do provozu na relaci Mnichov - Ulm již na konci tohoto roku, v letech 2009 a 2010 budou dodány i zbývající soupravy pro pokrytí linek do Pasova a Norimberku.
Ilustrační foto: Josef Petrák
Zdroj: Alstom
snad něco takovýho dokáže vyrobit někdo i u nás, i kdyby třeba "jen" na 140 km/h... mimochodem nejvíc se mi líbí podvozky mezi vozy, kdo viděl pohyb průchodu v regionově za jízdy, tak určitě pochopí :-D
Povaze clanku odpovidaji i reakce a nevidim na tom nic zvlastniho.
A podle mě má dveří akorát, oni ty jednotlivé vozy vypadají dost krátké.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.