..: Další rozšíření IDS JMK na Hodonínsko, Břeclavsko, Veselsko a Hustopečsko :..

Ilustrační obrázek Brno - Jak jsme vás již informovali, Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje se v červenci rozšíří na Vyškovsku a na Kyjovsku. Společnost KORDIS JMK již připravuje další rozšíření IDS JMK. Ke 430 obcím zaintegrovaných v IDS JMK přibude od 14.12.2008 dalších 135 obcí tentokrát na Břeclavsku, Hodonínsku, Kyjovsku, Hustopečsku a Veselsku.

Hustopečsko

Ilustrační obrázek Mezi nejvýznamnější linky na Hustopečsku bude patřit vlaková linka R5 a S3, která povede z Brna přes Šakvice, Rakvice a Podivín do Břeclavi. V železniční stanici Zaječí bude navazovat linka S52 přes Čejč do Hodonína. Taktéž v Šakvicích bude možný přestup na vlakovou linku S51 do Hustopečí u Brna.


  • S3 Břeclav - Vranovice - Brno - Tišnov - Níhov (- Žďár nad Sázavou)
  • S51 Šakvice - Hustopeče u Brna
  • S52 Zaječí - Mutěnice - Hodonín

Kyjovsko

Ilustrační obrázek Významným přestupním uzlem bude Bzenec. Zde bude možnost přestupu z linek S6 a R6 Brno - Bučovice - Kyjov - Veselí nad Moravou na linku S61 do Moravského Písku. V železniční stanici Moravský Písek bude zajištěno vlakové spojení linkami S9 Moravský Písek - Hodonín - Břeclav a R5 Brno - Břeclav - Hodonín - Moravský Písek.


  • S61 Kyjov - Bzenec - Moravský Písek

Veselsko a Hodonínsko

Ilustrační obrázek Na Veselsku probíhá rozšiřování od Kyjova až po severní hranice Jihomoravského kraje a státní hranice se Slovenskou republikou. Vlakovou dopravu tvoří linky R6 a S6 od Brna a Kyjova, ale také vlaková linka S91 na trase Hodonín - Strážnice - Veselí nad Moravou - Velká nad Veličkou. Na tyto vlakové linky navazují v přestupních uzlech autobusové linky, konkrétně pak ve Veselí nad Moravou, Strážnici, Moravském Písku, Bzenci a Velké nad Veličkou.

Zavedení linek až např. do Vrbovců závisí na výsledku jednání se slovenskou stranou. Z Veselí nad Moravou také přibude nová možnost rychlého spojení s Brnem a to autobusem z Veselí do Moravského Písku s přestupem na rychlíky směr Hodonín - Břeclav - Brno.

  • S6 Brno - Bučovice - Kyjov - Veselí nad Moravou - Uherský Ostroh
  • R6 Brno - Slavkov u Brna - Bučovice - Veselí nad Moravou - Uherský Ostroh
  • S91 Hodonín - Strážnice - Veselí nad Moravou - Vrbovce

Břeclavsko

Ilustrační obrázek Na Břeclavsku je nejdůležitější vlaková linka R5 z Brna přes Břeclav a Hodonín, která dál pokračuje na Moravský Písek a Otrokovice. Součástí této železniční linky jsou i osobní vlaky S3 Břeclav - Brno - Tišnov a S9 Břeclav - Hodonín - Moravský Písek. V přestupním uzlu Břeclav je zajištěn přestup na vlakovou linku S8 Břeclav - Mikulov a mnoho dalších autobusových linek, které směřují do celého Břeclavského regionu.


  • R5 Brno - Břeclav - Hodonín - Moravský Písek
  • S8 Břeclav - Valtice - Mikulov na Moravě
  • S9 Břeclav - Hodonín - Moravský Písek
  • S53 Břeclav - Kúty

Ostatní linky IDS JMK:

  • S1 Brno-Slatina - Kuřim
  • S2 Letovice - Brno - Křenovice horní n.
  • S21 Skalice nad Svitavou - Boskovice - Jevíčko (- Chornice)
  • S22 Letovice - Březová nad Svitavou (- Česká Třebová)
  • S31 Tišnov - Nedvědice (- Žďár nad Sázavou)
  • S4 Brno - Náměšť nad Oslavou (- Jihlava)
  • S41 Brno - Moravský Krumlov (- Hrušovany nad Jevišovkou) a Moravské Bránice - Oslavany
  • S71 Vyškov na Moravě - Nezamyslice
  • R2 Brno - Letovice
  • R3 Brno - Tišnov
  • R4 Brno - Náměšť nad Oslavou
  • R7 Brno - Rousínov - Vyškov - Nezamyslice

Ilustrační foto: horymír, Chary, Sheriff a Jan Sychra

zdroj: IDS JMK


Adys Poslat mail autorovi | 8.4.2008 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify Jízdní řád

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
09.04.2008 (14:02)  
Tenzor: Mezi Olomoucí a Brnem to nestavělo nikde. Je to linka která pokračuje dál někam na jih (teď nevím jestli do Itálie nebo Chorvatska). Jel jeden bus z Prahy a jeden z Ostravy a z Brna už pak pokračoval jenom ten pražskej. Bohužel v letošním jízdním řádu je vnitrostátní doprava na této lince vyloučena.
registrovaný uživatel tenzor 
09.04.2008 (13:48)  
Milda IV: pokud vím tak nejrychlejší Tourbus má asi "jen" 5 zastávek a jede 1 hodinu 35 minut, rychlík 1 hodinu 32 minut, ani při průměrném zpoždění 7 minut nemůže být autobus výrazně rychlejší (a to nepočítám situaci kdy potřebuju jet z centra do centra a tím pádem cesta vlakem ušetří hodně času).
hanaak: SA má jízdenku (základní) za 110 Kč, je to víc než 90 Kč které chtějí ostatní autobusoví dopravci, ale pořád méně než ČD za 128 Kč. Že je komfort cestování někde úplně jinde než u ČD ale i ostatních autobusových dopravců asi nemusím zdůrazňovat a je to o půl hodiny rychlejší, takže nebýt nutné rezervace, absolutně nemají konkurenci.
Ohledně té jednokolejky, je pravda, že potřebuje zdvojkolejnit jako sůl, rychlík zbatečně čeká několik minut ve Vyškově a Ivanovicích (otázkou ovšem je, proč v Ivanovicích vůbec zastavuje), nicméně si nedokážu představit, jak by se výrazněji zrychlila cesta do Vyškova, trať je tam samý oblouk, snad kdyby se zmodernizoval ten úsek Vláry do Blažovic, přes který rychlíky jezdí, na vyšší traťovou rychlost než 80, ale ani to moc nevyřeší.
registrovaný uživatel hanaak 
09.04.2008 (12:14)  
do olomouce a přerova toho po té už tak přetížené jednokolejce opravdu hodně protlačíte, nemluvě o šílených zpožděních. hodina na olomouc je zatím v říši snů. od roku 2012 to vypadá po zdvoukolejnění jako realita.
jinak s SA tuto trasu moc lidí nejezdí, protože jsou za a) drazí b) nutnost rezervace c) vzhledem k frekvenci spojů ostatních společností a prázdnému jízdnímu řádu SA vyhovují jejich časové polohy jen pár lidem d) v olomouci SA nezastavuje u FN, která je pro velkou část OL časově výhodnější, kvůli nešikovné poloze AN.

koženku a neurčitou jízdní dobu se spožděním za komfort nepovažuji
09.04.2008 (12:12)  
ekoteror: Normálně jezdím Brno - Olomouc vlakem, protože jezdím s přítelkyní a využívám slevu pro 2 osoby. Nedávno sem ale jel sám a 128kč se mi za vlak opravdu platit nechtělo. Jel sem autobusem brněnské společnosti Tourbus za něco kolem 80kč. Byl to podobný bus jako má SA, byl poloprázdný a v Brně jsem byl mnohem rychleji než vlakem. Na rozdíl od SA jsem nepotřeboval žádnou místenku. Co se týče slev ČD tak nejezdím tak často aby se mi jakákoliv z nich vyplatila (a kdybych jezdil často tak si rozhodně koupím auto a ne posr.... kartu od ČD)
registrovaný uživatel tenzor 
09.04.2008 (11:58)  
mouka: hodinový takt by byl kdyby to jezdilo každou hodinu, jezdí to každé dvě hodiny. Dá se sice jet 45 minut po odjezdu rychlíku z Brna do Olomouce přes přerov, ale je to a/ s přestupem, b/ oklikou, tj. dražší, c/ časově o více než 20 minut delší
dopisovatel nebo člen ŽP mouka  mail  
09.04.2008 (8:59)  
ekoter: R Brno - Olomouc jezdí přece v hodinovým taktu.
Z Brna do Vyškova jede R 2x za hodinu, ale není to přesný půlhodinový interval - R do Bohumína jede 03 a do Olomouce 19.
registrovaný uživatel tenzor 
09.04.2008 (8:57)  
ekoter: pokud nejde o SA, ktere to jedou bez zastavky hodinu (aspon podle jizdniho radu), tak skoro vsechny autobusy zastavuji nejen v Prostejove ale i ve Vyskove a jedou to za 1 hodinu 30 minut plus minus 10 minut, tedy stejne jako rychlik (1 hodinu 32 minut). Kdysi jsem tady polemizoval o tom, ze mi cesta vlakem do Olomouce prijde stejna, ne-li lepsi (vice mista -> pohodli ve vlaku zatimco busy jezdily vetsinou plne) a M a spol to nemohli pochopit, dneska bych volil Student Agency, ale v pripade ze bych si nemohl jizdenku koupit predem, tak pojedu prvnim spojem ktery bude k dispozici, at uz autobus nebo vlak (v pripade vetsi bagaze ovsem budu brat radsi vlak).
08.04.2008 (22:41)  
Ad M: Dovolím si s Vámi polemizovat. Z Brna do Olomouce je vlak pomalejší asi o 10 až 15 minut, pokud autobus staví i v Prostějově. Cenově to vyjde asi tak nastejno (třeba při použití KMB stojí vlak 80 Kč a je už zpravidla levnější - pokud člověk jezdí jednou za týden, tak už ji využije a SA například stojí 110 Kč - zase uznávám, že tam je to spíše snaha cestující v této relaci odradit). Z Brna do Prostějova je rozdíl asi 5 až 10 minut a v ceně asi 5 až 10 Kč.
Jakmile byste posílil takt Brno - Olomouc na 60 minut a podařil by se Vám proklad Brno - Vyškov na 30 minut (což nevím, zda jde), tak těch cestujících na vlaky natáhnete mnohem více. Samozřejmě další věcí je dodržování jízdních řádů, což je zvláště kolem Vyškova problém.
Oproti tomu do Hodonína autobusy dnes jezdí cca 65 minut (tedy asi stejně dlouho, jako po změně rychlíky), ale mají to o 20 km kratší.
Další věcí je dostavba D47 (D1), kdy pak třeba Přerov bude po silnicích dostupnější, než jak je tomu v současné době.
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
08.04.2008 (22:26)  
happy, znojmák: Nemáš nějaké podklady,vizualizace o tom terminálu?
Co třeba tady - hned na 1. straně?
http://www.znojmocity.cz/VismoOnline_ActionScripts/File.aspx?id_org=19341&id_dokumenty=1578
08.04.2008 (21:41)  
tak podle mě zbývá Znojemsko nakonec, protože spojení Brno-Znojmo nebude vlakové. A IDS JMK je postaven zejména na preferenci vlakové dopravy a proto si myslím, že se Znojmem je problém. Navíc Znojemsko je hrozně rozlehlé...
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko