Brno - Jak jsme vás již informovali, Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje se v červenci rozšíří na Vyškovsku a na Kyjovsku. Společnost KORDIS JMK již připravuje další rozšíření IDS JMK. Ke 430 obcím zaintegrovaných v IDS JMK přibude od 14.12.2008 dalších 135 obcí tentokrát na Břeclavsku, Hodonínsku, Kyjovsku, Hustopečsku a Veselsku.
Hustopečsko
Mezi nejvýznamnější linky na Hustopečsku bude patřit vlaková linka R5 a S3, která povede z Brna přes Šakvice, Rakvice a Podivín do Břeclavi. V železniční stanici Zaječí bude navazovat linka S52 přes Čejč do Hodonína. Taktéž v Šakvicích bude možný přestup na vlakovou linku S51 do Hustopečí u Brna.
- S3 Břeclav - Vranovice - Brno - Tišnov - Níhov (- Žďár nad Sázavou)
- S51 Šakvice - Hustopeče u Brna
- S52 Zaječí - Mutěnice - Hodonín
Kyjovsko
Významným přestupním uzlem bude Bzenec. Zde bude možnost přestupu z linek S6 a R6 Brno - Bučovice - Kyjov - Veselí nad Moravou na linku S61 do Moravského Písku. V železniční stanici Moravský Písek bude zajištěno vlakové spojení linkami S9 Moravský Písek - Hodonín - Břeclav a R5 Brno - Břeclav - Hodonín - Moravský Písek.
- S61 Kyjov - Bzenec - Moravský Písek
Veselsko a Hodonínsko
Na Veselsku probíhá rozšiřování od Kyjova až po severní hranice Jihomoravského kraje a státní hranice se Slovenskou republikou. Vlakovou dopravu tvoří linky R6 a S6 od Brna a Kyjova, ale také vlaková linka S91 na trase Hodonín - Strážnice - Veselí nad Moravou - Velká nad Veličkou. Na tyto vlakové linky navazují v přestupních uzlech autobusové linky, konkrétně pak ve Veselí nad Moravou, Strážnici, Moravském Písku, Bzenci a Velké nad Veličkou.
Zavedení linek až např. do Vrbovců závisí na výsledku jednání se slovenskou stranou. Z Veselí nad Moravou také přibude nová možnost rychlého spojení s Brnem a to autobusem z Veselí do Moravského Písku s přestupem na rychlíky směr Hodonín - Břeclav - Brno.
- S6 Brno - Bučovice - Kyjov - Veselí nad Moravou - Uherský Ostroh
- R6 Brno - Slavkov u Brna - Bučovice - Veselí nad Moravou - Uherský Ostroh
- S91 Hodonín - Strážnice - Veselí nad Moravou - Vrbovce
Břeclavsko
Na Břeclavsku je nejdůležitější vlaková linka R5 z Brna přes Břeclav a Hodonín, která dál pokračuje na Moravský Písek a Otrokovice. Součástí této železniční linky jsou i osobní vlaky S3 Břeclav - Brno - Tišnov a S9 Břeclav - Hodonín - Moravský Písek. V přestupním uzlu Břeclav je zajištěn přestup na vlakovou linku S8 Břeclav - Mikulov a mnoho dalších autobusových linek, které směřují do celého Břeclavského regionu.
- R5 Brno - Břeclav - Hodonín - Moravský Písek
- S8 Břeclav - Valtice - Mikulov na Moravě
- S9 Břeclav - Hodonín - Moravský Písek
- S53 Břeclav - Kúty
Ostatní linky IDS JMK:
- S1 Brno-Slatina - Kuřim
- S2 Letovice - Brno - Křenovice horní n.
- S21 Skalice nad Svitavou - Boskovice - Jevíčko (- Chornice)
- S22 Letovice - Březová nad Svitavou (- Česká Třebová)
- S31 Tišnov - Nedvědice (- Žďár nad Sázavou)
- S4 Brno - Náměšť nad Oslavou (- Jihlava)
- S41 Brno - Moravský Krumlov (- Hrušovany nad Jevišovkou) a Moravské Bránice - Oslavany
- S71 Vyškov na Moravě - Nezamyslice
- R2 Brno - Letovice
- R3 Brno - Tišnov
- R4 Brno - Náměšť nad Oslavou
- R7 Brno - Rousínov - Vyškov - Nezamyslice
Ilustrační foto: horymír, Chary, Sheriff a Jan Sychra
zdroj: IDS JMK
hanaak: SA má jízdenku (základní) za 110 Kč, je to víc než 90 Kč které chtějí ostatní autobusoví dopravci, ale pořád méně než ČD za 128 Kč. Že je komfort cestování někde úplně jinde než u ČD ale i ostatních autobusových dopravců asi nemusím zdůrazňovat a je to o půl hodiny rychlejší, takže nebýt nutné rezervace, absolutně nemají konkurenci.
Ohledně té jednokolejky, je pravda, že potřebuje zdvojkolejnit jako sůl, rychlík zbatečně čeká několik minut ve Vyškově a Ivanovicích (otázkou ovšem je, proč v Ivanovicích vůbec zastavuje), nicméně si nedokážu představit, jak by se výrazněji zrychlila cesta do Vyškova, trať je tam samý oblouk, snad kdyby se zmodernizoval ten úsek Vláry do Blažovic, přes který rychlíky jezdí, na vyšší traťovou rychlost než 80, ale ani to moc nevyřeší.
jinak s SA tuto trasu moc lidí nejezdí, protože jsou za a) drazí b) nutnost rezervace c) vzhledem k frekvenci spojů ostatních společností a prázdnému jízdnímu řádu SA vyhovují jejich časové polohy jen pár lidem d) v olomouci SA nezastavuje u FN, která je pro velkou část OL časově výhodnější, kvůli nešikovné poloze AN.
koženku a neurčitou jízdní dobu se spožděním za komfort nepovažuji
Z Brna do Vyškova jede R 2x za hodinu, ale není to přesný půlhodinový interval - R do Bohumína jede 03 a do Olomouce 19.
Jakmile byste posílil takt Brno - Olomouc na 60 minut a podařil by se Vám proklad Brno - Vyškov na 30 minut (což nevím, zda jde), tak těch cestujících na vlaky natáhnete mnohem více. Samozřejmě další věcí je dodržování jízdních řádů, což je zvláště kolem Vyškova problém.
Oproti tomu do Hodonína autobusy dnes jezdí cca 65 minut (tedy asi stejně dlouho, jako po změně rychlíky), ale mají to o 20 km kratší.
Další věcí je dostavba D47 (D1), kdy pak třeba Přerov bude po silnicích dostupnější, než jak je tomu v současné době.
Co třeba tady - hned na 1. straně?
http://www.znojmocity.cz/VismoOnline_ActionScripts/File.aspx?id_org=19341&id_dokumenty=1578
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.