Brno - Jak jsme vás již informovali, Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje se v červenci rozšíří na Vyškovsku a na Kyjovsku. Společnost KORDIS JMK již připravuje další rozšíření IDS JMK. Ke 430 obcím zaintegrovaných v IDS JMK přibude od 14.12.2008 dalších 135 obcí tentokrát na Břeclavsku, Hodonínsku, Kyjovsku, Hustopečsku a Veselsku.
Hustopečsko
Mezi nejvýznamnější linky na Hustopečsku bude patřit vlaková linka R5 a S3, která povede z Brna přes Šakvice, Rakvice a Podivín do Břeclavi. V železniční stanici Zaječí bude navazovat linka S52 přes Čejč do Hodonína. Taktéž v Šakvicích bude možný přestup na vlakovou linku S51 do Hustopečí u Brna.
- S3 Břeclav - Vranovice - Brno - Tišnov - Níhov (- Žďár nad Sázavou)
- S51 Šakvice - Hustopeče u Brna
- S52 Zaječí - Mutěnice - Hodonín
Kyjovsko
Významným přestupním uzlem bude Bzenec. Zde bude možnost přestupu z linek S6 a R6 Brno - Bučovice - Kyjov - Veselí nad Moravou na linku S61 do Moravského Písku. V železniční stanici Moravský Písek bude zajištěno vlakové spojení linkami S9 Moravský Písek - Hodonín - Břeclav a R5 Brno - Břeclav - Hodonín - Moravský Písek.
- S61 Kyjov - Bzenec - Moravský Písek
Veselsko a Hodonínsko
Na Veselsku probíhá rozšiřování od Kyjova až po severní hranice Jihomoravského kraje a státní hranice se Slovenskou republikou. Vlakovou dopravu tvoří linky R6 a S6 od Brna a Kyjova, ale také vlaková linka S91 na trase Hodonín - Strážnice - Veselí nad Moravou - Velká nad Veličkou. Na tyto vlakové linky navazují v přestupních uzlech autobusové linky, konkrétně pak ve Veselí nad Moravou, Strážnici, Moravském Písku, Bzenci a Velké nad Veličkou.
Zavedení linek až např. do Vrbovců závisí na výsledku jednání se slovenskou stranou. Z Veselí nad Moravou také přibude nová možnost rychlého spojení s Brnem a to autobusem z Veselí do Moravského Písku s přestupem na rychlíky směr Hodonín - Břeclav - Brno.
- S6 Brno - Bučovice - Kyjov - Veselí nad Moravou - Uherský Ostroh
- R6 Brno - Slavkov u Brna - Bučovice - Veselí nad Moravou - Uherský Ostroh
- S91 Hodonín - Strážnice - Veselí nad Moravou - Vrbovce
Břeclavsko
Na Břeclavsku je nejdůležitější vlaková linka R5 z Brna přes Břeclav a Hodonín, která dál pokračuje na Moravský Písek a Otrokovice. Součástí této železniční linky jsou i osobní vlaky S3 Břeclav - Brno - Tišnov a S9 Břeclav - Hodonín - Moravský Písek. V přestupním uzlu Břeclav je zajištěn přestup na vlakovou linku S8 Břeclav - Mikulov a mnoho dalších autobusových linek, které směřují do celého Břeclavského regionu.
- R5 Brno - Břeclav - Hodonín - Moravský Písek
- S8 Břeclav - Valtice - Mikulov na Moravě
- S9 Břeclav - Hodonín - Moravský Písek
- S53 Břeclav - Kúty
Ostatní linky IDS JMK:
- S1 Brno-Slatina - Kuřim
- S2 Letovice - Brno - Křenovice horní n.
- S21 Skalice nad Svitavou - Boskovice - Jevíčko (- Chornice)
- S22 Letovice - Březová nad Svitavou (- Česká Třebová)
- S31 Tišnov - Nedvědice (- Žďár nad Sázavou)
- S4 Brno - Náměšť nad Oslavou (- Jihlava)
- S41 Brno - Moravský Krumlov (- Hrušovany nad Jevišovkou) a Moravské Bránice - Oslavany
- S71 Vyškov na Moravě - Nezamyslice
- R2 Brno - Letovice
- R3 Brno - Tišnov
- R4 Brno - Náměšť nad Oslavou
- R7 Brno - Rousínov - Vyškov - Nezamyslice
Ilustrační foto: horymír, Chary, Sheriff a Jan Sychra
zdroj: IDS JMK
docela rozdíl, řekl bych ;) Tím by se ještě zvýraznila pozděvečerní díra ve spojení Brno-BV mezi posledními "denními" rychlíky (před 21.00) a Pannonkou (aktuálně 1.35).
Zkusil jsem namatkove Brno-Olomouc zitra (chcete-li dnes, proste v patek) od 12:25 (ted je 2:25, takze jsem pripsal jednicku). Odjezdy:
12:50 - autobus - jede 60 minut
13:00 - autobus - 90
13:19 - vlak - 92
13:45 - autobus - 75
14:10 - autobus - 80
14:25 - autobus - 88
14:45 - autobus - 60
15:00 - autobus - 70
15:19 - vlak - 92
Takze to mame - 7 autobusu, 2 vlaky, tj. prumerna doba (proste delim 180 (minuty mezi 12:25 a 15:25) poctem spoju, nebudu ted vymyslet nejaky rozdeleni...) cekani na bus ca. 25 minut, na vlak 90 minut (i kdyz vyhazu SA-jestli tam jeste jezdi a zbyde jen Tourbus a FTL, tak busu bude furt vic). I ten nejpomalejsi autobus je rychlejsi nez vlak. A i ten nejdrazsi autobus je (asi) levnejsi nez autobus (prosim berte v potaz, ze obvykly clovek karticku nema - ovsem i kdyby mel, tak to zadny valcovani ve prospech vlaku nebude...)
Jestli nekdo chce tvrdit, ze vlak je na tuhle trasu rozumnejsi, tak muze. Klidne muze tvrdit, ze sovetska vlajka byla v podstate zluta... Problem je v tom, ze jak psal ekoter ty "vyhody" vlaku, tak bud mel vsude "kdyby, pokud" a podobne, pripadne vybral naprosto idealni variantu (a ne tu nejbeznejsi). Ja jsem chtel popsal realitu, ne to, o cem se mi zda.
Frantisek: jednak tam nemají nádraží tak z města, jako Pohořeličtí, ale co je snad podstatnější - přes Pohořelice vede (a po rozšíření IDS zůstane) páteřní autobus do Znojma, zatímco pro Židlochovice i Hustopeče bude páteřním spojem břeclavský vlak a lidi se k němu musí nějak dostat.
Sheriff: autobusy do Hodonína (linka 109) jsou plánovány ve špičce taky po 15 minutách, i když pásmově po Klobouky / Čejč.
Fauny: hlavním rozdílem je tarifní integrace - stejná jízdenka na všechny linky v daném směru. Třeba Strážnice Hodonín pojedou dva různé busy a vlak, na všechny tři linky bude platit stejná "šalinkarta" (no, tam se tomu asi tak neříká ...). U jednorázových jízdenek to samé. Plus přestupnost jízdenek.
Jestli myslíte do Brna vlakem na jeden přestup cestu přes Veselí nad Moravou, tak to cesta na půl dne :-), přestupem v Hodoníně na R5 to bude rychlejší. Taktová bude i autobusová doprava.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.