..: Bude to LINK – PESA podepsala kontrakt na 31 jednotek pro ČD :..

PESA LINK pro ČD, vizualizace čela, foto: České dráhy Praha — PESA Bydgoszcz, dodávající regionální vozidla rozličným polským, ale třeba také italským dopravcům, získala první kontrakt na dodávku motorových jednotek nové generace. Dnes v poledne podepsaly České dráhy s výrobcem smlouvu o nákupu 31 dvoudílných dieselových jednotek LINK II. Ty vycházejí z modelové řady, v niž PESA nabízí také třídílnou verzi LINK III, stejně jako jednodílný motorový vůz LINK I na stejné bázi. Kontrakt v úhrnné hodnotě 2 miliardy korun předpokládá dodání všech souprav v rozmezí prosince 2012 a ledna 2014; část z vozidel spolufinancují kraje z evropských peněz prostřednictvím regionálních operačních programů (ROP). S nasazením se počítá v Plzeňském, Karlovarském, Ústeckém a Zlínském kraji na nejvýznamnějších regionálních tratích.

PESA LINK pro ČD, vizualizace interiéru, foto: České dráhy Jednotky je možné provozovat i spojené – výrobce garantuje spolupráci až tří strojů v soupravě. Jak podotkl náměstek generálního ředitele ČD Antonín Blažek, tuto schopnost využijí dráhy zejména na trati Plzeň – Domažlice, kde by s devíti jednotkami měly pokrýt veškerou regionální dopravu. Maximální rychlost vozidel činí 120 km/h, vybaveny jsou spalovacími motory splňujícími emisní normu Euro 3B. Každá poskytuje 120 míst k sezení ve velkoprostorových klimatizovaných oddílech, z toho menší část bude také v komfortu 1. vozové třídy. Vozidlo je částečně nízkopodlažní, přístupné pro hendikepované cestující v souladu s normou TSI PRM.

PESA byla poprvé účastníkem tendru na železniční vozidla v České republice a svou cenovou nabídkou pokořila slovenského výrobce ŽOS Vrútky, který nabízel motorovou jednotku řady 861 vlastní konstrukce. Účast na dalších tendrech polský výrobce nevylučuje. V současné době se třeba připravuje výběrové řízení na 9 motorových vozů pro Pardubický kraj, kde bylo původní řízení v minulém roce zrušeno, aby mohl být počet poptávaných vozidel navýšen. ČD navíc uvažují o dodatečném tendru na čtyři vozidla pro regionální dopravu, protože díky cenově nízké nabídce od PESA se podařilo nevyčerpat dostupné prostředky z ROP.

Zdroj: České dráhy, PESA Bydgoszcz


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 17.3.2011 (13:35)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Plzeňský ČR Ústecký ČR Zlínský


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 11      Zpráv na stránku:   
18.03.2011 (14:09)  
Jen bych měl otázečku: ta kapacita 120 míst je předpokládám celá jednotka ( oba vozy )...?

Díky
18.03.2011 (14:01)  
Honza: a proč je vlastně z Valmeza do Bystřice traťová 70, když se tam šukafon se dvěma 010 hore kopcom na víc jak 50 nerozjede?
Třeba kdyby to chtěl někdo nasadit na přímý vlak Kroměříž - Zlín místo ropovodu z 810, tak to na koridoru z Otrokovic do Hulína zajede stejné jízdní doby jako Eso se čtyřma. Ale to by byl vlastně dízl pod dráty a to je pro šotouše hrdelní zločin, takže těch 77 a 30 tisíc lidí nesmí mít přímé spojení, dokud se nezadrátuje.

Edit: AD polská kvalita - víte jakou měly pověst škodovky v západním světě? Když chce někdo do nafilmovat starý střep, tak vezme stodvácu/trabanta. A dneska?
registrovaný uživatel Raquac 
18.03.2011 (13:21)  
Aleš Liesk.: Predpokladam, ze mate na mysli jedno vysoce inspirativni vozidlo.
18.03.2011 (12:07)  
P.Svrcina
Spotřeba v kopcovitém terénu bude vyšší …naopak s dobrou rekuperaci nižší než by ten stroj měl na rovinatých tratích
To je ale zajímavý názor... To jakože lidi budou chodit do kopce pěšky a z kopce se vracet rekuperujícím vlakem?
Jinak nevím, jak chcete rekuperovat naftu.

MIRO
mohly se tu vyrábět licenčně osvědčené, vyzkoušené, schválené,
Před dvěma dny jsem se vrátil z jednání o budoucím osvědčeném vyzkoušeném schváleném vozidle (protože to aktuálně osvědčené vozidlo už výrobce dodávat nechce). U zadavatele vozidla má mužská část managementu vyrvaný zbytky vlasů a problémy s erekcí, ženská část zase má deprese a celé noci probrečí.
Výrobce, ač vozidlo ještě není ani celé nakreslené, zamítá jakékoliv požadavky zadavatele na úpravy vozidla oproti vizualizacím, a je to teda dizajnově značně ulítlý (dizajnér byl v lepším případě ovíněn, v horším asi zhulenej něčím silnějším). Na oltář dizajnu (který bych dokázal pochopit pouze pokud provozovatel chce přilákat zákazníky tím, že stroj budou řídit sličné děvuchy dole bez...) padlo i třeba "nejcennější" místo na pultu - jeho střed.

Martin Grill:
Mně se tohle prostě nelíbí, jako se mi nelíbí Maxima ani Taurus. Nejhezčí jsou laminy, brejlovci, potkani, hydry. Německá 103-ka a některé starší švýcarské elektriky (abych se podíval i za plot). Bohužel TSI nám podobné designy navždy pohřbily.
registrovaný uživatel Kakov 
18.03.2011 (11:43)  
MIRO: otázka koupi skody loko tu byla mnohokrat za soudka v 90.letech, snazil se o to hlavne siemens a hadejte proc?? cilem byla likvidace konkurence nikoliv rozvoj... siemens chtel tehdy v plzni vyrabet nakladni vagony
18.03.2011 (8:35)  
Je fakt dojemné, kolik tu zase je odborníků z řad hygieniků a biochemiků, kteří nám popsali nezdravé složení polské stravy. Jen ta pointa tomu nějak chybí...
18.03.2011 (8:25)  
No já to naopak za navážení se považuju, protože je to prostě přílišné zobecňování, nevíc bez zohlednění poměru cena a kvalita.
Letecké nehody se stávají bohužel všem a do toho bych se raději vůbec nepouštěl. Ale není bez zajímavosti, že v 50. až 70. letech to byly naše slavné ČSA, kdo měl v přepočtu na počet letadel jedny z největších ztrát...
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
18.03.2011 (8:03)  
For railpic:Já osobně konstatování stavu kvality polské produkce nepovažuji za navážení se. Zmínka o mostu na vlaku je poněkud morbidní, ale i polsko má své zlaté ručičky, třeba ty pilotní nad Ruskem, nebo ty z Bialystoku z listopadu 2010, případně z Otloczyna z roku 1980. Ale to všechno jsou jednorázové průsery. Výroba vlaku není až tak jednorázová záležitost. Ale třeba mne tentokrát příjemně překvapí.
18.03.2011 (7:36)  
No navážet se do Poláků v kontextu pověstné české kvality např. jednotek 471 je ztráta soudnosti. A že by třeba právě 471 byly levné, aby se ta kvalita dala omluvit, to zase ne.

Pokud odbočím třeba k těm potravinám, tak samozřejmě Poláci umí vyrobit kvalitní potraviny, jenže ty k nám asi Lidl vozit nebude. A zase, když víme, co jsou schopni pro řetězce vyrobit čeští uzenáři, co jim chceme vyčítat?

Vypadá to, že spousta čecháčků se zasekla někde na konci 80. let, kdy jsme proti nim byli opravdu někde jinde. Jenže za těch 20 let oni náš náskok slušně stáhli. A když ještě jednou mírně odbočím, most na vlak jim na rozdíl od zlatých českých ručiček ještě nespadnul.
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
18.03.2011 (7:16)  
K nákupu čehokoliv moderního lze ČD jen zatleskat. Že padla volba zrovna na polský výrobek není sice při pověstné polské kvalitě zrovna nejlepší výsledek, ale stalo se.Větší zlo než Praskrám to ani snad být nemůže.Snad není kvalita úměrná vzdálenosti od polských hranic? Cestování produktem šumperské továrny takové úvaze dává smysl :-)
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko