..: Bude to LINK – PESA podepsala kontrakt na 31 jednotek pro ČD :..

PESA LINK pro ČD, vizualizace čela, foto: České dráhy Praha — PESA Bydgoszcz, dodávající regionální vozidla rozličným polským, ale třeba také italským dopravcům, získala první kontrakt na dodávku motorových jednotek nové generace. Dnes v poledne podepsaly České dráhy s výrobcem smlouvu o nákupu 31 dvoudílných dieselových jednotek LINK II. Ty vycházejí z modelové řady, v niž PESA nabízí také třídílnou verzi LINK III, stejně jako jednodílný motorový vůz LINK I na stejné bázi. Kontrakt v úhrnné hodnotě 2 miliardy korun předpokládá dodání všech souprav v rozmezí prosince 2012 a ledna 2014; část z vozidel spolufinancují kraje z evropských peněz prostřednictvím regionálních operačních programů (ROP). S nasazením se počítá v Plzeňském, Karlovarském, Ústeckém a Zlínském kraji na nejvýznamnějších regionálních tratích.

PESA LINK pro ČD, vizualizace interiéru, foto: České dráhy Jednotky je možné provozovat i spojené – výrobce garantuje spolupráci až tří strojů v soupravě. Jak podotkl náměstek generálního ředitele ČD Antonín Blažek, tuto schopnost využijí dráhy zejména na trati Plzeň – Domažlice, kde by s devíti jednotkami měly pokrýt veškerou regionální dopravu. Maximální rychlost vozidel činí 120 km/h, vybaveny jsou spalovacími motory splňujícími emisní normu Euro 3B. Každá poskytuje 120 míst k sezení ve velkoprostorových klimatizovaných oddílech, z toho menší část bude také v komfortu 1. vozové třídy. Vozidlo je částečně nízkopodlažní, přístupné pro hendikepované cestující v souladu s normou TSI PRM.

PESA byla poprvé účastníkem tendru na železniční vozidla v České republice a svou cenovou nabídkou pokořila slovenského výrobce ŽOS Vrútky, který nabízel motorovou jednotku řady 861 vlastní konstrukce. Účast na dalších tendrech polský výrobce nevylučuje. V současné době se třeba připravuje výběrové řízení na 9 motorových vozů pro Pardubický kraj, kde bylo původní řízení v minulém roce zrušeno, aby mohl být počet poptávaných vozidel navýšen. ČD navíc uvažují o dodatečném tendru na čtyři vozidla pro regionální dopravu, protože díky cenově nízké nabídce od PESA se podařilo nevyčerpat dostupné prostředky z ROP.

Zdroj: České dráhy, PESA Bydgoszcz


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 17.3.2011 (13:35)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Plzeňský ČR Ústecký ČR Zlínský


  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel tarten 
23.03.2011 (16:16)  
KK:
I to je možné, pokud by ČD jako zadavatel předem věděly, že do toho škodovácké impérium nepůjde. Ale jinak je elektrická varianta jednotky o dost dražší než diesel. Takže pro "malé" vlaky bývá ušetřený peníz na ceně vlaku (amortizaci) větší, než přirážka za jízdu dieslem pod drátama.
registrovaný uživatel Kakov 
23.03.2011 (12:14)  
nasazeni link pod draty: nemuze byt zakopany pes v obavach o kompatibilitu el. vozidla s nasi infrastrukturou a tudiz rychlejsi dostupnost moderniho (byt diesel) vozidla?
registrovaný uživatel tarten 
23.03.2011 (10:24)  
JiříK.:
Nene, ta dvojka má zjevně za úkol označovat oddíl, který je vidět. Za dvojkou jsou jen dveře ven. Takže nám takhle malujou (i "malujou") druhou třídu.
22.03.2011 (22:38)  
Kromě toho je číslo 2 mírně vidět právě na tom modrém sklu.

Jo, ale nemyslíš, že by to mělo být napsáno při vstupu do oddílu, ne při jeho opuštění. ;-)

Pánové - nezapomeňte, že se jedná jen a pouze o rendery, které nemusí mít s realitou nic společného, tak nevím proč řešíte kdejakou blbost na jejich základě...
22.03.2011 (15:44)  
danz: A v tomto budou jednotky ( od Českých Drah!!! ) vyjímečné. Zkus se ještě jednou podívat na ten obrázek, a všimnout si čísla 2. Navíc, nezdají se ti sedačky na 1.třídu trochu úzké?
registrovaný uživatel danz  mail  
22.03.2011 (11:37)  
Tomas Palisek: barevne reseni se blizi 2. tride dle najbrt designu, nicmene stredove podrucky vetsinou v 2. tride na tomto typu jednotky nejsou.
Bylo by to prijemne prekvapeni, kdyby takto vypadala 2. trida !
21.03.2011 (21:55)  
danz: Já nevím, ale myslím si, že sedadla na obrázku pocházejí z 2.třídy. Kromě toho je číslo 2 mírně vidět právě na tom modrém sklu.

A nebo, kde jsi přišel na to, že toto je oddíl 1. třídy?
registrovaný uživatel danz  mail  
21.03.2011 (21:17)  
K sedadlům: ty středové područky jsou pravděpodobně pouze na sedadlech 1. třídy (ale barevně to nesedí). Jinak je zajímavé, že interiér není přesně dle designu Najbrt (ta tmavě modrá by byla v 2. třídě).
registrovaný uživatel bugear 
21.03.2011 (12:11)  
21.03.2011 (1:06)  
Pobo, Regionohy brousí koleje na 014 (to by přesně odpovídalo okresům KO a KH) a mimo to v Šumperku jich ještě dost poskládají. Konkrétně už stojí před halou 139 a 140, obě středočeské.
  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko