..: Rekonstrukce ŽST Břeclav - lávka sloužila 150 let :..

Ilustrační obrázek Břeclav - 150 let přecházeli lidé kolejiště břeclavského nádraží po 30 metrů dlouhé lávce. V sobotu 8.3.2008 však město o tuto zajímavost přišlo. Přechod musel ustoupit modernizaci. Když železnou lávku odstranil jeřáb, skončila jedna z technicky nejnáročnějších etap rekonstrukce břeclavského nádraží. Využívali ji hlavně pracovníci depa a lidé bydlící na druhé straně nádraží.

"Od minulého týdne ji nahradil provizorní přechod přes koleje, do konce roku by měl vzniknout podzemní průchod pod stanicí," říká dopravní náměstek stanice Břeclav Zdeněk Krystián. Odstraňování lávky dělníci provedli za provozu. "Všechno šlo podle plánu, nevznikly žádné škody. Asi třicetitunovou lávku jsme sundali pár minut před polednem," popisuje Krystián.

Oprava železničního uzlu Břeclav začala na podzim 2007. Skončí v roce 2010 a bude stát 2,7 miliardy korun. Vyroste zcela nové ostrovní nástupiště v místě stávající 12. koleje a nové jazykové nástupiště v místě stávající koleje 9. Ostrovní nástupiště mezi kolejemi číslo 2 a 6 bude rozšířeno. Cestující dostanou k dispozici modernizovaný prodloužený podchod a výtahy.

Obnovu prodělá také jižní zhlaví stanice včetně rekonstrukce pětikolejného mostu přes Dyji. S rekonstrukcí se počítá i na středním zhlaví, a to v rámci druhé stavební etapy. Po dokončení stavebních prací se rychlost v oblasti přednádraží a severního zhlaví zvýší z dnešních 80 na 130 km/h. Modernizovány budou také zabezpečovací a vyhřívací systémy u výhybek, v obydlených částech města oddělí koleje od zástavby nové protihlukové stěny.

zdroj: Břeclavský deník; Mladá fronta DNES a iDNES další informace: VLAKY.NET

Ilustrační foto: Tomáš Kubík


Adys Poslat mail autorovi | 17.3.2008 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel kenny 
20.03.2008 (8:42)  
bvak: Díky! Je škoda že je úplně rozbili.
registrovaný uživatel bvak 
19.03.2008 (15:32)  
kenny: bránily přinejmenším proto, že původní dvojkolejný most byl nahrazen dvěma oddělenými tělesy pro každou kolej zvlášť, takže tyto musely být rozhozeny dál od sebe a už by se tam mezi ně nevešly. Dále viz http://www.zelpage.cz/clanky/jihomoravske-objekty-lehkeho-opevneni-atypicke-z-viny-zeleznice, odst. 4
registrovaný uživatel kenny 
19.03.2008 (11:53)  
bvak: Aha, tak proto jsem tam ty bunkry hledal marně. Proč je vůbec zbourali? Bránily by při stavbě? A jsou úplně odstraněné, nebo "něco málo" zůstalo?
registrovaný uživatel Nagel 
19.03.2008 (0:46)  
...150 let přecházeli lidé kolejiště břeclavského nádraží po 30 metrů dlouhé lávce...

Roky nezpochybňuji,ale nádraží má víc než 30 metrů.
18.03.2008 (14:04)  
koyot: Je to něco jako ostrovní nástupiště, ale aspoň jedna kolej je kusá, takže je k němu přímý přístup z nějakého okolního prostoru. Jsou to třeba nástupiště v Praze na Masarykově nádraží.
registrovaný uživatel koyot 
17.03.2008 (23:37)  
Jak si mám prosím představit jazykové nástupiště? díky
dopisovatel nebo člen ŽP mouka  mail  
17.03.2008 (21:28)  
PanX: Není to nový nástupiště náhodou pro motoráky na Znojmo? Tam jezdí Quatra s nejvýše třema 021/022.
17.03.2008 (20:38)  
860 003: gratuluji ke zbytečnému příspěvku. Jak již tady padlo, vstup na lávku byl povolen pouze zaměstnancům ČD a pověřeným osobám, kaštanů se tedy tato "komplikace" nijak netýká.
A pokud jde o ty negramotné, co nechápu slovo "Zákaz" na smaltované tabulce a přesto přes lávku lezli, tak je i v článku jasně napsané, že se staví podchod...
registrovaný uživatel bvak 
17.03.2008 (19:53)  
milos: vida, toho jsem si ani nevšiml, pěkné. (mimochodem to teda upřesňuju - není za obloukem, ale v oblouku - "http://www.mapy.cz/#x=138850848@y=131217664@z=15@mm=FP") Most je to pěkný, v noci za úplňku vypadal úchvatně, ale bohužel mu padly za oběť dva bunkry ŘOP po obou stranách trati na východním břehu.

860 003: to se momentálně může stát i "obyčejnému" spěchajícímu cestujícímu, bo se často na vlak jinak než přes několikeré koleje nedostane. Nechci to tam vidět, jestli koncem týdne napadne ta břečka.
registrovaný uživatel Bartisko  mail  
17.03.2008 (19:19)  
Jo jo, přesně tak myslim ten Bratislavák. K té lávce-taky sem si občas zašel nahoru pozorovat ruch a jednou (když se dělily ČD a ČD Cargo)sem tam viděl osm zrušených laminátek z brna:(
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko