..: Vlakové spoje v Jihomoravském kraji se rušit nebudou :..

Ilustrační obrázek Brno - Po ostrém dopisu, ve kterém České dráhy vyhrožovaly minulý týden Jihomoravskému kraji, že zruší 6 tratí na jižní Moravě kvůli nepodepsané smlouvě o spolupráci, se zástupci obou stran sešli u jednoho stolu. Jednání sice musí pokračovat příští týden, protože zástupci kraje si vyžádali podrobné materiály, jedno je už ale po včerejší usmiřovací schůzce jasné. „Žádné vlakové spoje se rušit nebudou,“ sděluje jihomoravský hejtman Stanislav Juránek.

Spor, který byl v České republice ojedinělý, vznikl už loni v zimě kvůli požadavku ČD na zvýšení ceny za jejich služby na jižní Moravě celkem o 57 milionů korun oproti loňskému roku. Kraj ale z rozpočtu na letošní rok vyčlenil pouze o 7 milionů víc, celkem tedy 475 milionů korun. Chybělo 50 milionů korun k uspokojení požadavků ČD. Jenže to, zda ČD svoje nároky sníží, nebo naopak kraj peníze přidá, ani po včerejší schůzce zatím není jasné. Jednání bude pokračovat hned příští pondělí.

zdroj: Mladá fronta DNES


Adys Poslat mail autorovi | 17.1.2008 (14:28)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Jízdní řád

Ďalšie z regiónu ČR Jihomoravský


registrovaný užívateľ pekař 
20.01.2008 (10:14)  
M: turisticky je lepší železnice než autobus.
registrovaný užívateľ Web 
20.01.2008 (9:48)  
Po ostrém dopisu, ve kterém České dráhy vyhrožovaly minulý týden Jihomoravskému kraji, že zruší
To jsou obchodníci :)

"Hlavní silnici, která tudy vede, potřebujeme zpomalit. Koleje zúží rušnou silnici, auta tu pak budou jezdit pomaleji," dodal starosta.
Pověsit za ... do průvanu. Co cyklisti? Co chodci? Taky budou mít radost z úzké silnice jako pan starosta?
registrovaný užívateľ M 
20.01.2008 (7:31)  
Autobusy nepresvedci, vlaky presvedci?
18.01.2008 (15:47)  
No, doufám že se to zprovozní. Je nešťastné, že s lidmi o projektu nikdo nejednal, avšak argumenty typu "máme auto, koleje jsou drahé, klesne cena pozemků, všude ve světě fungují malé autobusy po levné silnici" mi připadají dost hloupé. Paní by měla vědět, že ve světě to funguje naopak... Autobusky, na něž se bude muset přestupovat, totiž většinu lidí asi nepřesvědčí nechat auto doma. Ty by řešily pouze stávající již "nabídkou" sníženou poptávku.
registrovaný užívateľ Mozek 
17.01.2008 (20:18)  
Někde se hrozí rušením tratí (provozu na nich :-) jinde zase jejich budováním:
http://cestovani.idnes.cz/tiskni.asp?r=igcechy&c=A080117_135524_igcechy_tom
17.01.2008 (19:07)  
Firefighter: To sice naštěstí jsou, naneštěstí však v praxi dochází ke scénáři, kdy buď nenechaví občané trať živelně rozeberou (bez ohledu na to, že jim nepatří), nebo - což je možná v důsledku ještě horší - různí tvůrci koncepcí rozvoje infrastruktury berou za základ (narozdíl od silnic) pouze současnou poptávku za současných podmínek, čili slabý nebo žádný provoz je pokládán za impuls k opuštění tratě - na druhé straně ovšem ani vyčerpání stávající kapacity jiných tratí není impulsem k jejich zkapacitnění, ale naopak k omezení dopravy, takže čert se v tom vyznej. A za takových okolností je každé udržení provozu dobré. Ostatně čert ví proč si k omezení vyberou vždy spoje na odbočných tratích, i když leckdy svou obsazeností předčí spoje na tratích hlavních...
17.01.2008 (18:32)  
Spor, který byl v České republice ojedinělý

jak je ta lidská paměť krátká...
2005 - Středočeský kraj (a vzápětí Ústecký kraj...)
17.01.2008 (17:33)  
Po ostrém dopisu, ve kterém České dráhy vyhrožovaly minulý týden Jihomoravskému kraji, že zruší 6 tratí na jižní Moravě kvůli nepodepsané smlouvě o spolupráci

Laskavě rozlišujte pojmy! Zrušit dopravu a zrušit trať jsou dva rozdílné pojmy (naštěstí)!

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko