Třebívlice, Telnice - O poklidném dopoledni 9. ledna 2008 zaskočil obyvatele obcí podél „Švestkové dráhy“, lokálky uvedené v knižním jízdním řádu jako trať 113 z Čížkovic do Obrnic, nákladní vlak. Stalo se tak přesně měsíc od ukončení pravidelné osobní dopravy. Toho dne totiž testoval dopravce Unipetrol doprava jízdy po této trati se soupravou složenou z 28 prázdných vozů na čpavek a močovinu. Samotná jízda vlaku z Lovochemie Lovosice zpět do Chemopetrolu Litvínov (dnes Unipetrol RPA a.s.) nebyla na lokálce úplnou novinkou. Pro odlehčení přetíženému ústeckému uzlu projížděly od 60. let do zavedení dlouhodobé výluky v úseku Třebenice - Třebívlice v první polovině 80. let po této trati soupravy stejných vozů s parními lokomotivami řady 434.2 a "Pielsticky" T 466.0. Tentokrát v čele vlaku stanuly lokomotivy novější - 753.720 a 753.716.
Zkušební jízda uspořádaná ve spolupráci s Konzultační dopravní společností měla za cíl získat další podklady pro zjištění ekonomické výhodnosti využívání této trasy oproti dosavadní přes Ústí nad Labem. Výhodnost spočívá v kratší vzdálenosti (cca o 20 km) a nižším poplatku za dopravní cestu než u koridorových tratí. Na druhou stranu jízda po "Švestkové dráze" pro horší sklonové podmínky a časté pomalé jízdy přes přejezdy představuje zvýšenou spotřebu paliva. Pokud závěr zkušební jízdy prokáže ekonomické úspory, chce Unipetrol po trati provážet jeden vlak denně pravidelně a až 3 další vlaky dle potřeby.
Krádež na „Kozině“
Smutnější událost se stala na „Kozině“ - trati 132 z Děčína do Oldřichova u Duchcova, druhé trati opuštěné 8. prosince 2007. Policií ČR byl již zaznamenán první pokus o krádež železných částí traťového svršku. Během čtrnácti dnů neznámý pachatel u Telnice na labskoústecku rozřezal autogenem na pěti místech koleje. Odvést si je naštěstí již nestačil. Po pachateli policie pátrá. Případ vyděsil starosty místních obcí, kteří stejně jako ti z obcí a měst podél trati z Čížkovic do Obrnic usilují o obnovu zdejší osobní dopravy.
zdroj: iDnes.cz, Ilustrační snímek: Karel Mikolášek
1 2 | Zpráv na stránku: |
Jako menší důkaz budiž skutečnost, že jednání o návratu nákladní dopravy na "ŠD" byla započata o něco později, než na obnovení osobní dopravy. U osobní dopravy je to bohužel běh na delší trať...
Zikmund - no já mám vážné obavy, že na 113 moc šlechta z labskoústeckého hradu v tuto chvíli nevládne...
Ale jinak chválím: 26 vagónů, tj. cca 54 kamionů... Jen tak dál...
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.