Praha - Železnice v celé Evropě čeká v nejbližších dnech zvýšený nápor cestujících. České dráhy se proto rozhodly posílit desítky dálkových spojů. Spolu s tím bude vypraveno i několik vlaků mimořádných jedoucích převážně ve směru z Prahy na Moravu a Slovensko. Některé z nich jsou ale podle našich zdrojů vyprodány už teď. Tyto informace nám potvrdila i Luďka Hnulíková, ředitelka Odboru osobní dopravy Českých drah. „V pátečních pendolinech do Ostravy už je jen několik volných míst. Ve spoji 507 bylo dnes v noci ve druhé třídě už jen jedno jediné volné místo, ve spojích 505 a 509 byla ve druhé třídě jen 3 volná místa. Zároveň je zcela vyprodána na pátek kapacita lehátkových a lůžkových vozů na Slovensko, včetně vlaku EN 377 Galileo Galilei z Františkových Lázní a Prahy do Budapešti,“ prohlásila Hnulíková. Z toho důvodu doporučilo tiskové oddělení ČD cestujícím, aby využili možnosti rezervace místa u pokladen či nákupu jízdního dokladu přes internet.
Čtvrtek 20. prosince
Ve čtvrtek 20. prosince by mělo být podle tvrzení ČD posíleno přibližně 30 vlaků. Tato změna se dotkne hlavně spojů na nejvytíženějších trasách. Především jde o vlaky Prahou a Žilinou, Košicemi, Vsetínem, Přerovem, Bohumínem i Brnem, ale také mezi Olomoucí a Brnem, Brnem a Bohumínem nebo Olomoucí a Břeclaví. Od tohoto dne pojedou až do neděle 23. prosince také vlaky R 1420 a R 1421. O další lůžkový vůz bude posílen ještě noční spoj, konkrétně R 421 Excelsior.
Pátek 21. prosince
Ve stejný den, kdy se stane Česko členem států Schengenské dohody a odpadnou tak kontroly na hranicích ve vlacích i automobilech, tedy v pátek 21. prosince, čeká naši železniční síť ještě několik dalších mimořádností. Cestujícím z Prahy do Ostravy a obráceně poslouží jeden pár vlaků SC Pendolino navíc. Konkrétně půjde o spoje 510 a 511. Posílena bude také přeprava aut. Na R 423 pojedou mimořádně místo jednoho autovozu dva. S touto posilou se setkají cestující tohoto vlaku i v neděli 23. prosince. Rozsah ostatních mimořádností zůstane od čtvrtka do pátku nezměněn.Námět: Honza-loko
Zdroj: aktualne.cz, Tisková zpráva ČD
Další průser byl dnes na 121, kde ze Slovenska dojela včera jinak řazená Sv, takže byly prodány místenky na neexistující místa, v Kolíně se pak vyřadil vůz ...
http://www.nova.cz/tvarchiv/?238d=22.12.2007&238m=p&238p=TNOVINY
SzKT: To jsou mi věci, já o GS slevě nikdy neslyšel. Pro běžného cestujícícho je asi na dráze ještě stále mnoho tajemství.
Jinak včera (=pátek) jsem jel večer z Vídně Chopinem (R202). Vše připraveno včas, přesto jsme vyjeli s půlhodinovou sekerou. Když totiž ÖBB viděly ten nával, přidaly na poslední chvíli za lokomotivu dva vagóny.
Plně chápu, že hlášení typu "poslední tři vozy" nebo "vozy číslo ... ..." končí v Bohumíně je pro cestujícího o ničem, protože cestující při nástupu nepočítá do kterého vozu od konce soupravy nastupuje nebo jaké číslo má vůz, do něhož nastupuje. Tři vozy odvěšované v Bohumíně mají ostrý obrat na 582, takže i kdyby se někdo operativně rozhodl poslat vozy do Žiliny nebo se dohodl s ZSSK/ŽSR, zase bude problém s vozy na 582.
Mně se to taky celé nelíbí. Vozy na 160 (Bdmtee) jezdí na osobácích rychlostí 120 a na vlaky jezdící 160 nebo 140 vozy nejsou. Na rekonstrukci Bdmtee, aby ten vůz k něčemu vypadal peníze nejsou (jedno reko Bdmtee existuje) - poslat stávající provedení Bdmtee na rychlík ... NE NE NE.
V Dětmarovicích stojí odstavené BDs (naposledy jsem jich tam napočítal 16), které jsou postupně devastovány, na zprovoznění nejsou peníze, ale jsou peníze na to, aby se z BDs vyrobil debilní prototyp "kolovozu" za 3,5 milionu.
Leckde by místo 3/4 Bt/Bdt mohly jezdi 2/3 Bt/Bdt + BDs s možností přepravy kol a ušetřené vozy Bt/Bdt by mohly být použity jako posilové na "stodvacítkových" rychlících.
A muj tip je, ze se to dozvedeli az na miste - ackoliv "vsichni" (rozumej vsichni v modrem) museli vedet (viz prispevek MZ), ze vagony konci uz v Bohumine...
drevak_patlak : pravidelná údržba kolejových vozidel se uskutečňuje na základě ujetých kilometrů, teprve když se nepodaří ujet stanovený počet kilometrů nastupuje časové hledisko. V kilometrech se pochopitelně jede na horní hranici. Ono toho v praxi moc naplánovat nemůžete, plánovat můžete akorát to, abyste do dílny přistavil tolik vozidel, kolik je kapacita dílny, k tomu je třeba mít nějakou rezervu na běžné opravy vzniklé v provozu nebo díky nějakým lumpům, kteří vozidla poškodí a nebo se tam prostě něco pokazí´- vůz netopí, nesvítí protože nejde dynamo nebo centrální zdroj energie apod. U lokomotiv pak jsou problémy s trakčními motory, takže musíte vyvázat podvozek, vyměnit vadný TM a pak zase podvozek zavázat. Naplánovat si poruchy TM nemůžete, takže pak se stane, že je bída o lokomotivy. Když nám v depu ze dvaceti lok 163 stálo 17 na vadné TM, tak se na rychlících do Přerova jezdilo i se 123.
Takže jedním plánovacím obdobím je zpravidla měsíc, kdy si vypočtete hypoteticky kolik by mělo k danému datu mít vozidlo najeto, pak si to upřesníte na týden a ve finále den ze dne … K tomu musíte respektovat oběhy atd. Ono to není tak jednoduché, jak se zdá. Posun velice potěší, když mu necháte odstavit polovinu soupravy do periodické údržby při krátkém pobytu soupravy třebas na tom ONJ a k tomu vozmistr nechá odstavit další vozy.
Někdy je kapacita dílny vyčerpaná a tak lokomotiva musí čekat na další den. To pochopitelně platí i o vozech nebo EJ.
Roman83 : u mezistátního vlaku musí být posila do zahraniční projednána i se sousední železnicí předem, resp. při sestavě jízdního řádu. Jinak by ZSSK / ŽSR ty nadbytečné vozy mohly nechat odstavit v Čadci, protože v Mostech u Jablunkova je nikdo odstavovat nebude.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.