..: Železniční trať mezi Horní Cerekví a Táborem se dočkala nového dálkového řízení. :..

Ilustrační obrázek Tábor - Trať Horní Cerekev – Tábor prošla v uplynulých měsících poměrně zásadní rekonstrukcí, zaměřenou především na racionalizaci provozu. Traťový úsek o délce 69 km je vybaven staničním zabezpečovacím systémem ESA 11, který s nadstavbou DOZ 1 umožňuje řídit provoz dálkově z jednoho dispečerského stanoviště. Řídicím centrem se stala železniční stanice Pelhřimov, kde je vybudováno jednotné obslužné pracoviště JOP.

Součástí pelhřimovského systému je i graficko-technologická nadstavba GTN s modulem pro zjednodušené vedení elektronické dopravní dokumentace a přenos čísel vlaků. S takovýmto řízením drážní dopravy se můžeme setkat např. na trati 316 mezi Opavou a Ostravou či Českými Budějovicemi a Horním Dvořištěm.

Vedle modernizace zabezpečovacích zařízení v jednotlivých železničních stanicích se taktéž modernizovalo traťové zabezpečovací zařízení a stavěly nové přejezdy. V průběhu stavby bylo zprovozněno celkem 12 nových přejezdových zabezpečovacích zařízení, z čehož 4 byly staniční a 8 traťových. Způsob řízení dopravy je obdobný jako u jiných dálkově řízených tratí, například Plzeň – Žatec. Díky tomuto centralizovanému řízení mají výpravčí větší přehled o dopravní situaci v oblasti, což jim usnadňuje rozhodování při různých dopravních situacích, zároveň významně snižuje personální náklady na řízení provozu. Modernizace v tomto případě umožnila snížit počet provozních pracovníků o 39. Pro cestující je nově instalováno rozhlasové zařízení. Hlasový informační systém je řízen z Pelhřimova a umožňuje jak místní, tak i dálkové automatické hlášení podle pohybu vlaků na trati.

zdroj: AŽD Praha a.s.


Railman Poslat mail autorovi | 12.11.2007 (7:00)
Related newsopen/close

More on Stavby a projekty

More from ČR Jihočeský


  1 2      Zpráv na stránku:   
16.11.2007 (18:05)  
MZ: tak já chápu, že odpovědi úředníků bývají jak z automatu, ale přece jenom proč to nezkusit a hned nad nima věšet hůl...? Navíc si myslím, že v době tvorby jízdního řádu by úředníci vzali náměty v potaz...
Ale jinak souhlasím s tím, že Vysočina je jeden z nejslabších krajů, co se týká veřejné dopravy...
15.11.2007 (18:33)  
mates111 : já osobně jsem to nezkusil. ´
Dovedu si totiž představit reálně obsah odpovědi.
"Vlaky jezdí podle potřeb občanů a obcí, nikdo si nestěžuje", jedná se o vlaky pro ZDO, nikoli pro dálkové cestování.
12.11.2007 (20:14)  
a zkusil někdo z vás napsat např. na krajský úřad? Nebo se snažíte vypovídat jen na tomto foru??
12.11.2007 (19:16)  
ad martinp & happy : máte pravdu, jenže vlaky objednávají krajští úředníci "nejlépe znající cestovatelské potřeby občanů", na rozdíl od nějakého pragocentristického úředníka.
Registered user happy 
12.11.2007 (17:29)  
Jezdím tudy dost často po této trati.Na první pohled jsou nádraží mrtvá,bez života a to zejména v zimě.Nevím,kdo se stará o čekárny a o úklid či odstraňování sněhu ve vyhýbkách třeba.Pro běžného cestujícího je to trošku snížení kultury.Spíše lidi nevídaně sere (jinak to nelze napsat),že vlaky jezdí podle plotu.Jednou se čeká půlhodina v Táboře,jednou zase na přípoj v Cerekvi,takže lidé holt čekají a čekají.A když se dočkají,tak přijede šukafon.Takže podtrženo sečteno většina lidí jede z Pelhřimova do Tábora autem.
12.11.2007 (13:12)  
Hned se budu cítit lépe a bezpečněji, když tudy pojedu... Myslim, že tak úžasný systém ocení každý cestující, který čeká na zpožděný protispoj při křížení motoráků v Dobré Vodě nebo Nové Cerekvi (kde je výměna cestujících minimální), nebo čeká v prac. den v Horní Cerekvi od R66x na přípoj do Pelhřimova 60 min a více - dle úžasného jízdního řádu, který si objednal krajský úředník. Počítám, že až si kraj objedná žebřinák tažený krávou s odjezdem řekněme 02:39 tak ČD ochotně vyhoví... Je to smutný.
12.11.2007 (12:17)  
Tato trať je nyní nepostradatelnou součástí ZDO, protože například Pacovem projíždí v sobotu jediný autobus. A pokud je svátek, tak nic. Takže racionalizace a modernizace provozu je alespoň nějaký příslib pro obce okolo, že neztratí spojení se světem.
Registered user Honza  mail  
12.11.2007 (11:57)  
Jó jó služby se integrojou a až se jim tam sekne nějaká výhybka, tak se ze zdánlivě malé závady vyklube zase zpoždění na hodiny.

A je docela zajímavé, co ten zoom dokáže, kilometr smrskne do kousku a trolrjový brány centimetr od sebe.
Registered user DJ 
12.11.2007 (10:59)  
Tak samozřejmě, jde o nutné racionalizační opatření, předtím např. takový signalista v Pacově zvedl mechaniku a pak neměl třeba dvě hodiny co dělat.
Ale jak jsem se sám přesvědčil, není pravdou, co před měsícem o této trati v souvislosti s racionalizací říkali v pořadu Svět na kolejích, kdy řekli, že toto zefektivnění ocení i cestující, ale: lidi se nemají kam schovat ani kam si odskočit a když jsem čekal v neděli v podvečer v Pacově na spěšný vlak směr Tábor, měl 25 minut zpoždění a automatický rozhlas to ani nehlásil.
12.11.2007 (9:26)  
Si člověk nevybere... Úsměvné je jen to, jak ČD hlásají, že výpravčí jim nejsou volní. Že přijmou klidně i další.
Naprosto s kóřou souhlasím..
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko