..: Světla na přejezdu nebyla v činnosti, škoda přes 3 miliony :..

Ilustrační obrázekVarnsdorf - dva zraněné a škodu více než 3 miliony korun si vyžádalo střetnutí německého osobního vlaku s kamionem na železničním přejezdu ve Varnsdorfu. Vlak společnosti SBE jedoucí přes naše území z Žitavy do Seifhennersdorfu se na železničním přejezdu se světly bez závor střetl s nákladním automobilem Iveco a vykolejil. Podle předběžných závěrů výstražné zařízení na přejezdu nebylo v činnosti.

zdroj: Drážní inspekce


JRtrain Poslat mail autorovi | 2.10.2007 (22:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Liberecký


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Petr Šimral  mail  
04.10.2007 (12:04)  
Ad M: Řidič si vezme závozníka, ten vstoupí na přejezd, z přejezdu uvidí na obě strany tak daleko, aby stihl řidič s kamiónem bezpečně přejet. Pokud toto budou všichni dělat na všech přejezdech bez pozitivky, spolehlivě zastavíme silniční dopravu :-)
registrovaný uživatel M 
04.10.2007 (11:18)  
milos - tak to ja samozrejme vim, ale pokud se tady doctu, ze je to neprehlednej prejezd a blbe se projizdi s osobakem, tak co teprve s 20metrovym Ivecem... Cekal jsem proto nejakou tu radu, jak to bezpecne projet:-)
04.10.2007 (9:58)  
Ad.nezmar:zabezpečení jízdy při vypnutí či poruše zabezpečovacího zařízení rozkazem Op je jediná možnost.A strojvedoucí na něj prostě zapomenout NESMÍ,od toho je strojvedoucí.A pro výpravčího platí to samé.Jenže jsou to lidé,tak jako pilot vždy ví,že nesmí špatně přistát a přesto se to někdy stane,tak i zaměstnanci železnic mohou udělat fatální chybu.
registrovaný uživatel nezmar 
04.10.2007 (8:53)  
Me navic propada zabezpeceni pouze prikazem Op (na ktery muze vypravci nebo strojvudce proste zapomenout). Tohle by se melo NAVIC resit instalaci pomale jizdy nebo nejakeho prenosneho prejezdniku apod...
registrovaný uživatel Petr Šimral  mail  
04.10.2007 (1:33)  
Strojvedoucí Railtransu, jedoucí na vozidle RegentalBahn pronajatém HWB ve službách společnosti SBE nebyl zpraven rozkazem Op o nefunkčnosti přejezdu. Na přejezdu pracoval pracovník SSZT, který byl také prvním pomáhajícím po nehodě. Jak se domlouval výpravčí s zabezpečovákem se v současnosti šetří. Pane Zikmunde, nebylo by rozumné šetřit s vašimi závěry nejenom zde?
Přejezd je nepřehledný, s jistotou bych jej nepřejel ani s osobákem. A to ještě naštěstí těsně před vlakem zdárně přejelo osobní auto.
Trať Varnsdorf - Varnsdorf st.hr. je skutečně v ilegalitě :-) SJŘ je německý a TTP neexistují (kromě těch v Dodatkových ujednáních a v německém SJŘ).
Petr Šimral, RAILTRANS s.r.o.
registrovaný uživatel milos  mail  
04.10.2007 (0:58)  
eMko: a mas to marny, mas to marny, mas to marny!!!! :- ))
registrovaný uživatel M 
04.10.2007 (0:23)  
1.No, presne co sem cekal... Zase spousta teoretickych reci o tom, jak spravne ridit atd.

2.Mam pocit, ze jsem napsal, ze jsem si vedom, ze ne kazdej jezdi jak ma, ne?

3.Jsem rad, ze jsme se s Cestujicim zase jednou trochu shodli... Jo, najet tam cumakem az tak stastne neni, zvlast protoze je to do kopce (docela relativne prudkeho). Takze co ted? Popojizdet a riskovat, ze nebudu mit sanci ujet nebo to proste projet svizne? Hm, znalci zakonu?
To s tim najetim do koleji jsem jednou zkusil s salinovejma kolejema (vlevo videt nebylo, protoze tam velmi sikovne "parkovala" naka jina salina). No, stihl jsem couvnout, ale malem sem to nacasoval fakt dokonale...

4.Jak jsem napsal, tak nevim, jak to tam vypada. Taky nevim, jaky to Iveco bylo, ale... Aby to bezpecne projel, tak by tam teda musel najet cumakem (to je u kamionu lehci nez u osobaku v podstate). Jenze by musel zastavit. No a takovej kamion rozjizdejici se primo na prejezdu, tak to musi byt libustka. Zvlast kdyby tam byl taky nakej vychytanej kopecek. Zvlast kdyby vezl treba benzin.
Takze ted cekam neco na zpusob, ze mel u prejezdu zustat stat (tim padem vsichni za nim) a pozadat dva ridice z osobaku, aby sli kazdy na jednu stranu a pohlidali mu, jestli nejede vlak... Proste nejakou roztomilou teorii, jak to resit. A taky by nekdo mohl napsat, jak to vyresit prakticky...

5.Jeste jednou si pro jistotu prectete bod dve:)
registrovaný uživatel milos  mail  
03.10.2007 (23:40)  
no to abych si to pred kazdym prejezdem sel radsi premerit...
03.10.2007 (23:38)  
Miroslav Zikmund, ostatní: Na přejezdech vybavených světelným výstražným zařízením se klasický rozhledový trojúhelník nedělá. Dělá se tam pouze rozhledový trojúhelník pro vlak jedoucí V=10km/h (zmiňovaný rozkaz Op o nečinnosti PZZ). Takto jedoucí vlak musí být viděn, pro něj musí být zajištěné příslušné rozhledové poměry (malinký rozhledový trojúhelník).
Problémem jsou přejezdy zabezpečené výstražnými křížemi - sekání trávy, keřů pro zajištění rozhledových poměrů pro danou rychlost vlaku. Při nedodržení rozhledových poměrů drážní inspekce ihned nařizuje snížit rychlost vlaku na zajištěnou délku rozhledových poměrů (proto 10ky rychlosti na lokálkách na nepřehledných přejezdech s kříži).
Zjednodušeně: Některým řidičům není pomoci. Kdyby se chovali, alespoň tak jak při příjezdu na rušnou křižovatku, tak jsou přejezdy bezpečné (už nyní jsou velmi bezpečné, jen se okolo toho moc mluví). Chce to více morbidních obrázků v médiích, aby účastnici silničního provozu dávali patřičnou pozornost při přijezdu k přejezdu, trochu informovanosti o povinosti řidičů dle zákona a trochu selského rozumu.
03.10.2007 (23:12)  
M: Srovnání křižovatky se semaforama a přejezdu není zrovna moc vhodné. Minimálně kvůli brzdným drahám aut. Navíc u samoforů svítí vždycky jedna z barev (= má jistotu, že jsou v provozu) a když ne, tak se musím dát přednost, pokdu jsem na vedlejší.

No ale takhle to vypadá, že jsou závory a světla vlastně úplně na houby. To zase ne. Pokud nefungovaly, mají ČD nebo SŽDC (prostě jejich správce) minimálně spoluzodpovědnost za nehodu.

Ale nedovedu si treba predstavit, jak se rozhlizim v Nedvedicich smer Brno (2 metry lebeda, silnice do kopce, koleje do zatacky, videt by tam nebyl ani tanker)...

Tenhle přejezd neznám, ale znám pár podobných. Jediný způsob, jak se na nich rozhlédnout, je najet čumákem do kolejí, což asi nebude nejlepší řešení. :) Osobu poučenou s sebou bohužel vždy nevozím. Takže jak to řešit?
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko