..: Třetí železniční balíček :..

Ilustrační foto - kousek za Břeclaví, autor: BrumlaBrusel - Evropský parlament ve druhém čtení projednával soubor legislativních opatření pro železniční dopravu, tzv. „Třetí železniční balíček“. Tento soubor se týká tří oblastí a to liberalizace železniční osobní dopravy (mezinárodní a vnitrostátní), práv cestujících a licence pro strojvedoucí. Z výsledků jednání vyplývá, že od roku 2010 dojde k otevření trhu mezinárodní osobní železniční dopravy.

Navrhovaná liberalizace vnitrostátní osobní železniční dopravy od roku 2017 potřebnou podporu nezískala. Součástí schváleného balíčku je i rozšíření práv cestujících včetně náhrad jízdného při delším zpoždění vlaků. Poslanci rovněž žádají, aby stanice, nástupiště a vlaky byly přístupné osobám s omezenou schopností pohybu a orientace. Směrnice má rovněž zakazovat jakoukoli diskriminaci cestujících se zdravotním postižením ze strany železničních podniků a provozovatelů služeb. Všechny osobní vlaky by navíc měly umožňovat i přepravu zavazadel, kočárků, invalidních vozíků, kol a sportovního náčiní.

Parlament schválil zprávu o vydávání osvědčení strojvedoucím a dalším členům vlakové posádky. Rada požadovala, aby se tato povinnost vztahovala pouze na strojvedoucí, ale podle poslanců by měly osvědčení vlastnit také ostatní členové posádky, kteří se starají o bezpečnost cestujících. Ti by měli splňovat určité minimální požadavky - dobrý zdravotní stav, základní vzdělání a obecné profesní dovednosti.

S ohledem na rozdílnost v názorech mezi Radou a Parlamentem, tyto tři zprávy budou projednány v rámci zvláštního smírčího jednání mezi Parlamentem a Radou. Tento proces může trvat i několik měsíců. Německé předsednictví oznámilo, že by rádo soubor opatření uzavřelo co nejdříve.

Shodou okolností dnes DB vydaly poprvé v historii Evropský průkaz pro strojvedoucí ve spolkové zemi Sasko. Třináct strojvedoucích, kteří s vlaky zajíždí ze Saska až do Prahy, tak disponují novým certifikátem. Strojvedoucí museli složit odborné a jazykové zkoušky.

zdroj: Evropská komise, text je zveřejněn na internetových stránkách MD ČR


CSPSV | 31.5.2007 (23:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Evropa


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
31.05.2007 (23:45)  
dojde k otevření trhu, což je dobře + všechny všechny vlaky by měly vozit kola, což je pro cestujícího dobře, ale začíná to smrdět příliš mnoha normama + osvědčení, které nejspíš skončí jako paskvil, který akorát přidělá problémy

mirekmir: proželezniční lobbysté prostě tak schopní nejsou. ale úplná katastrofa to taky není, v evropě se staví koleje o sto šest (naprosto mě teď dostalo, že v rumunsku staví koridor na 200 km/h) - možná díky tomu, že do toho eu moc nezasahuje:)
31.05.2007 (23:29)  
Bla, bla, starosti o jistě mnohdy podstatné věci. Ale KDY EU zaujme jasné stanovisko vůči: železnice versus silnice, z hlediska nákladů, spotřeby energie atd. Kdy zařve: dost a preferujme to, co vychází energo, eko, náklado atd nejlépe! Totéž přeneseně na členské státy. Jinak - pokud příslušní lobbisté nebudou isolováni na příslušných místech, a to na max. na nejdelší dobu, tak to bude vypadat, jak to vypadá dodnes. V celém článku není ani slovo o zvrhlém daňovém systému, který preferuje silniční dopravu. Takže potom liberalizace vždy půjde k čertu. Anebo penízky půjdou na příslušná místa.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko