..: Lidé na Slovensku se do vlaků nevrátili :..

Pokladní ZSSKBratislava - V loňském roce využilo služeb ZSSK opět méně cestujících, ve srovnání s rokem 2005 se jedná o pětiprocentní pokles. "Celkem jsme odvezli necelých 47 milionů lidí," řekl deníku Pravda Miloš Čikovský, tiskový mluvčí ZSSK. Podle plánu měla společnost přepravit o 5,5 milionů lidí víc. Stát dotoval železnici 9 miliardami korun. Lidí ve vlacích ubylo kvůli prodlužování jízdních dob vlaků, přestavbám tratí a zvýšenému zájmu lidí o cestování autem. Na Slovensku se počet přepravených cestjících snižuje již deset roků. Změny nepřinesly ani nově zavedené slevy na podzim roku 2005. Lidé ale cestovali na delší vzdálenosti a kupovali si tak dražší lístky a proto nenastal propad v tržbách z prodeje jízdenek.

zdroj: Pravda.sk


CSPSV | 25.4.2007 (21:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Dopravci

Ďalšie z regiónu Slovensko (celé)


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ JOHNZ 
27.04.2007 (0:52)  
Slovensku asi pomôže len cca. 4 roky počkať, keď a hadam zajedno niečo pohne s koridorom, zadruhé pôjde pár "zodpovedných osôb" do penzie. Potom sa možno niečo k lepšiemu zmení ... ale ryba smrdí od hlavy ...
registrovaný užívateľ JnR 
26.04.2007 (17:46)  
František: Jednoduché řešení je IDS, v okolí Brna to funguje, kdyby se chtělo, šlo by to i jinde.
26.04.2007 (17:25)  
JnR: To by pochopitelně mohly, jenže tomu by asi musela předcházet tarifní a časoprostorová integrace. Navíc si myslím, že pro autobusy je zde spousta jiných směrů, kde by mohly dobře sloužit jako napaječe, než zrovna ty souběžné s tratěmi. To, že mohou v současnosti požívat různých úlev, od již uskutečněných rozsáhlých úprav infrastruktury, přes její nulové (u regionální) či mírné (u státní) zpoplatnění až po mnohem dostupnější moderní úsporná nízkokapacitní vozidla, je bohužel fakt, na druhé straně je ale spousta obcí odkázaná na vlastní automobily. Pravda, někde se i ty mohou vyplatit, přitom ale většinou opět chybí vazba na dráhu (parkoviště, půjčovny). Tady se to ale narozdíl od těsnější spolupráce autobusů s vlaky naštěstí zlepšuje.
registrovaný užívateľ ČD4ever  mail  
26.04.2007 (16:27)  
Karboxilas: Ha ha ha ha :-D Dobře jim tak :-D
registrovaný užívateľ Kája 
26.04.2007 (14:52)  
na Slovensku to není ani s autobusy nějaký zázrak - kolikrát odjede poslední bus (např. kolem 18hod. a pak už nic nejede, leda stopem nebo si vzít taxi) chvilku před příjezdem vlaku (nezpožděného)...ale to se stává i ČR - holt konkurence a žádná spolupráce
registrovaný užívateľ JnR 
26.04.2007 (14:39)  
Happy, VB: A proč by fci potoků zásobujícíh řeky nemohly plnit autobusy?
26.04.2007 (12:47)  
K prípojom som sa zámerne nevyjadroval, pretože o tom veľmi nemám prehľad. Po masívnom rušení lokálok to ale nijak slávne nebude. Pri svojich cestách to vždy celkom šlo, ale je pravda, že sa pohybujem pri hlavných tratiach...
26.04.2007 (12:45)  
Ja ako hlavný dôvod vidím tarifnú politiku ZSSK, ktorá je stále príliš prekomplikovaná. Sám cestujem pravidelne Žilina - Olomouc, občas do Prostějova, občas do Brna, občas do Prahy a výnimočne inam. Na to všetko veselo využívam In-junior a i keď mám výhrady voči mnohým veciam u ČD, nedá sa povedať, že by som nebol spokojný.
Keď potrebujem cestovať niekam na Slovensku, volím autobus. Kupovať si Junior RailPlus sa mi pri danej zľave neoplatilo a iné použiteľné zľavy pre mňa neexistujú. Pritom by stačilo rozvinúť niektoré nápady z minulosti: neflexibiliné first-minute IC lístky (na meno, 14 dní pred odjazdom, bez možnosti vrátenia) so super zľavou, spiatočné zľavy, vernostný program atď.

Druhá vec je, že trať s najväčším potenciálom kopíruje hlavný cestný ťah, ktorý sa naviac úspešne mení na diaľnicu. Na business cesty do Bratislavy teda cestuje málokto vlakom. Hlavnú časť cestujúcich tvoria študenti natrieskaní v rýchlikoch s 50% zľavou. Ide o to, že už aj tu vyjde výhodnejšie bus - keď sa začalo jazdiť ZA-BA za 115 Sk, tak o vlak už záujem nikto nemal.

Veľmi teda chýba agresívnejšia obchodná politika a marketing. Oslovenie zákazníka, poukázanie na to, že sa môže zviezť v pohodlí a s klímou aj v rýchlikoch a pod. Ďalej už len zrýchlenie výstavby koridoru, lebo ZA-BA za 3h 3min, resp. 2h 31min si môže dopravca strčiť za klobúk.
registrovaný užívateľ Karboxilas  mail  
26.04.2007 (12:21)  
Sice to sem nespadá, ale zajímavá událost se stala na D1 - za jízdy začal hořet autobus Student Agency:
http://zpravy.idnes.cz/na-d1-shorel-linkovy-autobus-lide-vyskocili-fkw-/krimi.asp?c=A070426_104555_krimi_mad
registrovaný užívateľ happy 
26.04.2007 (10:53)  
tak tak,ono i na těch hlavních tratí kolikrát leží malé vesnice.Rád uvádím příklad trati 190.Kdo by seděl v rychlíku,když bych utnul lokálky??Číčenice je vesnička,Ražice jakbysmet.Do předměstí Horažďovic vám taky nikdo pěšky nepude.Vyjímky jsou Strakonice,Protivín a Nepomuk.Což je ale málo.Takže vyživovací tepny šumavských,blatenských,ražických lokálek jsou nepostradatelné.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko