..: Letos obdrží ČD dalších 9 jednotek řady 471 CityElefant :..

971.031 a zleva pánové Jiří Paruza, manažer realizace EJ 471 ČKD Vagonka, Vladimír Filip, náměstek GŘ ČD pro ekonomiku a Jaromír Jelínek, obchodní ředitel ČKD VagonkaPraha - Dnes uspořádaly České dráhy a ČKD Vagonka společnou tiskovou konferenci v prostorách vládního salónku na pražském hlavním nádraží, která byla věnována modernizovanému designu jednotek řady 471 CityElefant. V současné době provozují České dráhy 27 jednotek a v letošním roce by mělo být do provozu nasazeno dalších 9 souprav, které budou jezdit na tratích v okolí Prahy a na severní Moravě. Cená jedné jednotky je přibližně 210 mil. Kč. Každá jednotka 471 denně najede jen v rámci příměstské dopravy v okolí Prahy cca 550 km na celkem 231 vlakových spojích, kde denně přepraví až 64 tisíc cestujících.

Devět souprav 471 v roce 2007

Všechny nově dodávané jednotky již budou mít nový design. "Z inovačních kroků nových jednotek lze jmenovat zejména větší plochu čelního skla, aerodynamičtější tvar čela bez horního zkosení, instalovaný telerail či uzavřené toalety," uvedl na tiskové konferenci Jiří Paruza, manažer realizace EJ 471 ze společnosti ČKD Vagonka. "Nový barevný design mají jednotky v pořadí od dvaadvacáté," dodal Jaromír Jelínek, obchodní ředitel společnosti. ČKD Vagonka a České dráhy podepsaly v loňském roce smlouvu na dodávku dalších 30 třívozových dvoupodlažních souprav řady 471 v celkové hodnotě přibližně 6 miliard korun, které by měly být dodány do 5 let. Financování je zajištěno prostřednictvím Eurofimy, z vlastních zdrojů a počítá se i s dalšími zdroji financování. Pro srovnání - v roce 2005 byly vyrobeny 4 a v roce 2006 šest jednotek.

971 a 452 v žst. Praha hl. n.Elektrické jednotky 471 nahrazují elektrické jednotky vyráběné v 60. a 70. letech minulého století. Na začátku letošního roku se podařilo firmě ČKD Vagonka proniknout do Litvy a byl uzavřen kontrakt na dvě dvoupodlažní elektrické jednotky s označením EJ 575 za téměř 490 mil. Kč s termínem dodání v roce 2008. Firma očekává, že do Litvy dodá až 10 těchto jednotek. Díky řadě kontraktů neustále roste počet zaměstnanců ČKD Vagonky, která je součástí skupiny Škoda Holding - z 320 lidí v lednu 2005 na 421 zaměstnanců v současné době. Nadále bude nutné navyšovat počet pracovníků do konce roku 2008 na cílových 550 zaměstnanců.

Jednotky 471 i na dálkových vlacích

Čelo 971.031V současné době České dráhy analyzují potenciál nasazení těchto souprav také na kratší dálkové spoje s cestovní dobou 1,5 - 2 hodiny, kde by rovněž přispěly ke zvýšení komfortu cestování. Náměstek generálního ředitele ČD pro ekonomiku Vladimír Filip k tomu dodal, že jednotky řady 471 by byly nasazovány na vlaky do vzdálenosti 150 km. Zatím zajišťují jednotky 471 vozbu regionálních (příměstských) vlaků na trati Praha - Český Brod - Kolín a jsou řazeny na vybrané spoje na tratích Praha - Beroun, Praha - Lysá nad Labem - Kolín - Kutná Hora, Praha - Kralupy nad Vltavou - Roudnice nad Labem a Český Těšín - Ostrava Svinov - Opava východ.

zdroj: Tisková zpráva ČD


CSPSV | 12.4.2007 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
16.04.2007 (17:30)  
Twix (12.04.2007 20:31) A s těmi střídavými se tady dost lidí ohání jenom Brnem, já zrovna bych si představoval tyto jednotky spíš na tratích Klatovy - Plzeň - ČB - Tábor, tam něco jako panťák v životě neviděli.

Kolik lidí používá tuhle relaci - dle mého zjištění je v okolí Plzeňska neporovnatelně méně cestujících než v JMK (v mimošpičkových vlacích JMK na Letovice se obsazenost 060 pohybuje kolem 35-40 %, na Plzeňsku v Bt kolem 25 %). Špičku porovnávat nemůžu - neměl jsem příležitost tam v té době jezdit. Z tohoto důvodu je alespoň pro mě Brno na nasazení ešusů důležitější než Plzeň.
16.04.2007 (17:02)  
Miroslav Zikmund: A nevíš proč ČD obědnávají trvale spojené soupravy 3+2 místo jedné pětivozové? Přece odstranění dvou řídících stanovišť musí vést k určité úspoře a možná i navýšení kapacity.
16.04.2007 (14:59)  
a co 913
15.04.2007 (11:51)  
671 by asi taky byla relativne (na sedadlo) drazsi tim, ze se asi neudrzi kapacita v M voze, protoze bude potreba nekam dat tu dodatecnou technologii.
registrovaný uživatel Dery 
14.04.2007 (11:20)  
Payus: dik za odpověď
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
14.04.2007 (10:33)  
Jan Prech: není třeba se omlouvat, uhlídnout se může každý.
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
14.04.2007 (8:32)  
dery: na 322 z kapacitních důvodů určitě ne,ale než hodí pod dráty Ostr - FM,tak 460ek už asi moc nezbyde, tak nějaký kus tam určitě pojede
registrovaný uživatel Dery 
14.04.2007 (7:21)  
nevite nahodou někdo jestli 471 budou jezdit i do Frýdku-Místku po elektrifikaci tratě 322 a 323
14.04.2007 (6:54)  
Hawkey: Je pardon, beru zpet, opravdu sem myslel, ze to srovnavas se 471 (nevim kam sem koukal), takhle samozrejme souhlasim...
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
14.04.2007 (0:05)  
Deadeye: bylo to myšleno tak, že rozdílů mezi 471 a 675 je mraky, mezi 575 a 675 jich uz zase tolik nebude.

Jan Prech: mno nemyslím si, že by byla 675 už o tolik dražší než 575, trafo, usměrnovač máš stejný, budeš mít jiný sběrač, nutnost osadit jak AC tak i DC hlavní vypinač atd. A to mi neříkej, že ty rozdílné záležitosti jsou otázkou desítel mil.. Pokud to budeš porovnávat 471 a 675 pak máš zcela zajisté pravdu, že těch jednotek miliónů navíc bude hafo.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko