..: Mimořádnost na trati 270 ochromila dopravu v zemi :..

Ilustrační obrázekČervenka - Krátce po půlnoci došlo na trati SŽDC č. 270 k mimořádnosti, která výrazně ovlivnila a stále negativně ovlivňuje provoz na páteřní trati, spojovací větvi prvního a druhého tranzitního železničního koridoru.

Dne 15.3.2007 byla zahájena dlouhodobá výluka (dle ROV 1302 A) mezi stanicemi Červenka a Moravičany z důvody pokračování výstavby a modernizace železničního koridoru. Krátce po půlnoci dne 18.3. však došlo vlivem stavebních prací v 1. TK k posunu kolejového lože 2. TK, čímž byl znemožněn provoz mezi Olomoucí a Zábřehem na Moravě.

O odklonu dálkových vlaků bylo rozhodnuto poměrně rychle, přesto byl dopad na provoz vlaků fatální. Největší zpoždění si pravěpodobně "odvezl" noční R 225 Šírava, který byl v okamžiku opouštění republiky již o 340 minut opožděn.

Část vlaků byla odkloněna přes Brno a zpět do České Třebové (R 421 Excelsior, R 208 Vltava, Ex 520, R 702 Šohaj), nebo přes Havlíčkův Brod přímo do Prahy (IC 581 Ostravan). Další vlaky (R 208 a R 209 Vltava, R 225 Šírava, R 420 Excelsior) byly vedeny přes Uničov a Šumperk v nezávislé trakci (převážně řadou 749 ve „dvojčeti”) s nečinnou lokomotivou elektrické trakce. Došlo i k poměrně kuriózním křižováním, např. R 208 a R 209 v Uničově nebo R 225 a R 420 v Bludově.

Místní spoje a vlaky SC Pendolino byly v dotčeném úseku vedeny náhradní autobusou dopravou. U vybraných osobních vlaků (např. Os 4065, Os 3702, ...) byla náhradní doprava vedena již kvůli výluce první traťové koleje, takže pro některé cestující se nic nezměnilo, pouze byla náhrada autobusem rozšířena na další spoje.

Tato nepříjemná mimořádnost měla samozřejmě dopad i na provoz přímých vozů, na které vlaky ve stanicích nečekaly. Na EC 176 se tak objevil například lůžkový vůz WLAB ZSSK a podobně.

V současné chvíli jsou stále dálkové vlaky dost výrazně opožděny. R 200 Silesia vyčkal zprovoznění 2. TK a odvezl si ku Praze více než čtyřhodinový "bonus", další zpoždění namátkou: R 420 Excelsior +200 minut, R 700 +105 minut, Ex 520 +105 minut, R 702 Šohaj +95 minut a podobně.

Podle všech dostupných informací byl provoz v 2. TK částečně obnoven cca v 7:30. Zpráva bude průběžně doplňována.

zdroj: Babitron, České dráhy

Za spolupráci děkuji Martinu Jarathovi.


Martin Hanzal | 18.3.2007 (5:40)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
18.03.2007 (16:14)  
Pro doplnění: Šohaj na příjezdu do Prahy +85, na odjezdu +93, navíc ho hnali přes Malešice. Na odjezdu z Holešovic +103, pak to začal srážet. V Teplicích jsem byl z Holešek za rekordních 1:17:)))
18.03.2007 (15:46)  
No a pak ze nejezdi EC/IC pres Havlickuv Brod :-))
18.03.2007 (15:30)  
myslím že payus to vystihl docela dobře až na ty kopáče,neboť za kopáče nese odpovědnost mistr nebo vedoucí pracovní čety, takže asi tak, ale já bych to tipoval na zmrvený stavební postup...
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
18.03.2007 (15:07)  
pokud pracují na tom,aby ten problém odstranili tak,aby se to neopakovalo...tak se to ted prostě stává a možná ještě stane. Myslím,že vinu má ten,kdo tu stavbu a její průběh plánoval,protože si to z posudků určitě přečetl. pokud ne ,tak je na vině ten,co ty vlivy měl posoudit. Pokud i přes tohle všechno kopáči kopli o pár cenťáků jinde než měli,pak jsou na vině oni
registrovaný uživatel Vávra 
18.03.2007 (13:51)  
Ten traťový úsek leží v CHKO Litovelské Pomoraví v lužním lese. Tam se nestabilní zemina očekávat dá a musí. A není to poprvé, co by se tam něco dělalo, takže někde ta chyba bude.
registrovaný uživatel tony 
18.03.2007 (13:47)  
Okolo Moravičan bývá půda na jaře hodně podmáčená, je to tam rovina okolo řeky. Minulý týden jsem to tam někde zrovna pozoroval.
18.03.2007 (13:19)  
Přesně tak, taky si myslím že za to dělnici nemůžou, to ta hlína musela byt nějaká mokrá nebo písečná...možná ani kravatáci nejsou viný, i když je trat ve špatnym stavu. Může se to stát v podstatě kdekoliv.
18.03.2007 (13:13)  
Nemyslím si, že by na tomhle měli vinu kopáči jakékoli barvy. Tohle nedomysleli kravaťáci v kancelářích. Kolem všeho keců a administrativy a na co mají dát pozor to zanedbají. To museli vědět, že je trať v dezolátním stavu, a že jakákoli činnost okolo může mít dalekosáhlé následky.
registrovaný uživatel Jim  mail  
18.03.2007 (13:10)  
VB: piš si ty svoje rasisticky kecy někam jinam, tady na to neni nikdo zvědavej!!
18.03.2007 (12:49)  
Dost pochybuji, že se "tam" v noci něco kopalo ručně … Nicméně ponechme "samizdatové" spekulace na oficiální závěr …
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko