Červenka - Krátce po půlnoci došlo na trati SŽDC č. 270 k mimořádnosti, která výrazně ovlivnila a stále negativně ovlivňuje provoz na páteřní trati, spojovací větvi prvního a druhého tranzitního železničního koridoru.
Dne 15.3.2007 byla zahájena dlouhodobá výluka (dle ROV 1302 A) mezi stanicemi Červenka a Moravičany z důvody pokračování výstavby a modernizace železničního koridoru. Krátce po půlnoci dne 18.3. však došlo vlivem stavebních prací v 1. TK k posunu kolejového lože 2. TK, čímž byl znemožněn provoz mezi Olomoucí a Zábřehem na Moravě.
O odklonu dálkových vlaků bylo rozhodnuto poměrně rychle, přesto byl dopad na provoz vlaků fatální. Největší zpoždění si pravěpodobně "odvezl" noční R 225 Šírava, který byl v okamžiku opouštění republiky již o 340 minut opožděn.
Část vlaků byla odkloněna přes Brno a zpět do České Třebové (R 421 Excelsior, R 208 Vltava, Ex 520, R 702 Šohaj), nebo přes Havlíčkův Brod přímo do Prahy (IC 581 Ostravan). Další vlaky (R 208 a R 209 Vltava, R 225 Šírava, R 420 Excelsior) byly vedeny přes Uničov a Šumperk v nezávislé trakci (převážně řadou 749 ve „dvojčeti”) s nečinnou lokomotivou elektrické trakce. Došlo i k poměrně kuriózním křižováním, např. R 208 a R 209 v Uničově nebo R 225 a R 420 v Bludově.
Místní spoje a vlaky SC Pendolino byly v dotčeném úseku vedeny náhradní autobusou dopravou. U vybraných osobních vlaků (např. Os 4065, Os 3702, ...) byla náhradní doprava vedena již kvůli výluce první traťové koleje, takže pro některé cestující se nic nezměnilo, pouze byla náhrada autobusem rozšířena na další spoje.
Tato nepříjemná mimořádnost měla samozřejmě dopad i na provoz přímých vozů, na které vlaky ve stanicích nečekaly. Na EC 176 se tak objevil například lůžkový vůz WLAB ZSSK a podobně.
V současné chvíli jsou stále dálkové vlaky dost výrazně opožděny. R 200 Silesia vyčkal zprovoznění 2. TK a odvezl si ku Praze více než čtyřhodinový "bonus", další zpoždění namátkou: R 420 Excelsior +200 minut, R 700 +105 minut, Ex 520 +105 minut, R 702 Šohaj +95 minut a podobně.
Podle všech dostupných informací byl provoz v 2. TK částečně obnoven cca v 7:30. Zpráva bude průběžně doplňována.
zdroj: Babitron, České dráhy
Za spolupráci děkuji Martinu Jarathovi.
2) Osobne si myslim, ze sa podcenil teren... neviem posudit mieru R 600, ktory - podla toho ako sa tu pise - jazdil ako zmyslov zbaveny...
3) a k tazkym nakladom... nedali sa zariadit odklony? (podobne ako na ZSSK BA-ZA kde je cast nakl. vlakov odklonena z Trencina cez Chynorany.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.