Berlín - Německé dráhy (DB) a Dánské dráhy (DSB) uzavřely dohodu o spolupráci. Zároveň obě železniční společnosti oznámily, že od 9.12.2007 začnou jezdit spoje ICE i mezi Německem a Dánskem. DB a DSB očekávají nárůst počtu cestujících do roku 2015 mezi oběma zeměmi o 30 procent.
Spoje kategorie ICE začnou od změny jízdního řádu v prosinci jezdit na trase Hamburg - Flensburg - Aarhus a Hamburg - Putgarden - Kopenhagen (Kodaň). Jeden pár ICE bude zajišťovat také přímé spojení Berlína s Kodaní. Po více než 10 letech tak budou mít obě hlavní města opět přímé vlakové spojení. Jízdní doba mezi Berlínem a Aarhusem se zkrátí zhruba o půl hodiny na méně než 7 hodin. Do roku 2015 by mělo cestovat mezi Německem a Dánskem zhruba 330.000 cestujících ročně. Od prosince nahradí německé jednotky ICE mezi Německem a Dánskem dosud jezdící dánské vlaky IC.
zdroj: Tisková zpráva DB
http://www.ice-fanpage.de/ice_multimedia/bilder/icet_strecke/icet_strecke01_bild02.htm
http://www.ice-fansite.com/galerie/categories.php?cat_id=20
4 vozy? ja snad videl i vic. Pravda v provozu jsem to videl jednou v dobach minulych ve stanici Hof Hbf.
1. Podle tiskove zpravy DSB k zadne vyrazne zmene jizdni doby nedojde (okolo 6 hodin)
2. ICE-TD draty nepotrebuji.
3. Ten nejdulezitejsi (a v teto zprave opomenuty) prinos tohoto reseni je uvolneni nekolika silne nedostatkovych jednotek IC3 z mezinarodniho provozu.
4. "nemecke jednotky ICE" ve zprave - rozumej nemecke podle zeme puvodu. Pujde o jednotky ICE-TD DSB (pronajem od DB).
michawel: pres Aarhus nic jezdit nebude, Aarhus je konecna stanice. Jedine zrychleni je odstraneni prestupu ve stanici Hamburg. Co se tyce rychlosti, tak na trati Hamburg - Flensburg - Fredericia - Aarhus neni rozdil mezi IC3 a ICE-TD. Hamburg-Puttgarden-Roedby-Koebehavn totez. V Dansku nejsou zadne trati na rychlost vyssi nez 180 km/h. Navic jde o ICE-TD, nikoliv ICE-T (ktere muze nejdal do pohranicni stanice Padborg)
A IC3 ma 3 vozy, takze 2 jednotky maji 6 vozu (MFA-FF-MFB), 2 motorove a jeden vlozeny - tedy nikoliv 5. :) Tech 6 vozu se vejde na jednu kolej trajektu.
Johnyxxx: Do Kodane se z Hamburgu nejezdi pres Flensburg, ale pres Puttgarden. (vyjimkou je nocni spaci vlak (EN) a sezoni lyzarske vlaky, ktere jezdi pres Odense a Padborg)
Ohledne jizdni doby EC z Prahy: ono to taky v Dansku zastavuje v kazde IC-stanici, jede to jako normalni rychlik + je tam preprah v Padborgu.
ICE-TD se do trajektu vejde, ale je delsi nez IC3, takze bud bude jezdit jenom 1 jednotka nebo bude treba vyuzit obe koleje na trajektu. Jednotky IC3 se vejdou do trajektu 2 na jednu kolej.
Podle planu DSB by na trajektu mela byt vzdycky jen jedna jednotka ICE-TD, ale v pripade potreby se vejdou dve.
Predpoklada se jedna jednotka z Kodane a v Puttgardenu pripojeni druhe jednotky.
ICE-TD má 4 vozy tzn ideální,ne?
Nejrychlejší přímý vlak přes Flensburg je "naše" EC 370. 727 km za 7:25 (průměr 97 km/h)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.