..: Do silnic a dálnic šlo loni opět více peněz :..
informaceSFDI - O šest procent více než předloni se proinvestovalo v roce 2003 do výstavby a údržby silnic a dálnic. Vyplývá to z tiskové zprávy Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI). Z celkové sumy 45, 4 mld. Kč šlo do silnic a dálnic více než 25 mld. Kč, zatímco do železnice SFDI investoval za 15 mld. Kč, 300 mil. Kč bylo proinvestováno do lodní dopravy. V letošním roce má SFDI k dispozici jen 44 mld., z čehož má být vloženo do železnice opět 15 mld. Kč (především na pokračující výstavbu koridorů), do vodních cest půjde 900 mil. Kč, zatímco do silniční dopravy půjde opět více - 27, 5 mld. Kč. Zde půjdou finance především na dálnicích: D1 (úsek Vyškov - Mořice), D3 (obchvat Tábora), D5 (obchvat Plzně), D8 (severní část) a D11 (Poděbrady - Žehuň). Jen připomenu, že první tranzitní koridor je již před dokončením, zatímco dálnice z Poděbrad na Hradec Králové se "staví" již čtrnáct let. Porovnejte kvalitu svršku na našich vlajkových lodích: na dálnici D1 a na trati Praha - Pardubice a počet financí, které tečou do silnic a do železnic. Nestálo by za to proinvestovat do železnice o pár miliard více a náklady převěst z přetížených silnic na železnice?

Martin Hanzal | 23.2.2004 (20:49)
Související zprávyopen/close
Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko