..: Dráhy opravily koleje poškozené srážkou vlaků :..

Ilustrační obrázekKáranice - Hlavní trať z Hradce Králové na Prahu je opět průjezdná bez omezení. Dopravu mezi Dobřenicemi a Chlumcem nad Cidlinou několik dní komplikovaly následky nedávné srážky rychlíku s nákladním vlakem. Nehoda se stala na okraji nádraží v Káranicích na Hradecku. „Od včerejšího odpoledne je průjezd místem nehody opět bez jakéhokoli omezení. Koleje se podařilo uvést do původního stavu, což umožňuje doržovat jízdní řády i plynulost železniční dopravy,“ potvrdil včera mluvčí ČD Aleš Ondrůj.

Vlaky musely jezdit krokem

Při srážce vlaků byla poškozena výhybka na hlavní koleji. Vlaky tam proto mohly projíždět nejvýš 10 km rychlostí. Železniční nehodu u Káranic, která před týdnem na několik hodin zcela vyřadila z provozu důležitou trať, zřejmě zavinil strojvedoucí rychlíku, jenž přehlédl návěstidlo zakazující další jízdu. „Teď jsem vyslechl strojvedoucího rychlíku. Podrobnosti k tomu zveřejnit nemohu, mohlo by to zkomplikovat vyšetřování. Jasno budeme mít do 3 týdnů. Nehodu vyšetřujeme pro podezření z trestného činu obecného ohrožení. Obviněn zatím nikdo nebyl,“ uvedl včera po poledni policejní vyšetřovatel Milan Pavliš.

Od čelního střetu s protijedoucím nákladním vlakem dělily rychlík, ve kterém cestovaly desítky lidí, jen vteřiny. Nákladní vlak naštěstí odbočil z hlavní koleje, po které se rychlík jel, a ten do něj narazil jen z boku. V nákladním vlaku byla i cisterna s amoniakem, kterou rychlík těsně minul. Při nehodě nebyl nikdo vážně zraněn. Mimo trať skončila rychlíková lokomotiva, jeden nákladní vagon se převrátil. Nejhůř dopadl strojvedoucí rychlíku, který utrpěl poranění nohy a ruky. Škoda přesáhne 3 miliony korun.

zdroj: Mladá fronta DNES


Adys Poslat mail autorovi | 16.2.2007 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Královéhradecký


registrovaný uživatel kozel  mail  
25.02.2007 (17:27)  
Louis Armstrong: A proč nám to cpeš !? Každej je někde zaměstnanej a nikdo to nikomu tady necpe...
19.02.2007 (10:16)  
A co zabepečení, aby se to nemohlo příště stát ? To bude i nadále všechno viset na jediném člověku na mašině, jestli při stovce nepřehlídne jednu návěst?? Na lokálce bych to chápal, ale na hlavní rychlíkové trati nebude ani přenos návěsti na lokomotivu, ani jiný způsob informování fíry o tom, že bude v nějaké díře křižovat?? To tedy nechápu, proč myslíte, že třeba na takové dálnici vznikají řetězové srážky, když najednou dojde z nějakého důvodu k zastavení provozu,tak prostě všichni neubrzdí... To jsou všichni,co to nestihnou taky obžalovaní z obecného ohrožení??
17.02.2007 (0:07)  
Jenom bych dodal, že na rychlém zprovoznění se podílela f. Chládek a Tintěra Pardubice a.s. ;-)

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko