..: Bude provoz na trati Tanvald - Sklářská Poreba obnoven? :..

DB 612-Tanvald, paolo3Harrachov - Města ležící podél železniční tratě č. 036 (Liberec) - Tanvald - Harrachov usilují o to, aby vlaky z Čech jezdily až do Polska. Původně tak trať byla i postavena, ale před 62 lety byl provoz přerušen. Veškerá jednání s polskými železnicemi zatím selhala. Trať přitom spojuje českou a polskou část Jizerských hor a Krkonoš a je tak ideálním lákadlem pro turisty.

"Určitě by to přineslo další pracovní místa pro místní, protože by se tím rozvinul turistický ruch," myslí si starosta Kořenova Luboš Marek. O obnovení provozu se obce snaží už několik let - bezúspěšně. "My samozřejmě máme velký zájem na tom, aby vlaky jezdily až k nám. Bohužel to stále komplikují nevyřešené majetkové spory. Různé úseky tratě totiž patří odlišným vlastníkům, vysvětlil ČT Andrzej Kudla, zástupce generálního ředitele pro regionální dopravu v polské Vratislavi.

Část tratě na polském území je navíc v konfiskaci. Liberecký kraj už proto před časem požádal o pomoc polské státní úřady. Podle Jindřicha Berounského by koleje určitě potřebovaly opravit, pro sezónní provoz jsou ale vyhovující. Sdružení obcí chce trať využívat pro letní a hlavně pak zimní turistiku. Běžkařů, kteří míří do Jizerských hor, jsou při dobrých sněhových podmínkách tisíce. Obnovení provozu teď záleží hlavně na polské straně - jak rychle dokáže vyřešit majetkové potíže.

Ozubnicová trať Tanvald - Kořenov je nejstrmější železnicí v České republice. Mezi Tanvaldem (466 m n. m.) a Kořenovem (701 m n. m.) překonávají vlaky výškový rozdíl 235 metrů. Na trati jsou 3 ozubnicové úseky o celkové délce 4,43 km. Na nejdelším z nich, mezi Dolním Polubným a Kořenovem, je i největší sklon - 58 promile, uvádí se v publikaci Železnice, Regiony, Evropa. V letošním roce oslaví trať 105 let své existence.

zdroj: ČT 24, Projekt Příští stanice: Harrachov centrum


CSPSV | 13.2.2007 (23:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Liberecký Polsko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel José 
14.02.2007 (0:01)  
"přeshraniční" trať přitáhne dost lidí.. Na "mé" trati (KVary - Potůčky) zajíždí vlaky občas do Johangeorgenstadtu, ale hlavně o víkendu jezdí příme vlaky do Zwickau - a jsou celkem využívané.. (i díky tomu že na nich jezdí Desira :) )
I když Poláci nejsou Němci.. Mají vůbec nějaké moderní soupravy?
13.02.2007 (23:56)  
v dobe stavby bylo Polsko vzdaleno nekolik set kilometru :) a ty draty nebyly od zacatku a prisly z Nemecka.
registrovaný uživatel VKor 
13.02.2007 (23:52)  
No, myslím, že byla stavěna proto, aby po ní jezdily vlaky do Harrachova z tehdejší Německé říše (Polska až po druhé světové válce) - a dokonce elektrické. Nějaké zbytky trakčního vedení se tam ještě najdou - někde jsem o tom četl reportáž, teď nevím, kde (možná i tady - ach ta skleróza... :-)
registrovaný uživatel happy 
13.02.2007 (23:35)  
Hmm takových projektů je.............
13.02.2007 (23:20)  
"...usilují o to, aby vlaky z Čech jezdily až do Polska. Původně tak trať byla i postavena..."

No pochybuju, ze by tato trat byla stavena proto, aby po ni jezdily vlaky do Polska. :)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko