Brodek u Přerova - Mezi zastávkami Dluhonice a Prosenice došlo dnes v 16:05 hod. na železničním přejezdu ke srážce soupravy pendolino s nákladním automobilem. Na místě zasahovali hasiči a podle dostupných informací se nehoda obešla bez zranění, a to i díky včasné reakci strojvedoucího.
Dotčeným vlakem je IC 509 SC Pendolino z Prahy Holešovic do Ostravy hl. n., na kterém byla nasazena jednotka 680.005. Zdá se, že na svém odjezdu bude z Ostravy opožděn i spoj IC 512 SC Pendolino s pravidelným odjezdem v 17:11 hod. Právě na těchto 2 spojích mohou být z provozních důvodů místo jednotky pendolino nasazeny vozy odpovídající standardu vlaku EC. Dnes je však na nich nasazeno pendolino.
Ke srážce vlaku s nákladním autem došlo v rychlosti 10 km/h. Běžně zde ale vlaky jezdí rychlostí 120 km/h a od 1.2.2007 zde bude rychlost zvýšena až na 160 km/h. "Strojvůdce nejen stihl použít rychlobrzdu, ale ještě varovat cestující, aby se pevně drželi," řekl mluvčí drah Aleš Ondrůj. Na soupravě jsou poškozeny laminátové kryty spřáhla a proto by měla být souprava schopna další jízdy po ukončení šetření.
Provoz na trati je částečně obnoven
Podle zpravodajství Novinky.cz je na trati v obou směrech přerušen provoz, neboť kamión stojí napříč trati přes obě koleje. České dráhy plánují zavedení NAD a řeší náhradní dopravu i pro cestující pendolina. Pokud se prokáže neoprávněné jednání řidiče kamiónu, budou na něm dráhy požadovat náhradu škody. Zatím není jasné, proč se automobil vyskytoval na přejezdu s výstražnými světly a spuštěnými závorami. Podle prvního šetření byla světelná signalizace v provozu. Zpravodajství Idnes.cz zveřejnilo informaci, že na jednotce a kamiónu vznikla celková škoda ve výši 450 tisíc korun.
"Provoz na jedné koleji v úseku Olomouc - Přerov byl obnoven v 18:10 hod. Cestující ze spoje SC 509 si přestoupili do spoje SC 511 a ostatních vlaků. Současně na spoj SC 512 byla vypravena z Ostravy do Prahy náhradní souprava složená z klasických vozů tak, aby bylo možné zajistit přepravu cestujících a minimalizaci zpoždění, protože souprava pendolino nemohla být vinou střetnutí a následného šetření přistavena. Souprava (680.005) spoje SC 509 je pojízdná a vrátí se bez cestujících jako soupravový vlak zpět do Prahy, kde bude preventivně podrobena technické prohlídce a poté nasazena zpět do provozu," sdělil ŽelPage tiskový mluvčí ČD Aleš Ondrůj.
Řidič kamiónu na TV Nova řekl, že signalizační zařízení nefungovalo - nejprve svítilo červené světlo, které pak zhaslo a proto na přejezd vjel.
zdroj: Aktualne.cz, Novinky.cz
29. ledna - 13:16 - Policie stíhá řidiče kamionu za páteční srážku s rychlovlakem Pendolino. Pětatřicetiletý šofér vjel u Brodku u Přerova na přejezd, i když svítila světla. Je podezřelý z obecného ohrožení.
Policie stíhá pětatřicetiletého řidiče kamionu kvůli podezření z obecného ohrožení. Hrozí mu až rok vězení. "Vyšetřování bude uzavřeno do dvou měsíců. Musíme vyčkat na různé posudky a vyjádření," řekla mluvčí Michaela Sedláčková.
Nikde jsem tu ale nezaznamenal jednu věc, když pominu tu část řidičů, kteří si zbytnělou suverenitou kompenzují svou nejistotu, následky stresu či jiné mindráky. Tou je schopnost člověka řešit veškeré dopravní situace, má na to vliv nedokonalost oka, jako je postupné zmenšování zorného pole nejen vlivem věku ale i z jiných důvodů jako je únava, celkové naladění psychiky, rychlost reakce atd. Od přírody jsme vybaveni na pohyb tak do 20km/hod, určitá pravidla umožňují tuto rychlost překročit ale jen do jisté míry - 99% nehod je právě důsledek nerespektování této nedokonalosti. Abych byl konkrétní - debatu, jestli svítí bílé světlo či nikoliv považuju za mimo mísu, prostě musím jet na jistotu, že je volno, že to ubrzdím před přejezdem, tak aby mne nic nepřekvapilo. K tomu musí tlačit i regule a komu se to nelíbí ten je podle mne deprivant dle definice Dr Koukolíka - je to jedinec nebezpečnej sobě i ostatním, proto omezení rychlosti před přejezdem. Vinu má i policie, že to víc nehoní a poslanci, že vyrábí díry v zákonech.
Obzvláště je nebezpečné si léčit následky stresu zvyšováním hladiny adrenalinu - za volantem.
Rychlost pro prerazeni jsi vypocital spravne a opravdu to tak je. Brevno zavory je vyrobeno z lati z jehlicnatych drevin a mechanicka odolnost neni tak velka, jak se muze zdat. Vsak taky udavana minimalni zivotnost brevna je jen 5 let (u AZD99).
Co se tyka vyzkouseni prerazeni zavory, tak bych se spis poptal u vyrobce (AZD) a nabidnul sve zkusebni vozidlo pro zkousku:-) U CD zadna moznost asi nebude.
To nic nemění na tom, že ten přejezd vzhledem k jeho stavu nejde projet více než 20km/h , že se stejně radši rozhlédnu a že jsem se nestačil divit, jak docela blízko vidím vlak, pak až červená a celkem záhy "proletěl" šukafon. Když to srovnám z přejezdem dále ve Mstěticích, kde to padne tak 5 minut před vlakem... a tu dobu, když se to různě rozspožďuje do ca 5 min intervalu.
Je to přesně naopak - moderní závory jsou schválně dělané tak, aby šly snadno zlomit právě z bezpečnostních důvodů.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.