..: Pendolino se střetlo s kamionem, provoz na trati obnoven :..

Ilustrační obrázekBrodek u Přerova - Mezi zastávkami Dluhonice a Prosenice došlo dnes v 16:05 hod. na železničním přejezdu ke srážce soupravy pendolino s nákladním automobilem. Na místě zasahovali hasiči a podle dostupných informací se nehoda obešla bez zranění, a to i díky včasné reakci strojvedoucího.

Dotčeným vlakem je IC 509 SC Pendolino z Prahy Holešovic do Ostravy hl. n., na kterém byla nasazena jednotka 680.005. Zdá se, že na svém odjezdu bude z Ostravy opožděn i spoj IC 512 SC Pendolino s pravidelným odjezdem v 17:11 hod. Právě na těchto 2 spojích mohou být z provozních důvodů místo jednotky pendolino nasazeny vozy odpovídající standardu vlaku EC. Dnes je však na nich nasazeno pendolino.

Ke srážce vlaku s nákladním autem došlo v rychlosti 10 km/h. Běžně zde ale vlaky jezdí rychlostí 120 km/h a od 1.2.2007 zde bude rychlost zvýšena až na 160 km/h. "Strojvůdce nejen stihl použít rychlobrzdu, ale ještě varovat cestující, aby se pevně drželi," řekl mluvčí drah Aleš Ondrůj. Na soupravě jsou poškozeny laminátové kryty spřáhla a proto by měla být souprava schopna další jízdy po ukončení šetření.

Provoz na trati je částečně obnoven

Ilustrační obrázekPodle zpravodajství Novinky.cz je na trati v obou směrech přerušen provoz, neboť kamión stojí napříč trati přes obě koleje. České dráhy plánují zavedení NAD a řeší náhradní dopravu i pro cestující pendolina. Pokud se prokáže neoprávněné jednání řidiče kamiónu, budou na něm dráhy požadovat náhradu škody. Zatím není jasné, proč se automobil vyskytoval na přejezdu s výstražnými světly a spuštěnými závorami. Podle prvního šetření byla světelná signalizace v provozu. Zpravodajství Idnes.cz zveřejnilo informaci, že na jednotce a kamiónu vznikla celková škoda ve výši 450 tisíc korun.

"Provoz na jedné koleji v úseku Olomouc - Přerov byl obnoven v 18:10 hod. Cestující ze spoje SC 509 si přestoupili do spoje SC 511 a ostatních vlaků. Současně na spoj SC 512 byla vypravena z Ostravy do Prahy náhradní souprava složená z klasických vozů tak, aby bylo možné zajistit přepravu cestujících a minimalizaci zpoždění, protože souprava pendolino nemohla být vinou střetnutí a následného šetření přistavena. Souprava (680.005) spoje SC 509 je pojízdná a vrátí se bez cestujících jako soupravový vlak zpět do Prahy, kde bude preventivně podrobena technické prohlídce a poté nasazena zpět do provozu," sdělil ŽelPage tiskový mluvčí ČD Aleš Ondrůj.

Řidič kamiónu na TV Nova řekl, že signalizační zařízení nefungovalo - nejprve svítilo červené světlo, které pak zhaslo a proto na přejezd vjel.

zdroj: Aktualne.cz, Novinky.cz


CSPSV | 26.1.2007 (20:07)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Honza  mail  
06.02.2007 (13:52)  
Je nad moje úsilí přečíst tyto komentáře, proto se předem omlouvám za možná stejný názor. Mohl ten řidič ty závory přerazit. Když se neuzamkly v horní poloze.
29.01.2007 (18:30)  
Já jsem o tom už jednou zmínil – klasická situace kdy vlak A projel přes přejezd a z druhé strany se po sousední kolejí blíží k témuž přejezdu vlak B.
Stáhl jsem si ještě v pátek dostupné časové údaje z CDS a ve vazbě na kilometrické polohy jsem sumarizoval údaje následovně.

vlak IC 510
výh. Dluhonice km 186,775 – průjezd 16.00
odjezdové návěstidlo L6 km 187,307
vlak 511 se rozjíždí z rychlosti 80 km, která je dovolena při jízdě ze šesté koleje na druhou traťovou …
Rokytnice u Přerova přejezd v km 189,194 (předpokládaný průjezd 16.01.15 > nejpozději 16.01.30)
Brodek u Přerova km 192,713 – průjezd 16.03

vlak IC 509
vjezdové návěstidlo 1S km 193,391
Brodek u Přerova km 192,713 – průjezd 16.01
odjezdové návěstidlo S1 km 191,808
Rokytnice u Přerova přejezd v km 189,194 – předpokladané střetnutí se sllničním vozidlem ohledem na brzdění v 16.03
(vzdálenost mezi vjezdovým návěstidlem do Brodku a přejezdem v Rokytnici 4 197 metrů, doba jízdy 2 minuty 6 vteřin, vzdálenost mezi "dopravou" v Brodku a přejezdem v Rokytnici 3 529 metrů, při V = 120 doba jízdy 1 minuta 45 vteřin, vzdálenost mezi odjezdovým návěstdlem S1 2 614 metrů, doba jízdy 1 minuta 20 vteřin; pro rychlost 160 km/h [má se jezdit od 1.2.2007] jsou časy : 1.34 minuty / 1.18 minuty / 0.58 minuty). Kde si ovšem vlak jedoucí směr Dluhonice "šlápne", aby se do činnosti uvedlo PZZ na přejedu v Rokynici bohužel nevím. S ohledem na rychlost 160 km/h bych dával přednost vjezdovému návěstidlu do Brodku.

Od 1. 2. 2007 by měla být zvýšena traťová rychlost na V = 160 km/h, takže kolejové obvody jsou nepochybně konstruovány na tuto rychlost.
Vyklízecí doba přejezdu je podle informací, které byly zde uvedeny, počítána pro rychlost 5 km/h a délku silniční soupravy 22 metrů. Pokud jsem správně počítal, tak pro překonání vzdálenosti mezi závorami na obou stranách přejezdu (uvažováno 12 metrů), trvá vyklizení přejezdu při rychlosti 5 km/h 25 vteřin.

Pokud jde o to "proražení" závor. "Břevno" není pevnostně počítáno na ohyb při čelním střetu se silničním vozidlem, čili při střednutí s kamionem nebo autobusem se prostě ohne nebo zlomí. Pokud pojedete s osobním vozidlem a "břevno" bude nad kapotou, tak ho prostě bude klouzat po kapotě a po čelním okně a zvedne se. Břevna se dají zvednout "lidskou" silou, ostatně také existují dobrodruzi, jejichž spolujezdec zvedne břevno a řidič vjede na přejezd a stejným způsobem přejezd opustí …
registrovaný uživatel M 
29.01.2007 (17:18)  
YouTube video jak vysity:-))
registrovaný uživatel xyz  mail  
29.01.2007 (16:57)  
Odvolávám, co jsem napsal o tom přejezdu, nějak se mi zafixoval v době jeho větší slávy (asi pár dní po spuštění). Nebliká... :(
29.01.2007 (16:43)  
Mato: Staci synchronizace s obsazovanim obvodu, pres ktere vlak jel.
registrovaný uživatel Mato 
29.01.2007 (16:34)  
ad Flying Scotsman: ale to prokážou tak maximálně že to v minulosti blikalo, ale synchronizovat to s vjezdem auta na přejezd... no nevim, kamery asi na zab. zař. nejsou.
29.01.2007 (16:29)  
Mato: Jak to prokazat, ze byl prejezd ve vystraze? Staci stahnout archiv.
registrovaný uživatel Mato 
29.01.2007 (16:23)  
Tak pánové, přes známého co dělal u AŽD mám domluvenu zkušební jízdu vlastní Škodou 120 skrz "Závoru AŽD 99". Podrobnosti upřesním. video natočím i fotky budou k dispozici :oD
registrovaný uživatel M 
29.01.2007 (16:01)  
Asi stejne jako se potvrzuje vina o jeti na cervenou. Proste bud jo nebo ne. Nak to vymyslijou:)
registrovaný uživatel Mato 
29.01.2007 (14:30)  
to by mně zajímalo jak to dokážou, že to svítilo. Jediný kdo to viděl byl řidič, pak až drážní inspektor, který potvrdil, že je ot ok, když stál vlak na přejezdu. Je logiské, když stojí vlak na přejezdu, že to musí svítit. Kdo ale dokáže, že to svítilo i před tím? Pokud by se řidič bránil soudně a měl v době "nehody" v kabině spolijedoucího - svědka, který mu potvrsí, že svěla v době vjetí na přejezd nesvístila, tak jsou ČD v prdeli jak Baťa s dřevákama, protože na to, že tomu tak nebylo žádný důkaz nemají. A konstatovat po nehodě, když vlak stojí na přejezdu a světla blikají, že je zabezpečovací zařízení v pořádku, to snad nemůže mnikdo myslet vážně!!!
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko