Vídeň - V lednu 2007 byla do služeb ÖBB zařazena již 350. lokomotiva Taurus. První Taurus byl dodán v roce 2000 a od té doby odjezdila tato moderní a spolehlivá vozidla přes 280 miliónů kilometrů.
Prvních 50 lokomotiv, označovaných jako řada 1016, je jednosystémových (15 kV; 16,7 Hz) a jsou určeny pro provoz v Rakousku a Německu. Druhá generace těchto lokomotiv je označovaná jako řada 1116 a je dvousystémová (navíc 25 kV, 50 Hz), což rozšířilo jejich možnosti nasazení také na Česko, Slovensko, Maďarsko a Francii. Lokomotiv řady 1116 bylo dodáno celkem 282 kusů a tak se díky své všestranosti staly páteřním vozidlem ÖBB. Výkon 10.000 koní umožňuje nejen vozbu dálkových osobních vlaků rychlostí až 230 km/h, ale i těžkých nákladních vlaků.
V současné době jsou dodávany lokomotivy Taurus 3. generace, které jsou opravdovými evropskými lokomotivami, protože je možné jejich nasazení na skoro celé evropské železniční síti. Tyto lokomotivy řady 1216 jsou třísystémová vozidla (15 kV; 16,7 Hz, 25 kV; 50 Hz a 3 kV DC) a mají výkon okolo 9.000 koňských sil. První výhody se už ukázaly, když ÖBB uzavřely smlouvu o průjezdu lokomotiv se Slovinskými železnicemi a lokomotivy Taurus tak vozí vlaky až na chorvatské hranice bez nutnosti přepřahu nebo výměny strojvedoucích. O uzavření podobných smluv usiluje ÖBB také v Česku, Slovensku a v Maďarsku. Investice do lokomotiv Taurus přesáhla 1 miliardu € (cca 29 miliard Kč) a stala se tak největším nákupem lokomotiv v historii ÖBB.
Lokomotivy Taurus vyrábí společnost Siemens a uplatňuje v nich nejmodernější dostupné technologie a výrobní procesy. Lokomotivy jsou například vybaveny brzdami spojenými s generátory a při brždění vyrábí elektrický proud, který je vracen zpět do sítě. Ušetří se tak až 15% elektrické energie. Lokomotiva Taurus také 2.9.2006 překonala s rychlostí 357 km/h světový rekord v rychlosti lokomotiv.
zdroj: Tisková zpráva ÖBB
1 2 | Zpráv na stránku: |
Je to tedy určitě víc, než jen fakt, že Rakušani jsou bohatší. Je to prostě o přístupu a stanovených prioritách.
Mimochodem, tu 1 mld € mají ÖBB ze státního rozpočtu Rakouska? Pokud ano, jenom to dokládá obrovský rozdíl v přístupu k železniční dopravě u nás a v záp. Evropě
http://forum.zelpage.cz/viewtopic.php?t=94
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.