..: 350. Taurus ÖBB ve službě :..

Ilustrační obrázekVídeň - V lednu 2007 byla do služeb ÖBB zařazena již 350. lokomotiva Taurus. První Taurus byl dodán v roce 2000 a od té doby odjezdila tato moderní a spolehlivá vozidla přes 280 miliónů kilometrů.

Prvních 50 lokomotiv, označovaných jako řada 1016, je jednosystémových (15 kV; 16,7 Hz) a jsou určeny pro provoz v Rakousku a Německu. Druhá generace těchto lokomotiv je označovaná jako řada 1116 a je dvousystémová (navíc 25 kV, 50 Hz), což rozšířilo jejich možnosti nasazení také na Česko, Slovensko, Maďarsko a Francii. Lokomotiv řady 1116 bylo dodáno celkem 282 kusů a tak se díky své všestranosti staly páteřním vozidlem ÖBB. Výkon 10.000 koní umožňuje nejen vozbu dálkových osobních vlaků rychlostí až 230 km/h, ale i těžkých nákladních vlaků.

V současné době jsou dodávany lokomotivy Taurus 3. generace, které jsou opravdovými evropskými lokomotivami, protože je možné jejich nasazení na skoro celé evropské železniční síti. Tyto lokomotivy řady 1216 jsou třísystémová vozidla (15 kV; 16,7 Hz, 25 kV; 50 Hz a 3 kV DC) a mají výkon okolo 9.000 koňských sil. První výhody se už ukázaly, když ÖBB uzavřely smlouvu o průjezdu lokomotiv se Slovinskými železnicemi a lokomotivy Taurus tak vozí vlaky až na chorvatské hranice bez nutnosti přepřahu nebo výměny strojvedoucích. O uzavření podobných smluv usiluje ÖBB také v Česku, Slovensku a v Maďarsku. Investice do lokomotiv Taurus přesáhla 1 miliardu € (cca 29 miliard Kč) a stala se tak největším nákupem lokomotiv v historii ÖBB.

357 km/h

Lokomotivy Taurus vyrábí společnost Siemens a uplatňuje v nich nejmodernější dostupné technologie a výrobní procesy. Lokomotivy jsou například vybaveny brzdami spojenými s generátory a při brždění vyrábí elektrický proud, který je vracen zpět do sítě. Ušetří se tak až 15% elektrické energie. Lokomotiva Taurus také 2.9.2006 překonala s rychlostí 357 km/h světový rekord v rychlosti lokomotiv.

zdroj: Tisková zpráva ÖBB


ANKU | 25.1.2007 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Rakousko


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Semík  mail  
25.01.2007 (14:00)  
PROBLÉM JE, ŽE SMLOUVA NA 380 SE UZAVŘELA ROK PŘED TÍM, NEŽ SIEMENS VYRUKOVAL S TAURUSEM PRO ČESKOU VERZI.
registrovaný uživatel Nagel 
25.01.2007 (13:48)  
Spíš by mne zajímalo,komu kolik zůstalo za nehty,že se vyvíjí už vyvinuté.Nepřekvapilo by mne,kdyby 380 byla na stejné cenové úrovni,příp. dražší než Taurus.Pochybuji,že by Škodovka dělala vývoj za hubičku.
registrovaný uživatel Semík  mail  
25.01.2007 (13:42)  
ta 380 je asi o 7 mil. dražší než Tarus pro Slovinsko aspoň jsem to tak četl v časopise ŽM.
registrovaný uživatel waszyn 
25.01.2007 (13:20)  
nevite nekdo o kolik ze ma byt ta 380 ze skodovky levnejsi ze se na ni vyplati tolik let cekat a vyrobit jich jen 20?
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
25.01.2007 (13:08)  
hm...tak to je teda frkot...za 6-7 let vyrobit 350 ks. Až zase bude polemika,jestli jsme v EU důstojným partnerem,tak tady tohle bych použil,jako přirovnání...a je jedno,jestli výrobními výkony a nebo kupní silou
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko