..: Přednostka vstala a během vichřice vyrazila na trať s pilou :..

Ilustrační obrázekRozsochatec - Ve 3:30 ráno zazvonil telefon. Před Rozsochatcem na trati z Havlíčkova Brodu na Chotěboř stojí nákladní vlak. Cestu mu blokují 2 vyvrácené stromy. Za chvíli má stejným místem projíždět osobní vlak s desítkami lidí. Je to kousek od bydliště, tak na nic nečeká, vezme motorovou pilu a vyrazí na pomoc.

Že by to mohl být námět na akční kasovní trhák hollywoodské produkce? Možná ano, ale především to byl obrázek sobotního rána. V roli statečného zachránce se octla přednostka havlíčkobrodské železniční stanice Lenka Horáková. „Kolegové mi po celou noc měli hlásit každou mimořádnou událost. Poslední telefonát jsem měla o půl čtvrté. Před Rozsochatcem se zastavil nákladní vlak, cestu mu zablokovaly spadané stromy. Neváhala jsem, vzbudila manžela, vzala motorovou pilu a šla na pomoc,“ vypráví Horáková.

„Lidí je málo a navíc, trať jsme museli zprůjezdnit co nejdříve,“ vysvětluje přednostka. Na místo dorazili během chvilky. Nákladní vlak stál v lese v úzkém zářezu do svahu. „Asi ve dvoumetrové výšce přes trať ležel strom se 40 centimetrů silným kmenem. A ve vrchní části jeho koruny byl zapleten další spadlý strom,“ popisuje Lenka Horáková. Manželovi netrvalo dlouho, než oba stromy přeřezal, a cestu společně uvolnili. Tím ale jejich dobrodružství neskončilo.

„Nevěděli jsme, zda na vlak nečeká po pár stech metrech další podobné překvapení. Tak jsme i s motorovou pilou v ruce nasedli na lokomotivu a vezli se bezpečnou rychlostí 15 km/h,“ říká přednostka. Takto dojeli až do Chotěboře. Cestou ještě několikrát pomohli odklidit spadané větve z kolejiště. Zpět domů se dostali až skoro za světla. A že by jejich nasazení mohlo být riskantní? To si v tu chvíli neuvědomil ani jeden. Láska ke dráze zvítězila nad pocitem ohrožení. „Ale až cestou do práce jsem si uvědomila, jak nebezpečné naše počínání mohlo být. Vždyť pod spadlým stromem zahynul ve čtvrtek večer u České Lípy hasič.“

zdroj:Mladá fronta DNES


Adys Poslat mail autorovi | 22.1.2007 (22:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu ČR Vysočina


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
23.01.2007 (16:26)  
Vy všichni, co jí srovnáváte s údernící socialismu jste idioti, to se na mě nezlobte. Je to prostě jenom ženská, která má ráda svojí práci a obětuje jí i něco navíc. Je to snad špatné? Kéž by bylo skutečně víc takových lidí, to by se nám žilo určitě líp....
Mám říct o většině vás, že jste údernící, protože pro dobrou fotku uděláte téměř cokoliv??
Achjo :(
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
23.01.2007 (15:43)  
Mno já bych do toho 100% šel i kdybych měl přijít o život...... Byla by to ta nejlepší smrt...... Při pomoci ČD..... Ale jinak všechna čest..... Škoda, že neni víc takových lidí..........
23.01.2007 (14:37)  
Chotěbořák: Pokud vím (na 99%), tak v Rozsochatci už slouží výpravčí sám, takže stavědlo obsazené nebude. A ikdyž tam sloužili výhybkáři, tak na stavědlo jezdili na kole pouze při křižování, jinak přebývali u výpravčího.
registrovaný uživatel chocho 
23.01.2007 (11:34)  
hyvrysák: je mozne, ze jezdi i na brodske zhlavi. Vi nekdo, zda je tamni stavedlo obsazene?
23.01.2007 (11:30)  
Chotěbořák: Nebude to spíš na brodské zhlaví? Pokud vím, chotěbořské mají kousek od dopravy.
registrovaný uživatel chocho 
23.01.2007 (11:00)  
V Rozsochatci se dejou i jine veci - napriklad vypravci tam jezdi na choteborske zhlavi prestavit vyhybku na kole :-)
registrovaný uživatel barguzin  mail  
23.01.2007 (9:44)  
Vyjadrujem obdiv za obetavosť prednostky, pretože bez ohľadu na podobnosť komentárov tohto článku s článkami v novinách počas budovateľskej éry prednostka stanice myslela predovšetkým na druhých a dokázala prekonať svoju únavu v skorej rannej hodine - a to sú vlastnosti, ktoré bez ohľadu na politické usporiadanie v štáte majú stále hodnotu. Myslím, že ľudské zdroje vo firme by mali byť na prvom mieste a statočnosť zamestnancov by mala byť ocenená. Ešte k tomu výnimočnému stavu: nestálo by za zamyslenie vybaviť stanovištia rušňov aspoň u tých najohrozenejších tratí motorovou pílou? Samozrejme asi by sa to muselo ošetriť aj v predpisoch...
registrovaný uživatel Njorloj  mail  
23.01.2007 (9:11)  
Mno napsany je to otresne, ale na druhou stranu je dobra, ze do toho sla z vlastni iniciativy (mohla taky rict polibte mi pr..aci, nemam smenu), pochybuju ale ze to CD oceni na vyplatni pasce.
registrovaný uživatel Glagol  mail  
23.01.2007 (7:49)  
1954 nebo 2007?
No přece Dnes :))
Hlavně nějaký příběh.
Příště by třeba ten vlak mohl vyčmuchat geniální vořech, paní přednostka by mohla pohovořit o svých neblahých tuchách (rybičky v akvárku plavaly znak), panu manželovi by se uřízla noha, co na to úřady, konto na pomoc hrdinému dřevorubci, kdo zpronevěřil třetí vagon?, Paroubkovo spiknutí s pomocí poručovatelů větru dešti z KČS proti naší vynikající vládě, čachry s vytěženým dřevem...........

Moderní "novinařina" pro pitomce (občany) v praxi.
22.01.2007 (23:45)  
Železnice jako povolání, je o entuziasmu. Přál bych si, aby lidé na dráze pracující, byli všichni takto nadšení ... pak by to fungovalo samo a bylo by to poznat všude-i cestující by se pak jistě cítili lépe.

A přednostka by měla si určitě pochvalu a nejet to zasloužila. Pro jeden osobní vlak se takto obětovat!
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko