Praha - Ve stínu konkurujících si železničních společností nechce zůstat ani autobusový dopravce Student Agency, který chce z Ostravy do Prahy a zpět vypravovat až 16 párů autobusů denně. Dnes obě města spojuje osm párů žlutých autobusů. "Většina autobusů už jezdí plně obsazených, takže plánujeme do konce roku linku posílit. Autobusy by měly odjíždět každou hodinu," řekl ředitel Student Agency Radim Jančura. Autobusy dopraví cestující do Prahy za čtyři a půl hodiny, cena jízdenky se pohybuje od 150 do 290 korun. Jančura ovšem sám připravuje také vlastní vlakové spojení na Moravu. V současnosti ale teprve objíždí výrobce a vybírá nejlepší nabídku na leasing vlakových souprav.
zdroj: Profit
1 2 | Zpráv na stránku: |
Vetsina jejich potencionalnich zakazniku jiz vlakem jezdi a pokud SA svuj standart z busu prenese i do vlaku, tak ty "tisice" budou chybet CD
Kdybychom měli vyjít z této ceny a pronajímatel byl velkorysý – smlouva na deset let, tak denní nájem vozu bude 11 000 Kč, každé ze 66 sedadel musí denně na úhradu nájemného vydělat 166,67 Kč. S vyšším nájemným pochopitelně více.
Pokud by náklady na údržbu nesl promajímatel, tak to bude pochopitelně více. K tomu je třeba připočítat provozní náklady.
A to nejdůležitejší – o zákaznický koláč, který dnes konzumují jen ČD se za dva týdny začnou dělit s dalším podnikatelem a pak by byli tři. Představa, že s přichodem dalšího dopravce na dopravní trh přijdou i další "tisíce" cestujících je poněkud mylná.
Nabídka Railtransu je pro cestující lákavá tím, že oproti Pendolinu si nemusí cestující předem rezervovat místenku, což mnoho zákazníků ČD odrazuje od jízdy tímto kolejovým vozidlem. Příslušní pracovníci ČD to možná časem pochopí ponechají na svobodném rozhodnutí "váženého zákazníka", zda si bude rezervovat místo či nikoli.
ČD4ever:jak to myslíš,že v r 2012 zemře silniční doprava.Naopak silnice bude nadále posilovat.Bude víc busů a zruší se dost lokálek.Asi nesleduješ co mají v zájmu kraje.
M:SA smích přejde..... Nikdo již nebude chtít cestovat bu(hnu)sem.... silniční doprava nepřežije rok 2012..... navíc cena rychlost ČD jsou bezkonkurenční
Ale pokud přejde SA na železnici tak mají šanci uspět a totálně nezkrachovat...
A ostatní relace nic :(!
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.