..: Kraje v příštím roce investují do dopravy více :..

Karlovarský kraj - logoKarlovy Vary, Kladno - Karlovarský kraj v příštím roce investuje ze svého rozpočtu do základní dopravní obslužnosti tři sta milionů korun. Více investic kraj vloží do železniční dopravy. Do autobusové dopravy investuje tak podle návrhu kraj 124 milionů korun, zatímco železniční doprava si vyžádá náklady ve výši 169 milionů. Do dopravní obslužnosti poputuje více peněz než v minulém roce. "Navýšení je 3,2 procenta. Museli jsme totiž zohlednit inflaci," vysvětlil náměstek hejtmana Jan Zborník. Podle něj by měla kvalita dopravní obslužnosti zachována. "Zůstala na úrovni loňského roku. K žádným výrazným omezením jsme nepřistoupili," doplnil Zborník. Podle odhadů v příštím roce najezdí autobusy v rámci dopravní obslužnosti přes šest a půl milionu kilometrů. Vlaky vykáží dva a půl milionu drážních kilometrů. Smlouvy s dopravci kraj plánuje projednat do konce roku.

Ve Středních Čechách příští rok více autobusů

Středočeský kraj naopak navrhuje na zajištění vlakových spojů v regionu pro příští rok nezměněnou částku - tedy 760 milionů korun. U Českých drah si za tuto sumu kraj objednal 13,37 milionu kilometrů železničních spojů. Výrazněji než letos přispěje kraj na autobusovou dopravu. Zatímco letos za ni ze svého rozpočtu platil takřka 613 milionů korun, nadcházející rok by se tato částka měla ještě o osm milionů zvýšit. Provoz na třech železničních tratích bude zastaven, peníze i vlaky kraj přesune na příměstské tratě, kde je po vlacích velká poptávka. "Dohodu s Českými dráhami pokládám za úspěšnou. Hledali jsme kompromis mezi požadavky dopravce navýšit úhradu alespoň o inflaci a reálnými finančními možnostmi kraje, které se pro příští rok proti letošku nezmění," říká Karel Vyšehradský, náměstek hejtmana Středočeského kraje pro dopravu.

zdroj: MF Dnes, Plzeňský deník


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 27.11.2006 (11:29)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Karlovarský ČR Středočeský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
27.11.2006 (23:05)  
Louny - Slaný - Praha:
Obávám se, že než se mi vyplatí jezdit to vlakem, bude to trvat ještě hodně dlouho. A to nesměřuji vždy do oblasti Šestky...
registrovaný uživatel Space 
27.11.2006 (23:01)  
Slaný-Praha:

Myslím, že vlakem by se do Prahy mohlo jezdit už letos, a sice přes Kralupy s příjezdem na Masarykovo nádraží. Jízdní dobu na základě údajů v řádu "odhaduji" :) na 51 minut včetně zastávky v Kralupech - a to už je zajímavá alternativa k zažitému busu, neboť cesta (myšleno: bus ze Slaného na Dejvickou a přestup na metro - výstup na Můstku) zabere úplně stejně času. A cena (pro cestujícího, nikoliv kraj; za současné "finanční" politiky)? Obyčejné jízdné sice 64 Kč, ale zákaznické už jen 42 Kč, tedy méně než autobusem (33,- autobus + 14,- metro) a platí možnost zpátečních i traťových slev.
Navíc to nevyžaduje opravu a údržbu 121.

Upozornění pro naprosté železniční fanatiky: Nechtěl jsem tímto říci, že bych zrušil autobusy Slaný-Praha. Velká část (ne-li většina) směřuje do šestého pražského obvodu, což mnou navrhované vlaky neřeší. Upozorňuji, že autobusová doprava si (v okolí Prahy) s tou železniční téměř nekonkuruje (struktura osídlení, poloha nádraží, stav tratí apod.) - proto také kraj přidá na autobusy a nikoli na vlaky. Určitě to není špatný krok.
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
27.11.2006 (21:20)  
Proč ten zkurv...j Středočeskej kraj navyšuje finance na zkurv...u autohnusovou dopravu???? Jsou to naprosto vyhozené peníze........
27.11.2006 (21:10)  
Abych to upřesnil, mluvil jsem o trati číslo 121 V ÚSEKU Hostivice - Jeneč zastávka - Hostouň - Dobrovíz - Středokluky (provoz nákladních vlaků na zbylém úseku trati probíhá samozřejmě bez přerušení).
registrovaný uživatel Johny A.  mail  
27.11.2006 (19:55)  
Trať 121 je v provozu i teď, vozí se tudy pohonné hmoty na ruzyňské letiště, několik takových vlaků sem tam nedávno potkal.
27.11.2006 (19:12)  
A ještě něco k trati číslo 173: Loni byla provedena velká rekonstrukce mostů v Prokopském údolí (jedná se o 2 nebo 3; nejsem si jistý), stále ještě dýchají novotou (překvapuje mě, že nejsou počmárané, ale jsou udělány tak šikovně, že vypadají hezky a zároveň sprejařsky neatraktivně)...
27.11.2006 (19:10)  
František: Provoz na trati 121 (do Středokluk) bude obnoven, ale pouze pro nákladní vlaky = 1 Nex s oplatkami;-). Trať je (nebo ještě to není hotové? - víte někdo víc?) komplentě revitalizována: před dvěma měsíci jsem jel tudy na kole a celé drážní těleso bylo snesené a prováděly se zemní práce...
27.11.2006 (19:01)  
Pavel Z: Ano, je to dobře. Zároveň je ale chyba, že zatímco na autobusy se prostředky navýšily, na vlaky se reálně snížily. Bude jezdit více autobusů a méně vlaků. Tato nabídka podle mě povede k tomu, že vlakem nebude posléze jezdit už vůbec nikdo - a nebude to proto, že by tam nebyl potenciál. Podívejte se třeba do Zásmuk. Vím, že tam je stanice poměrně daleko od centra, což by se ještě dalo zčásti napravit, ale kdo by tam chtěl dojíždět, musí jen večer. No a vejděte se do toho. Jízdní doba do centra Prahy je přitom stejná jako autobusem a metrem - a to i po dnes rozbité trati s rychlostními omezeními. Nebo byl zastaven provoz přes Středokluky. Kdo by taky chtěl cestou do Slaného čekat 20 minut v Hostivici, někdy i 20 ve Středoklukách, a k tomu ještě nejméně dvakrát přestupovat. Současné zhoršení vlaků a zlepšení autobusů nemůže vést k ekologicky příznivé dělbě práce. Naštěstí aspoň do té Prahy to posílili, třeba se časem chytnou i Řeporyje. Koukal jsem na to jak blázen a moc mě to těší. Snad něco přihodí časem i o víkendu.
27.11.2006 (18:59)  
Twix: To víš, u nás tomu říkáme "na větrné hůrce":-), viděl jsem i speciální mapu, kde byla celá ČR rozdělená do stupnice I-V podle síly větru a od Zličína počínaje (skrze celou kladenskou pánev) je to komplet stupeň IV = dost velký fučák (je to zvlášť nepříjemné, když se vyjede na kolo)...
27.11.2006 (18:29)  
Ohledně tratě do Nučic: Myslím že úkolem IDS je, aby páteří byly vlaky a ty byly vhodně doplněny autobusovou dopravou - ovšem tady je to zdá se přesně naopak :-/ Přitom ze Smíchova do Rudné a Nučic je to rychlejší vlakem než přes metro Zličín, kde člověk čeká v tom největším větru frontu na bus (jezdící ovšem často) ve kterém se pak často dost mačká. Jednou jsem tím busem potřeboval jet kvůli výpadku vlakové dopravy, jen tak tak jsem doletěl na Zličín, ovšem bus odjel 2 minuty před pravidelným odjezdem, což vzhledem k tomu že to byl poslední spoj je ...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko