Karlovy Vary, Kladno - Karlovarský kraj v příštím roce investuje ze svého rozpočtu do základní dopravní obslužnosti tři sta milionů korun. Více investic kraj vloží do železniční dopravy. Do autobusové dopravy investuje tak podle návrhu kraj 124 milionů korun, zatímco železniční doprava si vyžádá náklady ve výši 169 milionů. Do dopravní obslužnosti poputuje více peněz než v minulém roce. "Navýšení je 3,2 procenta. Museli jsme totiž zohlednit inflaci," vysvětlil náměstek hejtmana Jan Zborník. Podle něj by měla kvalita dopravní obslužnosti zachována. "Zůstala na úrovni loňského roku. K žádným výrazným omezením jsme nepřistoupili," doplnil Zborník. Podle odhadů v příštím roce najezdí autobusy v rámci dopravní obslužnosti přes šest a půl milionu kilometrů. Vlaky vykáží dva a půl milionu drážních kilometrů. Smlouvy s dopravci kraj plánuje projednat do konce roku.
Ve Středních Čechách příští rok více autobusů
Středočeský kraj naopak navrhuje na zajištění vlakových spojů v regionu pro příští rok nezměněnou částku - tedy 760 milionů korun. U Českých drah si za tuto sumu kraj objednal 13,37 milionu kilometrů železničních spojů. Výrazněji než letos přispěje kraj na autobusovou dopravu. Zatímco letos za ni ze svého rozpočtu platil takřka 613 milionů korun, nadcházející rok by se tato částka měla ještě o osm milionů zvýšit. Provoz na třech železničních tratích bude zastaven, peníze i vlaky kraj přesune na příměstské tratě, kde je po vlacích velká poptávka. "Dohodu s Českými dráhami pokládám za úspěšnou. Hledali jsme kompromis mezi požadavky dopravce navýšit úhradu alespoň o inflaci a reálnými finančními možnostmi kraje, které se pro příští rok proti letošku nezmění," říká Karel Vyšehradský, náměstek hejtmana Středočeského kraje pro dopravu.
zdroj: MF Dnes, Plzeňský deník
Obávám se, že než se mi vyplatí jezdit to vlakem, bude to trvat ještě hodně dlouho. A to nesměřuji vždy do oblasti Šestky...
Myslím, že vlakem by se do Prahy mohlo jezdit už letos, a sice přes Kralupy s příjezdem na Masarykovo nádraží. Jízdní dobu na základě údajů v řádu "odhaduji" :) na 51 minut včetně zastávky v Kralupech - a to už je zajímavá alternativa k zažitému busu, neboť cesta (myšleno: bus ze Slaného na Dejvickou a přestup na metro - výstup na Můstku) zabere úplně stejně času. A cena (pro cestujícího, nikoliv kraj; za současné "finanční" politiky)? Obyčejné jízdné sice 64 Kč, ale zákaznické už jen 42 Kč, tedy méně než autobusem (33,- autobus + 14,- metro) a platí možnost zpátečních i traťových slev.
Navíc to nevyžaduje opravu a údržbu 121.
Upozornění pro naprosté železniční fanatiky: Nechtěl jsem tímto říci, že bych zrušil autobusy Slaný-Praha. Velká část (ne-li většina) směřuje do šestého pražského obvodu, což mnou navrhované vlaky neřeší. Upozorňuji, že autobusová doprava si (v okolí Prahy) s tou železniční téměř nekonkuruje (struktura osídlení, poloha nádraží, stav tratí apod.) - proto také kraj přidá na autobusy a nikoli na vlaky. Určitě to není špatný krok.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.