..: Kraje v příštím roce investují do dopravy více :..

Karlovarský kraj - logoKarlovy Vary, Kladno - Karlovarský kraj v příštím roce investuje ze svého rozpočtu do základní dopravní obslužnosti tři sta milionů korun. Více investic kraj vloží do železniční dopravy. Do autobusové dopravy investuje tak podle návrhu kraj 124 milionů korun, zatímco železniční doprava si vyžádá náklady ve výši 169 milionů. Do dopravní obslužnosti poputuje více peněz než v minulém roce. "Navýšení je 3,2 procenta. Museli jsme totiž zohlednit inflaci," vysvětlil náměstek hejtmana Jan Zborník. Podle něj by měla kvalita dopravní obslužnosti zachována. "Zůstala na úrovni loňského roku. K žádným výrazným omezením jsme nepřistoupili," doplnil Zborník. Podle odhadů v příštím roce najezdí autobusy v rámci dopravní obslužnosti přes šest a půl milionu kilometrů. Vlaky vykáží dva a půl milionu drážních kilometrů. Smlouvy s dopravci kraj plánuje projednat do konce roku.

Ve Středních Čechách příští rok více autobusů

Středočeský kraj naopak navrhuje na zajištění vlakových spojů v regionu pro příští rok nezměněnou částku - tedy 760 milionů korun. U Českých drah si za tuto sumu kraj objednal 13,37 milionu kilometrů železničních spojů. Výrazněji než letos přispěje kraj na autobusovou dopravu. Zatímco letos za ni ze svého rozpočtu platil takřka 613 milionů korun, nadcházející rok by se tato částka měla ještě o osm milionů zvýšit. Provoz na třech železničních tratích bude zastaven, peníze i vlaky kraj přesune na příměstské tratě, kde je po vlacích velká poptávka. "Dohodu s Českými dráhami pokládám za úspěšnou. Hledali jsme kompromis mezi požadavky dopravce navýšit úhradu alespoň o inflaci a reálnými finančními možnostmi kraje, které se pro příští rok proti letošku nezmění," říká Karel Vyšehradský, náměstek hejtmana Středočeského kraje pro dopravu.

zdroj: MF Dnes, Plzeňský deník


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 27.11.2006 (11:29)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Karlovarský ČR Středočeský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Space 
29.11.2006 (22:05)  
Jenomže aby to skutečně mělo smysl (= aby to nebylo pouze pro jeden Sp ráno do Prahy a jeden Sp večer z Prahy), muselo by se něco udělat s tratí 120 v Praze - a to znamená totožné problémy a totožnou vlnu odporu jako proti "rychlodráze".
Bohužel... :(
29.11.2006 (19:25)  
Zaznělo tady - nerušit autobusy ze Slaného, protože jezdí do Prahy 6. Vlak přes Středokluky by ale také mohl jezdit ze Slaného do Prahy 6. Náklady na údržbu - trať bude muset být po rekonstrukci tak jako tak udržována pro provoz nákladních vlaků. Jediná překážka může vězet ve stávající kapacitě tratě Hostivice - Praha Masarykovo nádraží. Navíc je škoda, že přeložku dělali tehdy přes Hostouň a ne přes letiště. Bylo by ovšem výhledově možné postavit spojku Praha letiště/Praha-Ruzyně - Středokluky.
registrovaný uživatel Space 
28.11.2006 (9:34)  
Když budu chtít z nádraží na Můstek, mám to šest minut chůze (já, pravda). A obráceně - když budu chtít jet až na náměstí Republiky, musím zase přičíst 6 Kč.
Je to samozřejmě diskutabilní, ale já jsem tím chtěl ukázat, že by šlo ze Slaného dojet do centra Prahy vlakem za téměř stejnou dobu a téměř stejnou cenu.
28.11.2006 (0:55)  
Space: Proč počítáte autobus na Můstek a vlak na nádraží? Když budete chtít vlakem taky na Můstek, tak musíte přičíst 10 minut, a pokud to nechcete jít pěšky, tak i 14 Kč.
registrovaný uživatel Space 
27.11.2006 (23:39)  
Ano, to tedy je - až na to, že kdybych nečetl Želpage, tak o ní nevím.
Tak si úspěšnou reklamu nepředstavuji...
registrovaný uživatel Space 
27.11.2006 (23:38)  
Mimochodem přesně proto jezdily první rok vlaky z Roztok do Libně prázdné - každý to prezentoval jako "libeňák" a tam prostě nikdo nechce. O možnosti přestupu na metro v Holešovicích a dosažení Muzea během 18 minut bylo taktně zamlčeno.
(Obdobně na Smíchov a dále směr Zličín jezdím jenom já vlakem na Masarykovo nádraží a pak "béčkem", ostatní se tlačí v autobuse a pak ještě v "áčku", doba jízdy je neporovnatelná...)
Bohužel - souhrny jízdních řádů v roztockém měsíčníku jsou dodnes bez řádku "Nádraží Holešovice" a bez informace, že je na Masarykově nádraží metro, takže nebýt povodní, vlakem by jezdilo jen "pár nejvěrnějších" :-))
27.11.2006 (23:33)  
Space: naprostý souhlas, teď už to jen směřovat kompetentní osobě:-)

(každopádně snaha v tomto směru je - například propagace cesty vlakem za lyžování do Krkonoš je zcela konkrétní)
registrovaný uživatel Space 
27.11.2006 (23:31)  
A to je přesně ono.
Jenže - když existují billboardy "vlakem do školy" a "vlakem do přírody", které jsou strašně anonymní, tak proč neexistuje plakátek "Vlakem do centra Prahy bez přestupu za 40,-"? Pět takových plakátků ve slánské Šultysově ulici udělá víc, než jeden dálniční billboard "Auta stojí, vlaky jedou".
Náklady na reklamu menší, zisk (alespoň podle mého názoru) větší.
27.11.2006 (23:23)  
Space: Jak tu ovšem již dříve v diskuzi k trati 173 zaznělo - "pokud to spojení nebude více propagováno, nikdo se o něm nedozví":-(
registrovaný uživatel Space 
27.11.2006 (23:07)  
sunfreedom:
O Lounech už nemluvím, to je už něco jiného :-)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko