Karlovy Vary, Kladno - Karlovarský kraj v příštím roce investuje ze svého rozpočtu do základní dopravní obslužnosti tři sta milionů korun. Více investic kraj vloží do železniční dopravy. Do autobusové dopravy investuje tak podle návrhu kraj 124 milionů korun, zatímco železniční doprava si vyžádá náklady ve výši 169 milionů. Do dopravní obslužnosti poputuje více peněz než v minulém roce. "Navýšení je 3,2 procenta. Museli jsme totiž zohlednit inflaci," vysvětlil náměstek hejtmana Jan Zborník. Podle něj by měla kvalita dopravní obslužnosti zachována. "Zůstala na úrovni loňského roku. K žádným výrazným omezením jsme nepřistoupili," doplnil Zborník. Podle odhadů v příštím roce najezdí autobusy v rámci dopravní obslužnosti přes šest a půl milionu kilometrů. Vlaky vykáží dva a půl milionu drážních kilometrů. Smlouvy s dopravci kraj plánuje projednat do konce roku.
Ve Středních Čechách příští rok více autobusů
Středočeský kraj naopak navrhuje na zajištění vlakových spojů v regionu pro příští rok nezměněnou částku - tedy 760 milionů korun. U Českých drah si za tuto sumu kraj objednal 13,37 milionu kilometrů železničních spojů. Výrazněji než letos přispěje kraj na autobusovou dopravu. Zatímco letos za ni ze svého rozpočtu platil takřka 613 milionů korun, nadcházející rok by se tato částka měla ještě o osm milionů zvýšit. Provoz na třech železničních tratích bude zastaven, peníze i vlaky kraj přesune na příměstské tratě, kde je po vlacích velká poptávka. "Dohodu s Českými dráhami pokládám za úspěšnou. Hledali jsme kompromis mezi požadavky dopravce navýšit úhradu alespoň o inflaci a reálnými finančními možnostmi kraje, které se pro příští rok proti letošku nezmění," říká Karel Vyšehradský, náměstek hejtmana Středočeského kraje pro dopravu.
zdroj: MF Dnes, Plzeňský deník
Bohužel... :(
Je to samozřejmě diskutabilní, ale já jsem tím chtěl ukázat, že by šlo ze Slaného dojet do centra Prahy vlakem za téměř stejnou dobu a téměř stejnou cenu.
Tak si úspěšnou reklamu nepředstavuji...
(Obdobně na Smíchov a dále směr Zličín jezdím jenom já vlakem na Masarykovo nádraží a pak "béčkem", ostatní se tlačí v autobuse a pak ještě v "áčku", doba jízdy je neporovnatelná...)
Bohužel - souhrny jízdních řádů v roztockém měsíčníku jsou dodnes bez řádku "Nádraží Holešovice" a bez informace, že je na Masarykově nádraží metro, takže nebýt povodní, vlakem by jezdilo jen "pár nejvěrnějších" :-))
(každopádně snaha v tomto směru je - například propagace cesty vlakem za lyžování do Krkonoš je zcela konkrétní)
Jenže - když existují billboardy "vlakem do školy" a "vlakem do přírody", které jsou strašně anonymní, tak proč neexistuje plakátek "Vlakem do centra Prahy bez přestupu za 40,-"? Pět takových plakátků ve slánské Šultysově ulici udělá víc, než jeden dálniční billboard "Auta stojí, vlaky jedou".
Náklady na reklamu menší, zisk (alespoň podle mého názoru) větší.
O Lounech už nemluvím, to je už něco jiného :-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.