..: České dráhy prý vyhrály tendr díky dumpingu :..
conncdvia Praha - Antimonopolní úřad bude posuzovat, zda České dráhy oprávněně vyhrály výběrové řízení na provozování rychlíků na tratích Liberec - Pardubice a Plzeň - Most. Železniční dopravci si stěžují, že o 40 procent levnější nabídka ČD zvítězila kvůli dumpingovým cenám. Podle předsedy SŽS Jiřího Mužíka dosáhly ČD tak nízké ceny financováním provozu z jiných tratí. SŽS se kvůli tomu obrátilo s dotazem na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Vyjádření drah ČTK shání.

Výběrové soutěže se zúčastnili tři zájemci o provozování rychlíků. Kromě státních ČD i dva soukromí dopravci, Connex Česká železniční a Viamont. Hlavním zadávacím kritériem byl poměr ceny a kvality vlaků. Podle alternativních dopravců ministerstvo dopravy rozhodlo pouze podle ceny, i když soukromí dopravci nabídli lépe vybavené vlaky.

Zatímco ceny dvou soukromých dopravců se nijak výrazně nelišily, České dráhy nabídly cenu mnohem nižší. V případě trasy Plzeň - Most jejich nabídka činila 16 procent z nabídky dalšího uchazeče. "Podle našich zkušeností se za tuto cenu taková trať provozovat nedá. Lhůtu na odpověď ÚOHS nemá, protože jde o dotaz a nikoliv stížnost, řekl Mužík. SŽS také vadí, že MD vyhlásilo oproti původním plánům i druhé kolo soutěže a uchazeči museli své nabídky přehodnotit. A to poté, co obálky s původní nabídkou byly již rozlepeny.
SŽS sdružuje 17 nestátních železničních společností, které se podílejí na nákladní dopravě asi 12 procenty. Podíl osobní dopravy se blíží pěti procentům. Cílem sdružení je vytvoření liberálního podnikatelského prostředí na české železnici.

zdroj: Lidové noviny, ČTK - 1.11.2006


Payus Poslat mail autorovi | 1.11.2006 (22:56)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
02.11.2006 (9:30)  
AD ZAOSAI 1: To je ale problém ČD, že jich tolik propustily v rámci sociálního programu a byly tak krátkozrací, že neviděly, že budou strojvedoucí potřebovat. Málokterý strojvedoucí ve středním věku odchází pracovat jinam mimo železnici. Dalším problémem ČD je to, že si nevychovávaly v předstihu další strojvedoucí za ty odcházející, protože opět ve své krátkozrakosti neviděly, že jich bude opět potřeba. U řidičů je to jiné. Dopravce přijmá řidiče jen s kvalifikací. Myslíte si, že když přijdete k dopravnímu podnikateli a řeknete mu, že máte zájem dělat řidiče, že Vám zaplatí autoškolu a zařídí vše potřebné? To asi ne. Možná, že k tomu někdy v budoucnu dojde, ale to je prozatím jiná situace než na ČD, kterou nelze směšovat. Až tady bude nezávislá "Lokoškola", tak bude po problému. A právě zde by mohli k pokroku přispět nezávislí železniční podnikatelé, právě třeba některý z členů SŽS. To je ale hudba budoucnosti. FRK
registrovaný uživatel zaosai  mail  
02.11.2006 (9:12)  
AD Frkač Karel - A železnice(ČD i sokromníci)ty snad mají dost strojvůdců ?
02.11.2006 (8:51)  
AD ZAOSAI: Autobusáky a tiráky sem vůbec netahejte. Ti mají postatně jiné problémy. Chybí jim totiž řidiči. Tam si mohou přetahovat výkony ti, kteří řidiče mají. ČD má všechno a zatím, jak jsem uvedl i nějaké volné penníze (i když to nebude trvat dlouho), tak mohou bránit konkurenci při vstupu na železniční dopravní cestu tím, že přijdou s lacinou nabídkou. O tom se ale už mnohokráte psalo. Silniční doprava a její problémy jsou o naprosto něčem jiném. FRK
02.11.2006 (8:39)  
Až Českým drahám budou chybět peníze z nákladní dopravy, kterou bude provozovat dcera Cargo, tak nebudou moci nabízet lacinou osobní dopravu. Prozatím, až na malé vyjímky, dělají ČD to, aby i za cenu prodělku (sanovaného z nákladní dopravy), nepřišly o osobní dopravu. Na druhou stranu se může zdát, že je chybou, když se vypisují výběrová řízení jen na rychlíky a ne na celou trať. To je ale věc Ministersva dopravy a Ministerstva pro místní rozvoj. Pokud se rozhodlo na nejvyšší úrovni, že regionální dopravu budou objednávat Krajské úřady a dálkovou MD, nelze poukazovat na to, že jiní podnikatelé vyzobávají jen to nejlepší. To by se musel změnit celý systém. Nakonec jsou tu dopravci, kteří zajišťují i regionální dopravu a ne rychlíky. Stačí jen prolistovat JŘ a tam se takoví najdou. Nejen ti, kterým patří i dopravní cesta (např.JHMD), ale i další. Jde jen o to, že prozatím přetrvává ostych v oboru dopravního podnikání na železnici v oblasti osobní dopravy a ČD, protože stále ještě disponují volnými penězi z jiné činnosti, dělají samozřejmě vše pro to, aby o přepravy nepřišly. Stačí se jen podívat na pravidla o přidělováni kapacity dopravní cesty. Je dobře, že se Sdružení železničních dopravců pod vedením Ing. Mužíka ozvalo. Myslím si, že největší odpor mají k "cizím dopravcům" uživatelé jízdních výhod ČD, protože na trati, kde bude provozovat dopravu někdo jiný, než ČD, budou muset režijkáři zaplatit běžné jízdné. A nakonec to nejdůležitější: Pokud nebude konkurence, tak bude vlaková osobní doprava stále na nízké úrovni. Stačí se podívat na autobusy v trase Praha-Liberec. Přišli další dopravci, a hned je úroveň přepravy naprosto jiná. FRK
registrovaný uživatel lada 
02.11.2006 (7:38)  
to taz:
Nemusis se stydet, klidne se podepisuj stale ČD4ever, ostatni uz si zvykli :-)
registrovaný uživatel zaosai  mail  
02.11.2006 (7:19)  
Nedělají autobusáci a tiráci něco podobného ?Také si navzájem dotují trasy když je chtějí získat.Když to udělá ČD tak je to prasárna a když soukromník,tak to je v pořádku.
02.11.2006 (7:10)  
ČD je nej.




Malý dopravci stojí....( víte za co ) :-)
02.11.2006 (6:56)  
Do kdy se musí antimonopolní úřad vyjádřit?
02.11.2006 (6:30)  
Ten Liberec - Pardubice bych přál Connexu už proto, že by to bylo v celku Zittau - Liberec - Pardubice.
02.11.2006 (4:36)  
U výběrových se občas vypisuje i druhé kolo s možností(nutností) úpravy podmínek,ale bývá to již řečeno v zadávácí dokumentaci.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko