Výběrové soutěže se zúčastnili tři zájemci o provozování rychlíků. Kromě státních ČD i dva soukromí dopravci, Connex Česká železniční a Viamont. Hlavním zadávacím kritériem byl poměr ceny a kvality vlaků. Podle alternativních dopravců ministerstvo dopravy rozhodlo pouze podle ceny, i když soukromí dopravci nabídli lépe vybavené vlaky.
Zatímco ceny dvou soukromých dopravců se nijak výrazně nelišily, České dráhy nabídly cenu mnohem nižší. V případě trasy Plzeň - Most jejich nabídka činila 16 procent z nabídky dalšího uchazeče. "Podle našich zkušeností se za tuto cenu taková trať provozovat nedá. Lhůtu na odpověď ÚOHS nemá, protože jde o dotaz a nikoliv stížnost, řekl Mužík. SŽS také vadí, že MD vyhlásilo oproti původním plánům i druhé kolo soutěže a uchazeči museli své nabídky přehodnotit. A to poté, co obálky s původní nabídkou byly již rozlepeny.
SŽS sdružuje 17 nestátních železničních společností, které se podílejí na nákladní dopravě asi 12 procenty. Podíl osobní dopravy se blíží pěti procentům. Cílem sdružení je vytvoření liberálního podnikatelského prostředí na české železnici.
zdroj: Lidové noviny, ČTK - 1.11.2006
Mmch. právě tento případ nahrává variantě, že osobní doprava není dotována z nákladní ale naopak - ČD se po těchto soutěžích spokojily s asi čtvrtinou průměrné dotace na km rychlíku (nevěřím že jsou zrovna tyto spoje, jízdní dobou například naprosto nekonkurenceschopné s autobusy, nějak podprůměrně ztrátové), což napovídá o značných rezrvách. Naopak jaký vývar asi mají ČD z hromadných přeprav pro velké přepravce, které si drží velmi výhodnými (tedy pro ty přepravce...) individuální smlouvami... Že se Metransu vozí tuny jejich krabic za hubičku je veřejným tajemstvím, OKD a Unipetrol je rozhodně třeba si předcházet, když mají vlastní dopravce, Spedi Trans je uplně zvláštní případ, NH Trans v podstatě taky...
1) posílení soupravy ČD.. kdy naposledy jste tuto situaci zažil? Já abych se přiznal, se nepamatuju a nebylo to kolikrát ani z nedostatku vozů.
2) a výběrové řízení vbylo vyhráno s MV řady 843, které nemají ještě ani 10 let od VYROBENÍ. Myslíte, že jsu tyto odepsány? Nepředpokládám
A co se týče toho výběrového řízení. Jen si tak říkám, zda si tím ČD nekopou samy hrob. Ono to přřímo volá po tom, že se teď prostě někdo z jiného kraje, nebo třeba i z toho samého, podívá a řekne si. Hm ti tam ušetřili tolik a tolik, ještě tam získali lepší vozidla(854 versus 843 rozebírat nechci), to se nám taky vyplatí. Kolik tratí budou schopny ČD ujezdit za tyto peníze? Kolik ČD mají za vkm na těchto tratí a kolik na tratí kde jezdí jiné třeba i )úplně odepsaná vozidla (namátkou 850/851), ale nebyla tam vypsána výběrová řízení. To by bylo vcelku zajímavé srovnání. Nemyslíte?
tvuj prispevek je plny utipie:
- posileni vlaku CD resp. nahrazeni motoraku soupravou - CD nemaji cim nahrazovat, protoze to co maji jezdi a ostatni je v rozkladu
- kazdy ma moznost provozovat dopravu, je na to zakon -> existence zakona je jedna vec, jeho vymahatelnost zase druha, vymahatelnost prava je v ceskych podminkach nulova. ostante o prideloeni dopravni cesty rozhoduje zase jen CD (SZDC - chahcha, je to jedna a ta sama firma) a ta ti proste tu trasu neovolni, radeji ji administrativne zaplni i kdyby koleje byly zarostle stromy
- dohody mezi prepravci o proplaceni za jizdne -> podobne to funguje napr. na JHMD (jestli zna nekdo detaily i z jinych drah, necht je napise - rad se necham presvedcit o omylu )
No na 030 bývám spíš svědkem, jak ČD operativně nasazují B250 a podobné hrůzy za neschopné 854.
A co dotace? To jako nic neznamená?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.