..: Regionova jezdí již i v Olomouckém kraji :..

814002Olomouc - Dvě jednotky řady 814-914 s pořadovými čísly 008 a 009 nasadily dnes České dráhy v Olomouckém kraji. Prezentační jízda se uskutečnila v úseku Olomouc hl. n. - Zábřeh na Moravě, kde byly jednotky symbolicky předány hejtmanovi Olomouckého kraje Ivanu Kosatíkovi. Při předávání byli přítomni generální ředitel ČD Josef Bazala, náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Jiří Kolář a ředitel společnosti Pars nova, která výrobu jednotek zajišťuje, Tomáš Ignačák. Obě jednotky v Olomouckém kraji budou nasazovány na tratích vedoucích ze Šumperka, a to do Zábřehu na Moravě a Uničova.

Výroba Regionov zvyšuje v kraji zaměstnanost

Společnost Pars nova sídlí v Šumperku a díky výrobě Regionov snižuje míru nezaměstnanosti v regionu. Od ledna do současné doby přijala společnost již 149 zaměstnanců a nyní má požadavek na dalších 80 zaměstnanců různých profesí (elektrikář, svářeč, zámečník, lakýrník). Nyní zaměstnává Pars nova asi 760 lidí.

Cestování mezi Prahou a Olomoucí od prosince zlevní

680 Díky modernizaci železničního koridoru mezi Českou Třebovou a Olomoucí a napřímení některých úseků v okolí Hoštejna a Lupěného se zkrátí délka trati. Cena jízdenky z Prahy do Olomouce je nyní 294 Kč (obyčejné jízdné), od prosince bude o 20 korun levnější, jízdenka se slevou In-zákazník bude o 14 korun levnější (za předpokladu, že se nezmění ceníky jízdného od prosince v souvislosti s inflací atp. - viz. Železničář č. 37/2006: zohlednění inflačního vývoje v tarifu ČD pro vnitrostátní přepravu cestujících a zavazadel TR 10; Představenstvo vzalo na vědomí předloženou informaci a uložilo zajistit realizaci změny č. 19 TR 10 k 10.12.2006 v souladu s předloženým materiálem...). Zkrácení vzdálenosti však neovlivní obyčejné a zvláštní jízdné SuperCity, kde je tarifní vzdálenost ve 2. pásmu od 151 do 300 km. Spoje SC Pendolino urazí od prosince úsek Praha Holešovice - Olomouc hl. n. za 2:15 hod., tedy asi o 10 minut rychleji než v současnosti. Nově bude v Olomouci zastavovat IC Manažer, který pojede v ranních hodinách do Prahy a v podvečerních zpět do Ostravy. Olomouckým krajem bude od 10.12.2006 nově projíždět také IC s pracovním názvem Moravia na trase Bohumín - Ostrava - Přerov - Bratislava.

zdroj: Tisková zpráva ČD, Tisková zpráva Pars nova


CSPSV | 16.10.2006 (22:20)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from ČR Olomoucký


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
18.10.2006 (11:56)  
Rodny: reagoval jsem snad na srovnání 814-914 s 850/851? :)

mmch, v 854, 954 by měly být sedačky stejné jako v 812 a 814-914. Mmch, sic pohodlné sezení není co se týče pohodlí vše, ale vše na tvrdší dvounápravový podvozek bych nesváděl.;) Třeba takové větrání v letních vedrech než v 810 je určitě lepší...
Correspondent or Member of ŽelPage Adam  mail  
18.10.2006 (11:19)  
Pohodli neni jenom o tom, jake tam je sedadlo. Kdyz to skace jak koza (jedna z prezdivek sukafonu, mezi Hradcem nad Moravici a Opavou tomu rikaji "Hradecka koza"), tak ti nepomuzou ani sedacky. :-D
Registered user Redispero  mail  
18.10.2006 (9:40)  
Barbucha: Ano, protoze v Sumperku meli tri nezamestnane calouniky, a dat jim praci, to je priorita!
17.10.2006 (22:54)  
854+954 ma sedacky ala x43 ale ukotvene do podlahy. 054 ma puvodni sedacky jen precalounene.
17.10.2006 (21:59)  
No pokud vím tak ne, v 854(054,954) jsou take fajne pohodlné podobné těm z 850/851
Registered user xAnri05  mail  
17.10.2006 (21:35)  
To Rodny: ale sedacky v 814 a 854 jsou snad stejne, ne?
17.10.2006 (21:17)  
Kájo, přečti si ten příspěvek znova. 850/851 obhajuju proti regiošrotům ;)
17.10.2006 (19:22)  
Rodny: By mne zajímalo, co je nepohodlného na sedačkách použitých ve vozech 854... Osobně si myslím, že oproti lavicím v 810 to je o nesrovnatelně pohodlnější (jen se na tom v leže blbě spí, ale k tomu ten vlak není určen, že).
Correspondent or Member of ŽelPage Payus  mail  
17.10.2006 (17:54)  
QWERTZ:
no jo...ceny se musí upravit,když ted u Děčína vyklopili ty škodovky.musí se to nějak zaplatit
17.10.2006 (16:40)  
Petrouch:
Tě něco praštilo po hlavně nebo co? Nahrazovat pohodlné 850/1 regionovou? Už si v tym nezmyslu jel? Viditelně ne, bo něco tak nepohodlneho se da srovnat jen s předchudcem šukafonem. Ale kdo chce kam...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko